Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CB 600 F Hornet 2006 – Výmena partneriek...

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 04.05.2007 Autor: Ridgeback
Čitatelia: 23588 [Vaše stroje - Moja motorka]

Po jedinej sezóne bolo jasné, že nahá krásavica Honda vyvolala vo mne silnú a trvalú závislosť. Počas 12000 kilometrov v mojich rukách mi dala úplne všetko, na čo som len pomyslel, užíval som si vždy, keď sa naskytla príležitosť...

Dejstvo druhé – Honda CB600F Hornet ´06

Nespútaná povaha, jazdné vlastnosti, vzhľad, ovládateľnosť a absolútna spoľahlivosť – to sú prednosti mojej Hondy, ktorými si ma získala. Ani ja som nezostal nič dlžný, v pravidelných intervaloch som hasil jej smäd vysokooktánovým palivom, dôkladne sa staral o jej krásne telo, doprial dve plánované servisné prehliadky a vzal ju na dovolenku k Jadranu. Radovánky s ňou trvali až do novembra, sezóna 2006 bola naozaj potešiteľne dlhá.

Minule som spomínal, že už pri jej kúpe som poškuľoval po novom Hornete modelovej rady ´05-´06, po zvážení rizika sadať po dlhej pauze priamo na nový motocykel som myšlienku dočasne zavrhol. Na konci sezóny - v novembri 2006 - som na internete našiel prvé fotografie modelu ´07, na čo som takmer zinfarktoval – a bleskovo sa rozhodol... Okamžite som Horneta ´03 zavesil na net a začal sa u predajcov obzerať po vhodnom adeptovi výbehového modelu ´06. Radosťou ma naplnili nielen naozaj priaznivá cena, ale aj doplnky – podmotorový klin, veterný štítok a kryt sedadla spolujazdca, ktorý z Horneta urobí „One man show“. Nebolo nad čím rozmýšľať, objednal som si ho - opäť v mojej obľúbenej, honďáckej modrej perleti. Pocit, keď som si ho novučičký a voňavý preberal, sa nedá opísať :-))).

Základnými rozdielmi na prvý pohľad oproti modelu ´03 sú obrátená Upside-down vidlica a digitálny prístrojový panel, absentuje palivový kohút, poťah sedla je z iného materiálu, iný je logicky aj tvar predného blatníka. Osviežujúcou zmenou sú pre mňa kolesá a brzdy Nissin v bronzovej farbe, celok pekne ladí so zlatou farbou prednej vidlice a úžasne dopĺňa hlbokú, atramentovo modrú perleť laku.

Zmeny ktoré nevidno na prvý pohľad, odhaľujem postupne, obmedzovaný motorom v zábehu, novembrovým chladom a surovými pneumatikami. Čo ihneď blahorečím, je teplomer chladiacej kvapaliny, ktorý mi pri ´03 vyslovene chýbal. Spomínaný palivový kohút je nahradený prehľadným ukazovateľom na oranžovo podsvietenom displeji, odpadá v rukaviciach nepraktické prepínanie na rezervu za jazdy. Motocykel má z prvomontáže na moju veľkú radosť obuté mne staré známe a obľúbené pneumatiky Michelin Pilot S.

Počas naozaj krátkej zimnej prestávky montujem podmotorový klin a veterný štítok, ktoré motocykel dizajnovo veľmi vhodne dopĺňajú. Hornet zabieham počas troch februárových, neobvykle teplých dní. Po prvých 1000 km začiatkom marca absolvujem servisnú prehliadku – a tu môžem začať motocykel ako-tak hodnotiť...

Už prvé pozábehové jazdy vo mne evokujú pocit, že motocykel je točivejší a ide viac za plynom – a naozaj je to tak. Motocykel má iný prevodový pomer, na šestke točí o 500 ot./min. viac ako model ´03, pri 130 km/h je to konkrétne 6000 ot./min. Táto zmena posunula spávnym smerom - nahor - otáčky mimo pásmo, kde u „starého“ pri dlhších jazdách po diaľnici boli vibrácie motora vyslovene otravné. Rovnako nevychádzajú absolútne žiadne zvuky od koša spojky, ktorý sa po takmer 20000 najazdených kilometroch u môjho predchádzajúceho Horneta už výraznejšie ozýval. Po prvých 3000 km naplno využívam výkon motora. Zrejme úpravou zapaľovania došlo k eliminovaniu efektu „nadýchnutia sa“ a mierneho prepadu výkonu pri plnej akcelerácii v strede otáčkového poľa. Hornet ide pekne „za plynom“, pri jazde vo vysokých otáčkach bleskovo reaguje aj na sebemenší pohyb ruky.

Najzreteľnejší medzi oboma motocyklami je rozdiel v jazdných vlastnostiach. Upside – down vidlica značky Showa posunula motocykel svojím vzhľadom minimálne o jednu - a jazdnými vlastnosťami o dve ligy vyššie. Ako sa to prejavuje v praxi? Vidlica zmenila celkovú geometriu, Hornet je s ňou pocitovo obratnejší a pohotovejšie reaguje na zmeny smeru, ľahšie sa necháva preklápať zo strany na stranu. Hoci nie je nastaviteľná, je dostatočne tuhá a pri prudkom brzdení sa nijako nekrúti, motocykel naďalej stabilne drží smer. Zďaleka sa neponára tak výrazne ako pri predchádzajúcom modeli. Na rovnej ceste je stabilná a motocykel presvedčivo drží zvolenú stopu, vo vyjazdených koľajách nereaguje nervózne ako predtým ´03. V zákrutách je Hornet neporovnateľne istejší, predná časť citeľne spevnela a vedie zvyšok motocykla. Odlepenie predného kolesa a roztrasenie riadidiel pri výjazde zo zákruty pod plynom nevnímam zďaleka tak infarktovo - a hlavne sa deje menej často ako predtým.

Pohľad na zadnú pneumatiku je toho presvedčivým dôkazom - napriek účinnej antikoncepcii v podobe zaprášených a studených marcových ciest, zimnej prestávky a hlavne môjho strachu z rozbitia nového motocykla je Michelinka konečne vyjazdená symetricky po oboch stranách až po úplný okraj. Asi sa mnohí budú uškŕňať, ale počas celej minulej sezóny sa mi to nepodarilo – a to som si už, ku koncu sezóny ako-tak vyjazdený, oveľa viac veril...

Originálny veterný štítok – je kvôli prednej minikapotáži odlišný od toho na Hornete ´03 – vďaka svojmu ostrejšiemu tvarovaniu znižuje turbulencie okolo prilby a dovoľuje sedieť vzpriamenejšie – samozrejme v rámci možností krčných stavcov pacienta, hehe. Nový materiál sedla v časti pre spolujazdkyňu účinnejšie brzdí neustále šmýkanie sa zadku spolujazdkyne sem a tam.

Záver? Absolútna spoľahlivosť a absolútna spokojnosť... Horneta vnímam ako vhodný študijný materiál pre samoukov ako som ja, určite však nie pre premotivovaných úplných nováčikov. A do budúcnosti? Vidím to na Hondu CB 1000 F Hornet - teda len v prípade, ak výrobcu „osvieti“ a urobí tento logický krok – a hlavne zachová typický hornetovský dizajn. K prestupu do vyššej triedy som si však dal socialistický záväzok odjazdiť aspoň štyri sezóny na šesťstovke – teda plus - mínus 85 000 km – a o tom, ako to „odsýpa“, budem priebežne informovať...

Pridané: 04.05.2007 Autor: Ridgeback pošli na vybrali.sme.sk

Technické parametre z Moto DB:

Honda CB 600 F Hornet 2003:

Foto:
Honda CB 600 F Hornet 2003
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CB 600 F Hornet
Rok:2003
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:600 ccm
Max. výkon:96.4 k (70.9 kW) / 12000 ot.
Max. krútiaci moment:63 Nm / 9500 ot.
Vŕtanie x Zdvih:65.0 x 45.2 mm
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:178 kg
Výška sedla:790 mm
Šírka:710 mm
Objem nádrže:17 l

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2021 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 167609 | Včera: 172728