Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 05.11.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6542 [Bleskovky - Novinky]
Dve premiéry - naháč S1000R a nové RT s novým vodníkom. K tomu štýlový nineT k 90. výročiu značky a elektrický skúter. To bola prezentácia BMW v Miláne 2013.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2013 | Nasledujúci
Okrem nového motora dostáva RT nový dizajn, prepracovaný predok s novým svetlometom a lepšiu ochranu pred vetrom. Nová je aj možnosť radiť rýchlosti bez používania spojky smerom hore aj dole - teda akýsi poloautomat. Z elektronických systémov je tu nový systém rozbehu do kopca.
Naháč je odvodený od úspešného superšportu S1000RR. Prepracovaný je motor s iným priebehom výkonu a vylepšeným ťahom v spodných otáčkach. Naháč inak preberá DNA RR-y a je upravený viac na bežnú premávku.
Ostatné novinky značky BMW pre rok 2014 boli predstavené ešte pred výstavou EICMA 2013.
16.10.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 12076 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Model BMW R nineT bol vytvorený na počesť osláv 90. výročia založenia značky BMW. Klasický roadster poháňaný silným motorom typu boxer ukazuje svoju krásu v jednoduchosti a bez predvádzania zbytočných novodobých "fičúrok".
12.09.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 22625 [Novinky - Predstavujeme]
Na autosalóne vo Frankfurte BMW predstavilo finálnu verziu elektrického skútra BMW C Evolution. Už pri predstavení prototypu bolo jasné, že BMW to s elektrickým skútrom C Evolution myslí naozaj vážne, no až teraz máme naozaj potvrdené, že sa dočkáme aj sériového predaja tohto skútra.
07.10.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 15118 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Očakávaná verzia Adventure odvodená od kvapalinou chladeného BMW R1200GS je už oficiálne predstavená. Dohady o konečnom vzhľade teda môžeme hodiť bokom, BMW R1200GS Adventure 2014 je oficiálne uvedené medzi novinkami pre rok 2014.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | BMW | BMW | BMW | BMW | BMW |
Model: | R 1200 RT | S1000R | R nineT | C Evolution | R 1200 GS Adventure |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | NOVINKA 2014 | NOVINKA 2014 | NOVINKA 2014 | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Športovo cestovná | Naháč | Naháč | Skúter | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | radový štvorvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | elektrický | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 999 ccm | 1170 ccm | 1170 ccm | |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 7750 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 4650 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 112 Nm / 9250 ot. | 119 Nm / 6000 ot. | 72 Nm / 4500 ot. | 125 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 12.0:1 | 12.0:1 | 12.5:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 80 x 49.7 mm | 101.0 x 73.0 mm | 101.0 x 73.0 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 48 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a olejom | kvapalinou | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | kardan | remeň | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 210 mm |
Zdvih vzadu: | 136 mm | 120 mm | 120 mm | 115 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, radiál 4 piest |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 270 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 R17 | 120/70 ZR 17 | 120/70 R15 | 120/70-ZR19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 220 mm | 265 mm | 270 mm | 276 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 190/55 R17 | 180/55 ZR 17 | 160/60 R15 | 170/60-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Hmotnosť s náplňami: | 274 kg | 207 kg | 222 kg | 265 kg | 260 kg |
Výška sedla: | 805 mm | 814 mm | 785 mm | 780 mm | 890 mm |
Rázvor: | 1485 mm | 1439 mm | 1476 mm | 1594 mm | 1510 mm |
Dĺžka: | 2222 mm | 2057 mm | 2200 mm | 2190 mm | 2255 mm |
Šírka: | 983 mm | 845 mm | 890 mm | 947 mm | 980 mm |
Objem nádrže: | 25 l | 17.5 l | 18 l | 30 l | |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 120 km/h | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.8 s | 3.1 s | 3.6 s | 6.2 s | 3.75 s |
Spotreba paliva: | 3.9 l/100km | 5.4 l/100km | 4.5 l/100km | 4.3 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 480 km | cca 243 km | cca 300 km | cca 523 km | |
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | ||||
Palivové mapy: | áno, v sérii | ||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||||
Tempomat: | za príplatok | ||||
El. Podvozok: | za príplatok | ||||
Iná výbava: | Asistent preradzovania, Hill start control, GPS vstavané do prístrojovky, Kontrola tlaku v pneumatik | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 8/2014 17.050,-EUR | Dojazd 100 km, 4 režimy jazdy, kontrola trakcie TCA, systém rekuperácie energie | ABS, ASC, jazdné režimy Rain a Road v sérii |
Pridané: 05.11.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2013 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 25817 | Včera: 204053