Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.03.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 23027 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Yamaha Tricity je nový model, ktorý má byť riešením osobnej mobility. Na rozdiel od konkurentov väčších a ťažších viackolesových skútrov, Tricity bol navrhnutý s inými prioritami. Ľahkosť, agilita a ľahkosť použitia boli pri dizajne kľúčové vlastnosti.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Yamaha Tricity je novým modelom v ponuke skútrov od tejto japonskej značky. Yamaha sa rozhodla priniesť na trh trojkolesový skúter určený do hustej mestskej premávky. Trojkolesový koncept má zaujať najmä ľudí, ktorým vyhovuje zvýšená stabilita "trojkolky". Tricity nemá byť konkurenciou pre trojkolesové skútre s väčším objemom motora.
Už dizajn Yamahy Tricity dáva tušiť, že sa bude jednať o šikovný skúter. Spojenie línii v ostrých uhloch v prednej časti skútra vyzerá dosť agresívne. Kapotáž je však zároveň tvarovaná tak, aby jazdca dostatočne ochránila. Tricity má byť predovšetkým praktickým vozidlom, preto nesmie chýbať odkladací priestor pod sedadlom, ktorý pojme integrálnu helmu a háčik pre uchytenie napr. tašky v prednej časti medzi nohami.
Yamaha Tricity bude dostupná vo farbách Anodized Red (červená), Mistral Grey (sivá), Competition White (biela) a Midnight Black (čierna).
Nechýbajú ani LED svetlá. Tricity však nemá predný full LED svetlomet, vpredu slúžia LED svetlá iba ako obrysové. Zadné svetlo je full LED, avšak smerovky využívajú klasické žiarovky. Prístrojová doska pozostáva z dvoch častí. V hornej časti sú bežné výstražné kontrolky a pod nimi sa nachádza LCD displej. Na displeji je rýchlosť zobrazená digitálne v strede. Na ľavo od nej sa nachádza zobrazenie stavu paliva v nádrži a čas. Vpravo sa zobrazuje vonkajšia teplota a odjazdené kilometre.
Yamaha pre skúter Tricity vyvinula nový patentovaný mechanizmus nazvaný Leaning Multi Wheel (LMW), ktorý spája skúter s podvozkom do jedného uceleného celku, vďaka ktorému má byť Tricity ľahko ovládateľným, agilným a zároveň stabilným skútrom. Predné kolesá sú k hlave riadenia uchytené spojením zvaným parallelogram, čím má byť ovládanie trojkolesového skútra podobné klasickým dvojkolesovým. Kolesá sa tak nakláňajú spoločne a vzdialenosť medzi nimi je takmer stále rovnaká. Nosnou časťou predných kolies sú zdvojené teleskopické vidlice, ktoré pracujú samostatne. O zadné koleso sa stará tiež dvojica tlmičov.
Kolesá sú vyrobené zo zliatiny hliníka a majú 3 páry lúčov v tvare V. Vpredu nájdeme 14 palcové kolesá, na ktoré sa obúvajú pneumatiky o rozmeroch 90/80-14. Vzadu je 12 palcové koleso a obúva sa naň pneumatika s rozmerom 110/90-12.
Brzdový systém na Tricity nazvala Yamaha Unified Braking System (UBS). Má na maximum využiť stabilitu pri brzdení, ktorú ponúka trojica kolies. Systém spája predné brzdy s 220 mm kotúčmi a zadnú brzdu s 230 mm kotúčom. Ak jazdec použije na brzdenie iba ľavú páčku, systém UBS brzdí hlavne zadnou brzdou, avšak využíva aj predné brzdy. Pravou páčkou sa aktivujú iba predné brzdy. Pri brzdení oboma páčkami systém UBS distribuuje silu brzdenia rovnomerne na všetky kolesá.
Pohon Yamahy Tricity zabezpečuje štvortaktný kvapalinou chladený jednovalcový motor s objemom 124.8 ccm. Motor bol navrhnutý tak, aby bol čo najúčinnejší už pri nízkych otáčkach. Hlavnou výhodou motora má byť jeho funkčnosť v typických štart/stop situáciách, akých je pri jazde v meste asi najviac. Novo vyvinutý bol samotný valec, ktorý je vyrobený zo zliatiny hliníka s obsahom špecifického druhu kremíka. Valec nemá oceľovú vložku a piest v ňom behá priamo po hliníkovom tele. To má zabezpečiť lepší odvod tepla. Motor je vybavený vstrekovaním paliva YMJET-FI, ktorý má zabezpečiť nízku spotrebu paliva.
Yamaha sľubuje, že Tricity bude ľahkým skútrom určeným najmä na jazdu v meste, ktorý má mať zvýšenú stabilitu vďaka použitiu trojkolesového podvozku. Dizajnovo Tricity taktiež nebude iba akousi šedou myšou v záplave skútrov, nuž a sľubovaná cena pod 4.000 EUR istotne poriadne zamieša kartami na poli mestských vozidiel.
Pridané: 26.03.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | Tricity 125 |
Rok: | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.8 ccm |
Max. výkon: | 11.02 k (8.10 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 10.4 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.9 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52.4 mm x 57.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (2V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 220 mm |
Pneu vpredu: | 90/80-14 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 230 mm |
Pneu vzadu: | 110/90-14 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 152 kg |
Výška sedla: | 780 mm |
Rázvor: | 1310 mm |
Dĺžka: | 1910 mm |
Šírka: | 735 mm |
Výška: | 1220 mm |
Svetlá výška: | 120 mm |
Objem nádrže: | 6.6 l |
Doplnková výbava: | |
Tempomat: | nie |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Iná výbava: | Leaning Multi Wheel (LMW), Unified Brake System (UBS) |
Poznámka: | |
Yamaha Tricity je nový model, ktorý má byť riešením osobnej mobility. Na rozdiel od konkurentov väčších a ťažších viackolesových skútrov Tricity bol navrhnutý s inými prioritami. Ľahkosť, agilita a ľahkosť použitia boli pri dizajne kľúčové vlastnosti. Dostupne v lete 2014, cena by mala byť menej ako 4000 EUR. |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 158268 | Včera: 192102