Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 20.04.2015 Autor: MajoKE
Čitatelia: 35406 [Vaše stroje - Moja motorka]
Za tmy vyrážam z Bardejova do Košíc. Sú 2 °C. Nedeje sa nič, krajnice sú znova OK, po ďalších 40 km ubudne dielik na palivomeri. Zisťujem, že sériový štít mi nepomôže, ale svetlo je kráľovské. Akoby ani nebolo z triedy osminiek. Diódy osvetľujú vozovku do strán priamo od predných kolies a predné tlmené svetlo jasne osvetľuje plochu, je skvelo nastavené na mestskú rýchlosť 50 – 70 km/h, / vtedy prejdeme 14 – 19 m za sekundu/.
Stretávacie svetlá - výborné. |
Pripomínam, že na suchu z 50 km/h na 0 zastavíš vždy do 11m a po krátkom tréningu aj do 9 m. No a 9 m to sú dve stojace bežné autá za sebou. Chválospev pokračuje pri diaľkovom svetle. Ďaleko presahuje rýchlostné možnosti Tricity. Veď pozri fotografie. Žiarovka 55/60W H4, ktorú ľahko vymeníš ak strčíš ruku pod „sukňu“ medzi kolesá aj bez náradia a demontáže krytov. Foto v galérií. Prachovku nerátam ako kryt. Vzadu je diódové osvetlenie a počas života skútra by si ho nemal meniť. V smerovkách sú klasické žiarovky. Po zapnutí kľúča v zapaľovaní svietia len diódy vpredu a vzadu. Na mestskom skútri chýbajú výstražné svetlá. Chyba!
Diaľkové svetlá. |
V noci na diaľnici pácham dopravné priestupky, avšak pomalou jazdou, to sa mi ešte nestalo. Pri hľadaní krytky objektívu zisťujem, že by som si prial osvetlený odkladací priestor, keď to majú majitelia skútrov Kymco a Sym v nižšej cenovej kategórii. Po ďalších 30 km ubudol dielik na palivomeri.
V Košiciach na stavbe metra. |
Na rovinu, Tricity sa nekupuje, aby si čakal v kolóne áut. Mesto si prosím, čím väčšie, tým lepšie, čím viac ulíc zo stredoveku ešte lepšie! V apríli 2015 stačia aj Košice. Stavajú tu totiž metro, výkopy sú hlboké. Električky nepremávajú a hlavné ulice v širšom centre sú rozkopané a neprejazdné. V tých užších ľudom praskajú steny domov od šialenej premávky. Riadny chaos. Robotníci sú rozmiestnení jeden na 100 m. To je pre Tricity raj. Kľučkuješ si po znečistenej vozovke, brzdíš silno a s istotou. Vyjazdené koľaje a ich prejazdy? Nič sa nedeje! Úsmev na tvári. Električkové priecestia prechádzam“ s palcom v nose.“ Niektoré zastávky MHD sú priamo na vozovke a zo zámkovej dlažby, už sa im nevyhýbam.
Výhody na veľkých križovatkách. |
Najväčšiu radosť mám z veľkých križovatiek, prídeš na prvú pozíciu, predtým si kľudnou jazdou minul 400 m kolónu. No a odbočovanie môžeš urobiť podstatne bezpečnejšie, pretože na konci odbočovania nás čakajú pasce v podobe prechodov pre chodcov. Veď pozri obrázok a podľa mierky si uvedom vzdialenosť. Nezdá sa to, ale tu máme s Tricity nespornú výhodu. Kto skútruje do práce každý deň, vie o čom píšem. Samozrejme, niekedy odbočuješ v prúde vozidiel a jednoducho sa netrafíš medzi farbou nanesené pásy a asfalt, poklopy kanálov, výtlk opravený smolou a nie asfaltom a podobné chuťovky. Výjazd na obrubník pri parkovaní na riadidlách cítiš minimálne.
Schod je vysoký po os kolesa. |
Pridané: 20.04.2015 Autor: MajoKE Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 59870 | Včera: 228495