Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

ZBAĽ SI KUFRE - K tvojej novej Moto Guzzi teraz získaš poukaz v hodnote 1000 €

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Sľúbili sme si lásku. Honda NT 700 V Deauville po 50.000km. 2/4

 Zdieľať

Pridané: 27.01.2014 Autor: MajoKE
Čitatelia: 42032 [Vaše stroje - Moja motorka]

5 rýchlosti v prevodovke úplne stačí, 6 by bolo zbytočných a boli by „natesno“. Využiteľný rozsah otáčok je 2300 – 6500 ot. Vyššie je už riadne cítiť vibrácie a ja tam chodím zriedka. Smutné divadlo končí na 8500 ot. Je to akoby si starej pani chcel dvihnúť sukňu, to sa nepatrí. Kupovať si ukazovateľ zaradeného stupňa sú vyhodené peniaze. Rozstup rýchlosti na jednotlivé kvalty musí spoznať každý. Orientačne pri 100 km/h: na 5ke máme 4000 ot, na 4ke máme 5000 ot. na 3ke máme 6000 ot. Všetkým musí byť jasné, že s „kravičkou“ sa nešportuje, trojka končí pri 140 km/h a päťka nepotiahne do 200 km/h keď je maximálka 185 km/h. Mestskú 50 km/h zvládne 4ka bez cukania.
 Škoda, že nemám predné hmlovky, zapchal by som dieru medzi chladičom a spodným krytom. Aj keď sa „vzduch“  a voda k nohám nedostane
Škoda, že nemám predné hmlovky, zapchal by som dieru medzi chladičom a spodným krytom. Aj keď sa „vzduch“ a voda k nohám nedostane

Veľmi nepríjemná rýchlosť je cca 20 km/h na 2ke po rozbitej ceste, alebo v centrách starých miest po mačacích hlavách. Je dobré mať vôľu na plyne aspoň 2 – 3 mm. Treba si uvedomiť, že z 0 na 100 km/h to trvá 5,5 sek a motor má 48 kW, teda musíme predvídať a spontánne predbiehačky sú nemožné.

Brzdy sú výborné a vzájomne prepojené. Pri brzdení nožnou, brzdí aj jeden predný piestik. Mal som možnosť vyskúšať aj verziu s ABS a pri rovnakom brzdnom účinku na motorke s ABS postačuje menší tlak na brzdovú páčku. Teda vieš lepšie „brzdenie“ dávkovať.

 Tréning brzdenia, asi február 2011.
Tréning brzdenia, asi február 2011.

Motorka Honda NT 700V, bez abs, pneu BT 020 dvojročné, najazdené na nich asi 16.000 km. Teplota aj – 4 0 C, vetrisko. Klasika 30 m pásmo, riadna puklina v asfalte ako "štart" brzdenia. Na 3jke idem 105 km/h, aby to bolo gpskových 100 km/h. Posledných 100 m pred brzdením už idem spomínaných 105 km/h.

Úplne prvý pokus 40 m, potom bežne v rozmedzí 34 – 37 m, rekord 31,5 m, ale to som asi švindloval, lebo sa mi to zdá málo aj keď predné koleso už bolo v riadom šmyku. Do tých 37 m som nemal pocit riskovania.

Šok bol pre mňa, že keď som brzdil len zadnou brzdou, najkratšie sa mi podarilo 47 m, do 50 m vždy. Skutočne to bolo úplne bezpečné žiaden risk. Len silno stlačiť páčku. Schopné CBS, a to viem, že NT700VA brzdia lepšie. Neviem, či to nie je optimistické, lebo v časopisoch uvádzajú profíci dráhy pod 40m za skoro zázrak a keď som chcel vedieť podmienky testu neodpovedali. Na českom webe chlap na Honde CBF 600 bez ABS zastavil na 26 m. Bolo z toho video.

 Palubovka pre starších....neurazí,nenadchne.
Palubovka pre starších....neurazí,nenadchne.

Ovládače na riadidlách sú z mimoriadne odolného plastu / vysvetlím nižšie/ bežne s jasným presným chodom, akurát Honda v posledných rokoch mení rozloženie ovládania smeroviek pod klaksón.
Prístrojovka prebratá z VW Golf III. Nenadchne, neurazí. Štyri budíky palivomer, tacháč, otáčkomer, teplomer. Skromný displej ukazuje celkový počet km, trip A, B, čas, aktuálnu a priemernú spotrebu. Teplota vzduchu chýba.

Veľká riť a kufrová záhada.

 EČV mám veľké, skupinové svetlá sú veľké a bezpečné.
EČV mám veľké, skupinové svetlá sú veľké a bezpečné.

Nebuď sprostý a neukladaj ťažké predmety do vrchného kufra je to pohodlné a nebezpečné. Motorka má veľkú plastovú skútrovu riť. Dizajnér to skúšal zamaskovať veľkými smerovkami aj brzdovými svetlami s dvoma dvojvláknovými žiarovkami. Blikajúcu smerovku prehliadne len feťák. Sám som to na Motoride kritizoval, teraz viem, že to bol omyl. Tie neodnímateľné plastové kufre skoro nič nevážia, sú oblé. Vzduch ich tichúčko obteká, žiadne neforemné kvádre a preliezky po stranách. Sú natlačené maximálne ku kolesu. Celková šírka s objemom ľavého skoro 27 l a pravého 27,4 l kufra je oveľa menej ako rozpätie zrkadiel. Spolujazdec nemá špinavé nohy od zadného kolesa ako na Honde Integra, alebo iných. Ak prikúpiš širšie veká kufrov získaš plus 17 litrov a schováš tam prilbu.

 Neoriginálne tašky 2 x 7 €, ľavý popruh je dlhší, aby si vložil dlhý predmet do prepojených kufrov.
Neoriginálne tašky 2 x 7 €, ľavý popruh je dlhší, aby si vložil dlhý predmet do prepojených kufrov.

Veká sa neotvárajú rovnako, aby si mohol naložiť aj čosi dlhé a úzke. Ľavé veko otvoríš viac. Pravé menej. Do pravého dávaj dôležitejšie veci, ale aj predmety, ktoré potrebuješ „okolo“ jazdy, aby si stál pri ich vyberaní pri ceste!!! Ak by sa ti náhodou počas jazdy kufor otvoril batožina nevypadne. Kufre sú prepojené. Kupovať originál tašky je somarina. Kúpiš textilne ruksaky za 7 € rozličnej farby.

 Ten úchyt z platu považujem za slabé miesto, zatiaľ funguje.
Ten úchyt z platu považujem za slabé miesto, zatiaľ funguje.

Otváranie kufrov nie je najlepšie vymyslené, mechanizmus ma vôľu, po rokoch značnú. Už „primitívne“ PCX má otváranie kufra na dotyk s pohybom tlačidla asi 4 mm a nie doslova prehistoricky vybratím kľúča a vložením do iného zámku ako na všetkých NT 700 V alebo vlajkových skútroch Honda SW T 400 - 600!! Ak zlomíš ľavú páčku otvárania kufra, nedáš dole sedadlo. Na ceste to môže byť problém dostať sa k poistkám, náradiu, lekárničke. Ja mám natiahnutú obyčajnú šnúrku z topánok na tiahlo, ak zlomím páčku na otváranie kufra, kľaknem pod moto a potiahnem, avšak kľúč musí byť v zámku.

< >

Pridané: 27.01.2014 Autor: MajoKE Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2022 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 33116 | Včera: 234159