Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

APRILIA PEGASO 650

 Zdieľať

Pridané: 13.07.2004 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 43058 [Vaše stroje - Moja motorka]

Aké v skutočnosti Pegaso je???Aké sú jeho kladné stránky a aké má neduhy?Odpoveďou môžu byť moje ,,objektívno-subjektívne " poznatky...

Po dlhoročnom šetrení a odriekaní nastala na jar roku 2003 tá najúžasnejšia chvíľa-kúpa mojej motorky.Aká ale vlastne bude?Keďže som nevylúpil banku ani nesprivatizoval žiaden podnik,tak to malo byť niečo za rozumné prachy.Najskôr som uvažoval nad superšportom prerobeným na streetfighter-a.Je to pomerne lacné a navyše to občas,keď sa ,,prestavba " podarí môže aj slušne vyzerať.No ako dobre všetci vieme,skoro nikto sa dobrovoľne nezbavuje kapotáží(okrem Ronnie-ho :-)))) a tie väčšinou končia svoju životnú púť pekne niekde v priekope.Takisto vysokootáčkový motor nebýva po rokoch týrania v najlepšej kondícii.A tak som teda na také niečo rýchlo zabudol a v hlave mi vzápätí vznikla nová myšlienka-ENDURO.Rozhodoval som sa hlavne medzi Yamahou Teneré,Suzuki DR BIG a Dominom od Hondy.Nad Pegasom som ani neuvažoval,pretože som poznal len terajší model a na ten som nemal.Keď som si ale v jednom nemenovanom inzertnom denníku (ktorý každý pozná) prečítal inzerát o Pegase za rozumný peniaz.Neváhal som a fachčil som tam.Predomňou stála Aprilia Pegaso 650 r.v.1992.

 I po rokoch má dizajn Pegasa čím osloviť
I po rokoch má dizajn Pegasa čím osloviť

Ako prvá vec ma samozrejme ohúril dizajn a ja som si povedal,že ju musím kúpiť.Tie dva horevyvedené výfuky,kapotáž a rôzne väčšie či menšie detaily ma skutočne dostaly.Myslím si,že i po rokoch je to motorka,na ktorú sa nemusíte hanbiť pozrieť.Talianska dizajnérska škola mi imponuje najviac a myslím si,že je jednou z najlepších.No dnes i Japonci dokazujú,že v rukách vedia držať nielen paličky ,ale aj ceruzky a dokážu spraviť nádherné mašiny.

Po dlhom obzeraní tejto krásky mi oči padly na motor.Veď to je dobrý starý známy ROTAX.Moje presvedčenie o kúpe sa dramaticky stupňovalo.Tento motor má skutočne čo ponúknuť a Aprilia a BMW veľmi dobre vedia,prečo ho stále takmer nezmenený montujú do svojich modelovJe to ozaj kvalitný motor a keď sa o motorku staráte,mal by patričné množstvo km zvládnuť.V sérii má tých 48 koní,čo bohate postačuje pre túto kategóriu.Jeho maximum je niekde v 6250 otáčkach a krútiaci moment vrcholí hodnotou 53 Nm pri 5500 ot./min.Na jednu vec si teba dávať pozor-otáčky by nemali klesať pod hodnotu 3000 a pri zaradenom piatom prevodovom stupni sa táto hodnota posúva na 3500.Motorka so sebou šklbe a rozhodne jej to k životu nepridá.Priebeh výkonu je približne lineárny a motoru rozhodne nechýba chuť do otáčok.Takisto zvuk vychádzajúci z dvoch čiernych výfukov je viac ako dobrý a neničia ho žiadne euronormy.A pomaly sa dosávam ku spotrebe,ktorá je veľmi často kritizovaná.V priemere je to 6,2-6,5 litra na stovku,čo je dosť,pretože moja cestovná rýchlosť neprekračuje 110 km/h.No raz za čas to treba opáliť...V spojení s 14 litovou nádržou budete hľadať pumpu tak po 150-160 km,čo je bieda.No nový model už netrpí týmto problémom(22 l nádrž).

No nie je to iba motor,čo robí motorku vyváženou a solídnou.Je treba mať i slušný podvozok, na ktorý sa môže človek spoľahnúť.Poviete si čo to tu trepem,však každé enduro sa v rýchlostiach vyšších 120 km/h vlní,pláva atď.Ale ja netrepem.Ešte sa mi nestalo,že by som mal pocit neistoty a to i so spolujazdcom.A nehovorím o tých cestovných 100-110,ale o dosť vyšších rýchlostiach samozrejme(že Andrejko môj alebo Bugy).Upside-down vidlica vás nenechá na pochybách a svoju prácu si plní na 100%,takisto rám je viac ako dobrý a nenachytáte ho veru na hruškách.Keď k tomu pridáte kvalitné cestné enduro gumy od Dunlop-u,tak sa v zákrutách je naozaj na čo tešiť.Síce mi párkrát už predná podkĺzla,no niekde to hranicu mať musí,tak to za chybu nepovažujem.A samozrejme treba pripočítať kvalitne fungujúce brzdy(zase Fireblade to nikdy nebude),ktoré vás podržia,keď to preženiete.

 Pegaso a zákruty patria k sebe asi tak ako pes a blchy
Pegaso a zákruty patria k sebe asi tak ako pes a blchy

Čo sa týka ochrany jazdca pred vetrom,tak tá je tak dobrá do 110 km/h,potom začína prifukovať a diaľničných 130 je moc a vtedy sa treba buď prikrčiť,alebo dokúpiť veterný štít od jednej z renomovaných firiem.Aby som pravdu povedal,diaľniciam sa zďaleka vyhýbam,je to totálna nuda(verím,že i keď idete aj 200) a dialnice veru nie sú v repertoári Pegasa.Takisto neodporúčam cestovanie nad 500 km za deň(na to máme iné stroje-ospevované Varadero,TDM atď.,ale aj za inú cenu),pretože i s častými prestávkami si budete myslieť,že na sedíte na sedanke z BMX-ky.Veď ju poznáte..tú z plastu.Musíte sa s tým zmieriť.Sedadlo nie je tvarované a taktiež sa vám pri jazde vo dvojici bude na chrbát spolujazdec stále zosúvať a búšiť prilbou o vašu.A podľa mňa sem nepatrí,jednak motor nemá síl na rozdávanie,takže to hneď poznáte a potom ten neustály tlkot prilieb a zosuvy ,,príživníka "...no poďme ďalej.Pozícia vodiča je príjemná,povedal by som jemne športová,ten si sedí v pohode vzpriamený a s nadhľadom pozerá cez všetky plechovky okolo,čo určite pridáva k bezpečnosti. Čo ale rozhodne nepoteší je svietivosť predného svetla.Stále jazdím na diaľkových a nikomu to nevadí.Ani v noci nikoho neoslňujem.Pokúšal som sa vymeniť halogén za lepší,ale nepomohlo.Silnejší tam dávať nechcem,aby mi to neroztavilo parabolu.Tiež si myslím,že výhľad v spätných zrkadlách by mohol byť lepší,veď sedím na endure.Ak chcem vidieť viac než len svoje lakte musím sa buď vykloniť,alebo dať ruky k sebe.Čo ale rozhodne poteší je hmotnosť Pegasa,ktorá je skutočne priaznivá-nejakých 157 suchých a dovoľuje veľmi ľahké manévrovanie v mestskej premávke medzi autami a takisto v zákrutách,ktoré táto motorka skutočne zbožňuje.Alebo ja?Pegaso je naozaj mimoriadne vhodné na víkendové výlety okolo 300 km po dedinských okreskách,kde vás nebude nikto otravovať,pretože premávka je tam väčšinou pomerne riedka a tak sa môžete vyžívať v každej zákrute.I keď sa jedná o enduro,teda motocykel vhodný i do terénu,ten vôbec nie je parketou Pegasa, i keď ľahký terén zvláda bez problémov.Pokiaľ nezaprší.

Čo sa týka tej povestnej talianskej kvality...môžem povedať,že je na dobrej úrovni .Plasty do seba zapadajú dobre...a...nemal som s tým ani s ničím iným problémy.Zatiaľ to boli len drobnosti,ktoré na povestnú taliansku kvalitu nechcem hádzať,lebo nejaký rok tá motorka už jazdí.K mašine som dokúpil tankvak,pričom jeho zháňanie mi dalo dosť práce-nádrž je samozrejme z plastu,čiže upevnenie je možné len pomocou popruhov a prísaviek.Mal som vyhliadnutý jeden od Lojza-EN malý.No na Slovensku som ho nemohol zohnať a objednávať som ho nechcel.Chcel som ho najprv vyskúšať,ako to tam bude ,,sedieť ".Tak som sa teda vybral priamo k výrobcovi do Rýmařova.Ten ma nesklamal a dobre sme pokecali.Nechcem tu robiť nejakú reklamu,ale bol som milo prekvapený prístupom ,,Lojza " k tejto problematike.Ten ocenil moje odhodlanie prísť až k nemu rôznymi upomienkovými predmetmi-tričko atď.Tankvak si nemôžem vynachváliť,je to solídna práca.Spoločnosť mi robí aj topcase od GIVI,ktorý som však kúpil s motorkou.

 Prístrojový panel ponúka na kategóriu nadštandartné informácie
Prístrojový panel ponúka na kategóriu nadštandartné informácie

Keby sa ma teraz niekto opýtal:,,Kúpil by si si Pegaso znovu,ešte raz??? " Ja by som mu bez váhania a okamžite odpovedal odpovedal :,,Rozhodne áno! "

Pridané: 13.07.2004 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Aprilia Pegaso 650 1992:

Foto:
Aprilia Pegaso 650 1992
Všeobecné informácie:
Výrobca:Aprilia
Model:Pegaso 650
Rok:1992
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:652 ccm
Max. výkon:48.7 k (35.8 kW) / 6250 ot.
Kompresný pomer:9.0:1
Vŕtanie x Zdvih:100.0 x 83.0 mm
Rozvod:DOHC (5V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Pneu vpredu:100/90-19
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:140/70-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:191 kg
Objem nádrže:14 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:157 km/h

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 318358 | Včera: 244945