Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.10.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 5850 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Caféracer od Carla Guzziho sme už testovali, ale to tam neboli tieto haZard rúry. A musím sa priznať, zase som zhrešil, ženy som tešil, blondína, zrzka ...
No tuším mi ešte stále z toho prekvapkáva, tak radšej volím namiesto písaného testu formu kinematografickú. Matox vám už priblížil, aký asi je tento kafáč, tak načo to isté robiť dvakrát. Aj keď, ako vieme, platí: Keď robia dvaja to isté, nie je to to isté. Tak snáď vám toto tiež povie niečo viac o tejto starej mašine.
Popravde, kto by odmietol ponuku previesť sa na Moto Guzzi V7 Racer? Aj keď, áno, nepáči sa mi, pripadá mi až príliš gýčová, a áno, výkonom a vlastne ničím okrem vzhľadu už v dnešnej pretechnizovanej dobe zaujať nemôže. Teda práve preto ma zaujala, a preto mi vyčarila úsmev na tvári a vďaka výfukom Zard aj úsmev v ušiach (ak sa vôbec uši vedia usmievať, ale nejako tú pozitívnu emóciu vnútri isto prejavili).
Sadám na to semišové sedadielko, ťuk do štartéra a hmmmmm, paráda. Buble to, akoby tie trčiace valce mali dvakrát taký objem, a keď sa hrkne plynom, no proste vrrrrrrrrrn, žiaden piskot, jakot, proste vrrrrrrrn. Ako na pretekoch veteránov, nie ako v kdejakom okresnom mestečku, kde si kdekto na kdejaký superšport namontuje „holé rúry“, lebo reku fasa. Nie, toto je fasa, lebo toto sa dá aj dlhšie počúvať bez toho, aby si človek zapchával uši. Oukej, mamičky s kočíkmi by asi mali penu v zuboch, no keď má človek rozum a netúruje to zbytočne kde netreba, dá sa to aj bez tej peny.
Rozbieham sa a paráda je to ešte väčšia. Považujete túto motorku za retro? Nie je to retro, to je originál starý stroj, len má vstrekovanie. Hneď vysvetlím. V7 skrátka nejde, nemá výkon, pruženie je udrncané, nie je pohodlná, divne zatáča, akoby sa chcela polámať. A to všetko je veľmi, ale že ozaj ukrutne veľmi sakramentsky super pocit.
Cítim sa na nej ako skutočný racer z dôb minulých a s výkonom, ktorý ponúka, už teraz môžem byť leda tak racer caféčkový, ale podľa mňa presne o toto tej motorke ide. O ten pocit z výhry nad strojom. Že tacháč je až príliš optimista, nevadí. S tým sa do zákrut skutočne letieť nedá, alebo napíšem to ináč, s týmto máte pocit, že do zákrut skutočne letíte!
A brzdy, o tie sa nestarajte, lebo ani ony sa nepostarajú o vás. Skôr sú to spomaľovače, keď už ide do tuhého, svaly na pravačke si prídu na svoje. Pomôže brzdenie motorom, podradiť a pustiť spojku, akoby to bol horúci zemiak. Motorkou to hrkne na stranu, zadné kolo trošku zapiští, a tak nejak to v kombinácii s prednou brzdou aj akurátne spomalí do zákruty.
Ej veru, stačí pár kilákov na Moto Guzzi V7 Racer a človek, ktorý sa pri jazde nespolieha na najmodernejšie elektro fičúrky z nej zosadne vysmiaty. Ale asi by som bral čosi černejšie z ponuky Moto Guzzi, takéto „vyblejskané“ nádrže nemusím.
Ako to celé jazdí/nejazdí, zvuk | Pre technopeople ako to celé jazdí/nejazdí, pre mňa vzhľad |
Kým iné značky sa snažia postaviť viacmenej (skôr menej ako viac) podarené retro motorky, v Moto Guzzi asi niekde v sklade našli staré nepredané kusy a dali ich znovu do predaja. Toto vám proste vyčarí úsmev na tvári už pri naštartovaní. A nie len preto, že aj keď ju necháte na klepáka na stojane, tak sa stále niekam posúva. Z fotiek som mal dosť zmiešané pocity, ale charizma naživo a jazdné vlastnosti sa dajú ťažko opísať slovami. Je to niečo ako so sexom. Lepšie sa raz zviezť, ako 100 krát čítať, prípadne vidieť na videu. Zámerne nepíšem 100 krát počuť, lebo táto V7 Racer s laďákmi je čistý orgazmus pre uši.
Jaro Chvistek
Som veľkým fanúšikom Café Racer a musím povedať, že veľa výrobcov sériových „cafíčok“ človek nenájde. Preto som sa rozhodol využiť možnosť otestovať moto od značky, ktorá nie je síce na Slovensku príliš rozšírená, ale myslím, že Vás dokáže osloviť svojským štýlom a super pomerom kvalita-cena. Reč je o Moto Guzzi, konkrétne V7 Racer.
Dobrý dojem po vizuálnej stránke mi trochu kazili obrovské sedmičky po stranách – pripadal som si ako závodník, ktorý musí všetkých predbehnúť, aby bol v cieli ako prvý. Samozrejme, je to len vec vkusu – niekomu práve takéto „zdobenie“ vyhovuje. Toto je ale asi jediná chybička, ktorú som na tomto modeli našiel. Keď sa totiž pred túto sériovo vyrábanú moto postavíte, okamžite Vás zaujme červeným rámom, chrómovou nádržou, ktorú objíma kožený remeň a dodáva jej ten správny šmrnc. Moto Guzzi V7 Racer ozaj vystihuje café štýl, ktorý je môjmu srdcu najbližší.
Predajca ma informoval o výmene výfukov značky Zard. O čom konkrétne hovorí, som pochopil pri naštartovaní – onemel som. Zvuk doslova úžasný, preto som nasadol a začal si užívať jazdu. Už na prvej križovatke ma slečna vo vedľajšom pruhu prosila, aby som trochu ubral, lebo jej pes na zadnom sedadle je z toho nervózny. Čo ale urobíte, keď sa práve začínate hrať a moto Vám pozitívne odpovedá tak skvelým zvukom...
Vyšiel som na diaľnicu a po prvých kilometroch som pochopil, že táto kráska nepatrí na monotónne rovné cesty, žiada si zákruty. Preto ak sa chcete baviť, smelo do krajiny plnej zákrut. Týmto smerom som sa vydal aj ja. Stále som však túto „guzzinu“ mierne podceňoval a myslel si, že výkon nebude dostatočný. V zákrutách ma presvedčila o opaku – výkon je taký, ako má byť (nie je to žiadny jogurt, ale caféééé). Z kardanu som bol o to viac nadšený, že už nikdy pri striekaní reťaze nezasviním gumu. Chod bol super a spodný ťah ma kopal pekne do zadku. To, čím si ju však zamilujete, je ovládateľnosť.
Na druhý deň testovania som pochopil ďalší rozdiel oproti klasickým motocyklom. V zložení Moto Guzzi, Norton, Triumph sme sa vydali na prvú jazdu K&K Run 2014. Po odparkovaní vedľa všetkých ostatných sa okolo našich krások urobil zhluk ľudí na čele s organizátorom a reakcia bola jednohlasná – wow, toto je štýl. Preto človek, ktorý chce takýto typ motorky, musí byť pripravený, že to nie je len o moto, ale hlavne ide o životný štýl.
Na záver sa k Moto Guzzi V7 Racer dá povedať, že skutočne vystihuje café, preto určite odporúčam. Budete milo prekvapení a možno práve Vy sa pridáte do zatiaľ nie veľkej skupiny cafíčkarov.
Text: Milan Mikulík - mikulec, Feri Zubal - zeON Filip Kalka - Masochista
Foto: Tomáš Hajduch - awia, K&K
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Moto Guzzi |
Model: | V7 Racer |
Rok: | 2013 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 744 ccm |
Max. výkon: | 51.0 k (37.5 kW) / 6200 ot. |
Max. krútiaci moment: | 58 Nm / 5000 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 80x74 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 118 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 110/90 18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm |
Pneu vzadu: | 130/80 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 179 kg |
Výška sedla: | 805 mm |
Objem nádrže: | 22 l |
Pridané: 07.10.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 169015 | Včera: 128539