Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rodný list. Dieťa: Honda NC 750X DCT 2/2

 Zdieľať

Pridané: 01.01.2015 Autor: MajoKE
Čitatelia: 39078 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jazda mimo mesta

Je zábavná, ale iba na okreskách, prípadne menej kvalitnom asfalte. Zdvihy 154 mm a 150 mm dovolia pohodlnú a svižnú jazdu po poplátaných cestách, kde aj silné autá spomalia, ale kvôli hrboľom a jamám.

Jazda po rýchlych, kvalitných cestách a diaľniciach

Buď slušný a nerob zo seba blbca, pozeraj do zrkadiel. Každé jedno auto nižšej strednej triedy nad 120 kW ťa hravo deklasuje. Na dobrom dvornom fóre www.nc700.sk získaš info, čo si máš prikúpiť podľa tvojej výšky, aby tento druh presunu bol znesiteľný. Ja mám vyšší štít, ale 4 cm nahor by som potreboval. Nebude z nej riadny cesťák do silnej nepohody a dažďa. V mojom prípade túto situáciu zachraňuje Gerbing a Gore Tex od Heldu.

 Zabudli na spolujazdca v daždi.
Zabudli na spolujazdca v daždi.

Jazda v daždi

Prvý nedostatok.
Už som zabudol, čo je to špliechajúca voda od predného kolesa. Rýchlosť 30km/h prejazd cez mláku v zákrute to môžeš rovno položiť nohy do mláky. Oprášil som svoje motočižmy. Za 30 eúr sa dá prikúpiť predĺženie blatníka. Vzadu sa dokonca neunúvali dať ani len podblatník. Spolujazdec v daždi na motorke bez kufrov bude musieť sedieť v indiánskom sede. Zadný Givi podblatník s krytom reťaze stojí 100 €.

Osvetlenie

Druhý nedostatok.
Tu páni inžinieri trochu zaspali. Priemerné svetlo sa nedá napraviť. Žiarovka klasická dvojvláknová. Chcelo by to dve paraboly. Nastavenie výšky svetla sa deje pomocou skrutkovača a dosť nemotorne. Vzadu máme klasickú dvojvláknovú žiarovku, ihneď som pridal diódové brzdové svetlo pod kufor. Shad ich má tri druhy. Honda síce núka prídavné svetlá /pasujú do padacieho rámu/, ale ani díleri mi nevedeli povedať aký majú odber a bunda Gerbing potrebuje 70W a rukoväte Oxford asi 50W. Alternátor je 420W, ale neviem, ani som nenašiel človeka, ktorý by mi vedel povedať koľko „Wattov“ treba na chod motocykla. Ako som už uviedol, vybiť baterku na automate sa neoplatí.

 Moje skúšobné letisko.
Moje skúšobné letisko.

Brzdy

Tretí nedostatok, ale len pri plnom zaťažení.
Keďže ja s kopou zbytočných veci zbalených na výlet vážim 90 – 95 kg považujem brzdný účinok za priemerný, určite to nebude žiadna sláva pri plnom zaťažení. Navyše na ťažšej 8 ročnej Honde NT 700V som dokázal zabrzdiť o 2 – 3 m skôr zo 100 km/h na 0. Na tej istej trati a takmer pri rovnakej teplote. Mne je jedno aký veľký je brzdový kotúč a koľko ich tam je, ak to funguje šialene dobre, ako napr. na skútri SW T 600. Ďalšie brzdové dosky budú mäkšie. Brzdová páčka sa dá nastaviť na rozdiel od NC700.

Ručná brzda má kontrolku na palubovke a je to dobrá vec napr. máš garáž na svahu, motorka je na bočáku dole svahom, motor beží, ohrieva rukoväte, bundu a ty sa „doobliekaš“.

Pneumatiky

Trapas menom Dunlop Trailmax D 609.
Verzie X obúvajú z výroby Dunlop Trailmax D 609. Zadaj túto pneu do Google a čítaj. Nájdeš desiatky rozhočených zákazníkov, ktorí do 2500km menili pneu. Neviem, či teraz primiešali trochu „tuhšiu“ zmes, ale moja vydrží asi 4000 km /z toho 2000 km v zimných mesiacoch/. Sám som na vlastné oči videl motorku s 1500 km a dezénom na limite opotrebovania.

Zase musím uznať, že som túto zimu nekupoval zimné pneu, lebo pneu sú mäkké a slušne držia na mokrom a chladnom asfalte.

Toto od renomovaného výrobcu nepovažujem za férové riešenie. Táto mizerná pneu sa nedá na trhu kúpiť, len vyfasovať na fungli.

  Ak máš veľkú prilbu, vyber náradie.
Ak máš veľkú prilbu, vyber náradie.

Praktická stránka a schránka

Ako je všeobecne známe Hondy NC majú odkladací priestor na mieste, kde by si čakal nádrž. Objem je 21 litrov, keď to rozmením na drobné, vojde tam prilba Schuberth C3 veľkosť M, U – zámok, spodný diel nepremokov, náradie, doklady a to čo natrepeš do prilby. Mám radosť keď niekto premýšľa a chválim chlapa, čo to vymyslel, žena to určite nebola. Alebo poznáte tú milú fintu na BMW skútroch, veď keď parkuješ, môžeš vyklopiť dno kufra a zväčšiť ho až ku kolesu. Keď sme už pri BMW ich F 650CS malo nádrž pod zadkom jazdca a nekrytý odkladací priestor. Ale malo remeň, nie reťaz, závidím. Ak môžem radiť, pri pohľade zvrchu na bočné plasty, ktoré sa dajú ľahko demontovať. Nájdeš tam nevyužité dutiny 2 x 1 liter. Môžeš ich využiť na defekt sprej, lekárničku, náradie, alebo niečo, čo potrebuješ ozaj zriedkavo, len to priviaž!!!! Aby si nezablokoval otáčanie riadidiel do strán! Pred brzdovým svetlom máš 0,5 litra dutiny, ja tam mám žiarovky a núdzovú súpravu na opravu defektu.

Olej 10W30 a olejový filter meníš každých 12.000 km, filter spojky a vzduchový, sviečky, nastavenie ventilov každých 24.000 km. K ventilom je ľahký prístup po demontáži chladiča.

Nemecký test po 50.000 km absolvovala NC 700 r.v. 2012 doslova skvele, aj keď mala drobné nedostatky ako vedenie spojkového lanka, ktoré upravili. Tesnosť ½ „automobilového“ motora bolo skvelá.

Model s DCT nie je do terénu, vrcholné číslo je mokrá tráva v kempingu ako pre BMW X5.

Palubovka

Prehľadná, úzka moderná, osobne sa mi digitálny otáčkomer nepáči, ale v automate je to jedno. Má tri stupne podsvietenia a určite na nej chýba vonkajšia teplota a teplota motora!!! Kontrolka rezervy nie je, ale blikajúci posledný dielik palivomera upozorňuje na jazdu na rezervu. Ukazovateľ sa prepne na množstvo paliva spotrebovaného od upozornenia. Rezerva má 3,1 l. Pri 90 km/h na 110 km. Zobrazuje sa aj zaradený rýchlostný stupeň a mód D, S a bez označenia manuál. Samozrejme tripy a spotreby.

  DCT, ale na NC700.
DCT, ale na NC700.

Motor a prevody

Mohlo by to byť horšie?
Mohlo, Harley Davidson Street 750 2014 má o 1,5 kW viac a o 9 Nm menej. Málo koní, málo žerie. 55 koní /40.5kW/ zo 750 cm3 neznie ako údaj z roku 2014. NC700 dokonca 35kW. V pružnosti 60 – 100 km/h a 100 – 140km/h nemecký Motorrad uvádza rozdiel medzi sestrami 0,2 sekundy. To je nič. NC 750 predlžili prevody, pridali ďalší vyvažovací hriadeľ, / plus 2kg/ . Rozdiel v zrýchlení z 0 – 100 km/h je údajne 0.6 sekundy. 5 a 5,6 sekundy. Taktiež suché z nosa. Pružnosť na 6tke je doslova na úrovni nasratého cyklistu! Práve tu je na mieste DCT, lebo to podradenie je rýchle a všetky tie údaje, ktoré som uviedol sú mätúce.
1. Prevodový stupeň v „S“ móde točí pri 6000 ot/min 57 km/h v „M“ 66 km/h /po obmedzovač/.
2. Prevodový stupeň v „S“ móde točí pri 6000 ot/min 90 km/h.
3. Prevodový stupeň v „S“ móde točí pri 6000 ot/min 117 km/h, tu aj končí radosť z pohybu.
4. Prevodový stupeň v „S“ móde točí pri 6000 ot/min 140 km/h.
5. Na ňom sa dosiahne maximálka 168 km/h. Internet je plný videí s max. cca 190 km/h, ale sú to bludy dole svahom či s vetrom.

Zopár postrehov z tlače:

Rýchlomer klame 6-7%. Ja neviem povedať nič o vibráciách motora, presedlal som z V2.

  Ochrana len pri zvalení moto, kto parkuje v meste vie...
Ochrana len pri zvalení moto, kto parkuje v meste vie...

Čo sa s tým dá robiť?

 Zdroj www.motorrad-online.de
Zdroj www.motorrad-online.de

Ale 60Nm a viac máme od 2100 otáčok po obmedzovač, to pri maximálnom krútiacom momente 68Nm nie je vôbec zlé!

Spotreba

Je nepodstatná pokiaľ si kúpil fungla, strata hodnoty bude vysoká a mini spotreba to nezachráni. 90% majiteľov má spotrebu v rozpätí 3,5 – 4 litra. Nemecký Motorrad uvádza spotrebu počas testu na 50.000km 4,0l. Ja mám na surovej moto v zime a v meste spotrebu 4,2 l , ale ozaj to nie je šetrná jazda. Ak by si vydržal motať sa do 100 km/h bolo by to pod 3 litre. Šiel som na Honde PCX 150 po diaľnici 100 km/h a spotreba bola 2,8 l/100km.

Doplnky

Na mojej: originál vyšší štít a padací rám, zadné brzdové svetlo LED Shad a kufor, držiak Givi, štuple RDmoto, rukoväte Oxford, 12V zásuvka, hlavný stojan, ktorý vyrába chlap za 55 €.

Ešte sa pohrávam s myšlienkou kúpiť prednú ľavú brzdovú páčku z Hondy Integry a brzdiť rukami. Myslím si, že väčšina ľudí na svete ma väčší cit v rukách ako v obutých topánkach. Technicky je to možné, chce to len voľných 260 €.

Ďalšie doplnky www.nc700.com sú ich desiatky, štíty, deflektory, padacie rámy. Rada NC 700 – 750 je veľmi rozšírená. Nepíšem o univerzálnych doplnkoch ako sú kufre. Originálne doplnky sú asi o 100% drahšie ako náhrady, ale v niektorých prípadoch je originál lepší napr. GIVI, Puig majú vyššie plexi, ale originál Honda je s hrazdou – výstužou. Rady užívateľov nájdeš na www.nc700.sk

Záver

Medzi Hondami s DCT prevodovkou je veľká diera, 40kW rady NC a 95 kW Crosstourera by mali niečím vyplniť. Honde Integre by pristal remeň namiesto reťaze, keď je o 900 € drahšia od NC 750X DCT.

Nie je to najlepšia motorka na svete, ešte si nezaslúži, aby som ju mal rád, ale nikto lepší automat na svete nevyrába. Len tá reťaz....

Video: Honda NC700X DCT, zrýchlenie test 0 100 kmh, DCT vs Clutch


<

Pridané: 01.01.2015 Autor: MajoKE Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda NC 750 X 2014:

Foto:
Honda NC 750 X 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:NC 750 X
Rok:2014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:Cestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:745 ccm
Max. výkon:54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:10.7: 1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 80mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:153.5 mm
Zdvih vzadu:150 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:219 kg
Výška sedla:830 mm
Rázvor:1540 mm
Dĺžka:2210 mm
Šírka:840 mm
Výška:1285 mm
Svetlá výška:165 mm
Objem nádrže:14.1 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:3.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 302 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
Poznámka:
Cena 2/2014: 6790,- EUR (7590,- EUR verzia s DCT)

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 172310 | Včera: 124909