Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.01.2015 Autor: MajoKE
Čitatelia: 40335 [Vaše stroje - Moja motorka]
Je zábavná, ale iba na okreskách, prípadne menej kvalitnom asfalte. Zdvihy 154 mm a 150 mm dovolia pohodlnú a svižnú jazdu po poplátaných cestách, kde aj silné autá spomalia, ale kvôli hrboľom a jamám.
Buď slušný a nerob zo seba blbca, pozeraj do zrkadiel. Každé jedno auto nižšej strednej triedy nad 120 kW ťa hravo deklasuje. Na dobrom dvornom fóre www.nc700.sk získaš info, čo si máš prikúpiť podľa tvojej výšky, aby tento druh presunu bol znesiteľný. Ja mám vyšší štít, ale 4 cm nahor by som potreboval. Nebude z nej riadny cesťák do silnej nepohody a dažďa. V mojom prípade túto situáciu zachraňuje Gerbing a Gore Tex od Heldu.
Zabudli na spolujazdca v daždi. |
Prvý nedostatok.
Už som zabudol, čo je to špliechajúca voda od predného kolesa. Rýchlosť 30km/h prejazd cez mláku v zákrute to môžeš rovno položiť nohy do mláky. Oprášil som svoje motočižmy. Za 30 eúr sa dá prikúpiť predĺženie blatníka. Vzadu sa dokonca neunúvali dať ani len podblatník. Spolujazdec v daždi na motorke bez kufrov bude musieť sedieť v indiánskom sede. Zadný Givi podblatník s krytom reťaze stojí 100 €.
Druhý nedostatok.
Tu páni inžinieri trochu zaspali. Priemerné svetlo sa nedá napraviť. Žiarovka klasická dvojvláknová. Chcelo by to dve paraboly. Nastavenie výšky svetla sa deje pomocou skrutkovača a dosť nemotorne. Vzadu máme klasickú dvojvláknovú žiarovku, ihneď som pridal diódové brzdové svetlo pod kufor. Shad ich má tri druhy. Honda síce núka prídavné svetlá /pasujú do padacieho rámu/, ale ani díleri mi nevedeli povedať aký majú odber a bunda Gerbing potrebuje 70W a rukoväte Oxford asi 50W. Alternátor je 420W, ale neviem, ani som nenašiel človeka, ktorý by mi vedel povedať koľko „Wattov“ treba na chod motocykla. Ako som už uviedol, vybiť baterku na automate sa neoplatí.
Moje skúšobné letisko. |
Tretí nedostatok, ale len pri plnom zaťažení.
Keďže ja s kopou zbytočných veci zbalených na výlet vážim 90 – 95 kg považujem brzdný účinok za priemerný, určite to nebude žiadna sláva pri plnom zaťažení. Navyše na ťažšej 8 ročnej Honde NT 700V som dokázal zabrzdiť o 2 – 3 m skôr zo 100 km/h na 0. Na tej istej trati a takmer pri rovnakej teplote. Mne je jedno aký veľký je brzdový kotúč a koľko ich tam je, ak to funguje šialene dobre, ako napr. na skútri SW T 600. Ďalšie brzdové dosky budú mäkšie. Brzdová páčka sa dá nastaviť na rozdiel od NC700.
Ručná brzda má kontrolku na palubovke a je to dobrá vec napr. máš garáž na svahu, motorka je na bočáku dole svahom, motor beží, ohrieva rukoväte, bundu a ty sa „doobliekaš“.
Trapas menom Dunlop Trailmax D 609.
Verzie X obúvajú z výroby Dunlop Trailmax D 609. Zadaj túto pneu do Google a čítaj. Nájdeš desiatky rozhočených zákazníkov, ktorí do 2500km menili pneu. Neviem, či teraz primiešali trochu „tuhšiu“ zmes, ale moja vydrží asi 4000 km /z toho 2000 km v zimných mesiacoch/. Sám som na vlastné oči videl motorku s 1500 km a dezénom na limite opotrebovania.
Zase musím uznať, že som túto zimu nekupoval zimné pneu, lebo pneu sú mäkké a slušne držia na mokrom a chladnom asfalte.
Toto od renomovaného výrobcu nepovažujem za férové riešenie. Táto mizerná pneu sa nedá na trhu kúpiť, len vyfasovať na fungli.
Ak máš veľkú prilbu, vyber náradie. |
Ako je všeobecne známe Hondy NC majú odkladací priestor na mieste, kde by si čakal nádrž. Objem je 21 litrov, keď to rozmením na drobné, vojde tam prilba Schuberth C3 veľkosť M, U – zámok, spodný diel nepremokov, náradie, doklady a to čo natrepeš do prilby. Mám radosť keď niekto premýšľa a chválim chlapa, čo to vymyslel, žena to určite nebola. Alebo poznáte tú milú fintu na BMW skútroch, veď keď parkuješ, môžeš vyklopiť dno kufra a zväčšiť ho až ku kolesu. Keď sme už pri BMW ich F 650CS malo nádrž pod zadkom jazdca a nekrytý odkladací priestor. Ale malo remeň, nie reťaz, závidím. Ak môžem radiť, pri pohľade zvrchu na bočné plasty, ktoré sa dajú ľahko demontovať. Nájdeš tam nevyužité dutiny 2 x 1 liter. Môžeš ich využiť na defekt sprej, lekárničku, náradie, alebo niečo, čo potrebuješ ozaj zriedkavo, len to priviaž!!!! Aby si nezablokoval otáčanie riadidiel do strán! Pred brzdovým svetlom máš 0,5 litra dutiny, ja tam mám žiarovky a núdzovú súpravu na opravu defektu.
Olej 10W30 a olejový filter meníš každých 12.000 km, filter spojky a vzduchový, sviečky, nastavenie ventilov každých 24.000 km. K ventilom je ľahký prístup po demontáži chladiča.
Nemecký test po 50.000 km absolvovala NC 700 r.v. 2012 doslova skvele, aj keď mala drobné nedostatky ako vedenie spojkového lanka, ktoré upravili. Tesnosť ½ „automobilového“ motora bolo skvelá.
Model s DCT nie je do terénu, vrcholné číslo je mokrá tráva v kempingu ako pre BMW X5.
Prehľadná, úzka moderná, osobne sa mi digitálny otáčkomer nepáči, ale v automate je to jedno. Má tri stupne podsvietenia a určite na nej chýba vonkajšia teplota a teplota motora!!! Kontrolka rezervy nie je, ale blikajúci posledný dielik palivomera upozorňuje na jazdu na rezervu. Ukazovateľ sa prepne na množstvo paliva spotrebovaného od upozornenia. Rezerva má 3,1 l. Pri 90 km/h na 110 km. Zobrazuje sa aj zaradený rýchlostný stupeň a mód D, S a bez označenia manuál. Samozrejme tripy a spotreby.
DCT, ale na NC700. |
Mohlo by to byť horšie?
Mohlo, Harley Davidson Street 750 2014 má o 1,5 kW viac a o 9 Nm menej. Málo koní, málo žerie. 55 koní /40.5kW/ zo 750 cm3 neznie ako údaj z roku 2014. NC700 dokonca 35kW. V pružnosti 60 – 100 km/h a 100 – 140km/h nemecký Motorrad uvádza rozdiel medzi sestrami 0,2 sekundy. To je nič. NC 750 predlžili prevody, pridali ďalší vyvažovací hriadeľ, / plus 2kg/ . Rozdiel v zrýchlení z 0 – 100 km/h je údajne 0.6 sekundy. 5 a 5,6 sekundy. Taktiež suché z nosa. Pružnosť na 6tke je doslova na úrovni nasratého cyklistu! Práve tu je na mieste DCT, lebo to podradenie je rýchle a všetky tie údaje, ktoré som uviedol sú mätúce.
1. Prevodový stupeň v „S“ móde točí pri 6000 ot/min 57 km/h v „M“ 66 km/h /po obmedzovač/.
2. Prevodový stupeň v „S“ móde točí pri 6000 ot/min 90 km/h.
3. Prevodový stupeň v „S“ móde točí pri 6000 ot/min 117 km/h, tu aj končí radosť z pohybu.
4. Prevodový stupeň v „S“ móde točí pri 6000 ot/min 140 km/h.
5. Na ňom sa dosiahne maximálka 168 km/h. Internet je plný videí s max. cca 190 km/h, ale sú to bludy dole svahom či s vetrom.
Rýchlomer klame 6-7%. Ja neviem povedať nič o vibráciách motora, presedlal som z V2.
Ochrana len pri zvalení moto, kto parkuje v meste vie... |
Zdroj www.motorrad-online.de |
Ale 60Nm a viac máme od 2100 otáčok po obmedzovač, to pri maximálnom krútiacom momente 68Nm nie je vôbec zlé!
Je nepodstatná pokiaľ si kúpil fungla, strata hodnoty bude vysoká a mini spotreba to nezachráni. 90% majiteľov má spotrebu v rozpätí 3,5 – 4 litra. Nemecký Motorrad uvádza spotrebu počas testu na 50.000km 4,0l. Ja mám na surovej moto v zime a v meste spotrebu 4,2 l , ale ozaj to nie je šetrná jazda. Ak by si vydržal motať sa do 100 km/h bolo by to pod 3 litre. Šiel som na Honde PCX 150 po diaľnici 100 km/h a spotreba bola 2,8 l/100km.
Na mojej: originál vyšší štít a padací rám, zadné brzdové svetlo LED Shad a kufor, držiak Givi, štuple RDmoto, rukoväte Oxford, 12V zásuvka, hlavný stojan, ktorý vyrába chlap za 55 €.
Ešte sa pohrávam s myšlienkou kúpiť prednú ľavú brzdovú páčku z Hondy Integry a brzdiť rukami. Myslím si, že väčšina ľudí na svete ma väčší cit v rukách ako v obutých topánkach. Technicky je to možné, chce to len voľných 260 €.
Ďalšie doplnky www.nc700.com sú ich desiatky, štíty, deflektory, padacie rámy. Rada NC 700 – 750 je veľmi rozšírená. Nepíšem o univerzálnych doplnkoch ako sú kufre. Originálne doplnky sú asi o 100% drahšie ako náhrady, ale v niektorých prípadoch je originál lepší napr. GIVI, Puig majú vyššie plexi, ale originál Honda je s hrazdou – výstužou. Rady užívateľov nájdeš na www.nc700.sk
Medzi Hondami s DCT prevodovkou je veľká diera, 40kW rady NC a 95 kW Crosstourera by mali niečím vyplniť. Honde Integre by pristal remeň namiesto reťaze, keď je o 900 € drahšia od NC 750X DCT.
Nie je to najlepšia motorka na svete, ešte si nezaslúži, aby som ju mal rád, ale nikto lepší automat na svete nevyrába. Len tá reťaz....
Pridané: 01.01.2015 Autor: MajoKE Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | NC 750 X |
Rok: | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 745 ccm |
Max. výkon: | 54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 80mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 153.5 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 219 kg |
Výška sedla: | 830 mm |
Rázvor: | 1540 mm |
Dĺžka: | 2210 mm |
Šírka: | 840 mm |
Výška: | 1285 mm |
Svetlá výška: | 165 mm |
Objem nádrže: | 14.1 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 302 km |
Servisný interval: | 12000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Cena 2/2014: 6790,- EUR (7590,- EUR verzia s DCT) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 118214 | Včera: 123683