Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 16892 [Novinky - Predstavujeme]
Triumph sa rozhodol inovovať svoj adventure motocykel strednej triedy, teda model Tiger 800. Do sezóny 2015 tak prichádzajú rovno 4 verzie tigríkov.
Nový Triumph Tiger 800 prichádza v dvoch základných verziách, jednej zameranej viac na cestu s označením XR, a tá druhá s označením XC má sadnúť viac off-roadovo zameraným jazdcom. Obe sú potom dostupné aj vo verziách s pridaným písmenom x v názve, ktoré znamená, že daný model prináša ešte o čosi viac.
Triumph Tiger 800 dostal nový dynamickejší vzhľad. Od predchodcu veľmi neodskakuje, to je jasné, avšak nové plasty mu dávajú predsa len dynamickejší a o kúsok modernejší vzhľad. Nový tvar nádrže má naviac napomôcť k lepšiemu odvodu tepla z motora od jazdca. Pričom rúrkový rám a čierny motor ostávajú naďalej pekne odhalené.
Rozdiel medzi verziami je zjavný pri pohľade na prednú časť motocykla. XC-éčka majú rozmernejší zobák, zatiaľ čo XR-ka vyzerajú akoby tam tento diel zabudli domontovať, no pre zmenu majú iný blatník.
Z ergonomických „vychytávok“ poteší výškovo nastaviteľné sedadlo, jednoducho nastaviteľný sklon predného svetlometu, nastaviteľné riadidlá a nastaviteľný veterný štít u všetkých verzií. U všetkých verzií nájdeme aj hliníkovú ochranu motora. Verzie XCx a XRx však budú mať naviac jednoduchšie nastaviteľný veterný štít a chrániče rúk.
Verzie Triumph Tiger XR/XC budú dostupné vo farbách Crystal White (biela) a Phantom Black (čierna), pričom verzie XRx/XCx budú ponúkané aj vo farbe Caspian Blue (modrá).
Trojvalec produkujúci výkon 95 koní, bol prepracovaný tak, aby sa znížila jeho spotreba. Úpravy vnútorností motora mali priniesť aj redukciu mechanického hluku. Spotreba by tak mala klesnúť o 17% voči predchodcovi. Sám Triumph udáva ako priemernú spotrebu nového motora hodnotu 4.3 litra na 100 km, čo by pri 19 litrovej nádrži malo znamenať dojazd okolo 440 km.
Modely XR a XRx sú štandardne vybavené tlmičmi značky Showa. Vpredu nájdeme USD vidlicu o priemere 43 mm so zdvihom 180 mm. Vzadu je centrálna jednotka so zdvihom 170 mm a s možnosťou hydraulického nastavenia predpätia pružiny. Kolesá sú liate a majú vpredu priemer 19 a vzadu 17 palcov.
Off-roadovejšia dvojica Tigrov 800, XC a XCx, majú odpruženie značky WP. Vpredu je USD vidlica so zdvihom 220 mm, na ktorej je možné nastaviť odskok a kompresiu. Vzadu je centrálna tlmiaca jednotka so zdvihom 215 mm, na ktorej je možné nastaviť odskok, kompresiu a hydraulicky predpätie pružiny. Kolesá sú vypletané a majú vpredu priemer 21 a vzadu 17 palcov.
O brzdenie sa starajú brzdiče Nissin. Vpredu nájdeme na všetkých verziách dvojicu 308 mm kotúčov a dvojpiestiky, zatiaľ čo vzadu 255 mm kotúč a jednopiestik.
Všetky verzie sú vybavené vypínateľným systémom ABS. Avšak verzie XCx a XRx majú možnosť nastaviť si ABS do módu off-road, ktorý dovolí zablokovať zadné koleso, predné je stále pod kontrolou ABS-ka.
Kontrola trakcie TTC (Triumph Traction Control) je v sériovej výbave všetkých štyroch verzií a je plne vypínateľná. No modeli s vyššou špecifikáciou, teda XCx a XRx, majú kontrolu trakcie nastaviteľnú pre režim road, off-road a možnosť kontrolu trakcie vypnúť.
Nastavenie štyroch palivových máp je možné len pri modeloch XCx a XRx. Všetky palivové mapy pritom poskytujú plný výkon motora, ovplyvnená je len jeho reakcia. Dostupné sú palivové mapy s názvami Rain, Road, Sport a Off-road.
Opäť dostupné iba pre XCx a XRx. Jazdec si zvolí jazdný režim, ktorý mu automaticky prenastaví nastavenie palivovej mapy, kontroly trakcie a ABS-ka. Dostupné sú režimy Rad (ABS, TTC a palivová mapa v režime road), Off-road (ABS, TTC a palivová mapa v režime off-road) a Custom (jazdec si ABS, TTC a palivovú mapu nastaví sám v ľubovoľnej kombinácii ich režimov).
S týmto elektronickým pomocníkom prichádzajú modeli XCx a XRx už v sériovej výbave.
Verzie XCx a XRx ponúkajú rozšírený palubný počítač o údaje ako čas jazdy, priemerná rýchlosť, priemerná spotreba paliva, dojazd na nádrž a aktuálna spotreba paliva.
Triumph Tiger 800 XR 2015 sa páči aj čitateľom, v ankrete Bike Roka 2015 získal najviac vašich hlasov v kategórii Všestranný.
TIGER 800XR 9 800,00 €
TIGER 800 XRx 10 880,00 €
TIGER 800XC 10 600,00 €
TIGER 800 XCx 11 700,00 €
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Triumph | Triumph | Triumph | Triumph |
Model: | Tiger 800 XR | Tiger 800 XRx | Tiger 800 XC | Tiger 800 XCx |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 799 ccm | 799 ccm | 799 ccm | 799 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot. |
Max. krútiaci moment: | 79 Nm / 7850 ot. | 79 Nm / 7850 ot. | 79 Nm / 7850 ot. | 79 Nm / 7850 ot. |
Kompresný pomer: | 12.0:1 | 12.0:1 | 12.0:1 | 12.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 74 x 61.9 mm | 74 x 61.9 mm | 74 x 61.9 mm | 74 x 61.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 180 mm | 180 mm | 220 mm | 220 mm |
Zdvih vzadu: | 170 mm | 170 mm | 215 mm | 215 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 308 mm | 308 mm | 308 mm | 308 mm |
Pneu vpredu: | 100/90-ZR19 | 100/90-ZR19 | 90/90-21 | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 255 mm | 255 mm | 255 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-ZR17 | 150/70-ZR17 | 150/70-17 | 150/70-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 188 kg | 188 kg | 190 kg | 190 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 213 kg | 216 kg | 218 kg | 221 kg |
Výška sedla: | 810 mm | 810 mm | 840 mm | 840 mm |
Rázvor: | 1530 mm | 1530 mm | 1545 mm | 1545 mm |
Dĺžka: | 2215 mm | 2215 mm | 2215 mm | 2215 mm |
Šírka: | 829 mm | 829 mm | 865 mm | 865 mm |
Výška: | 1350 mm | 1350 mm | 1390 mm | 1390 mm |
Objem nádrže: | 19 l | 19 l | 19 l | 19 l |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | V sérii: centrálny stojan, automaticky vypínateľné smerovky, nastaviteľný veterný štít, komfortné se | nastaviteľný podvozok WP | V sérii: podvozok WP, padacie rámy, ochr. motora, centrálny stojan, automaticky vypínateľné smerovky | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 02/2015 9 800,00 € | Cena 02/2015 10 880,00 € | Cena 02/2015 10 600,00 € | Cena 02/2015 11 700,00 € |
Pridané: 16.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 20047 | Včera: 141750