Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (38)  [Verzia pre tlač] Tlač

Radosť z jazdy v meste aj na okreskách - Sym Joyride Evo 125 2013 1/2

 Zdieľať

Pridané: 30.07.2013 Autor: eNeM
Čitatelia: 40613 [Testy a predstavenia - Test]

V skútrovaní som asi Hipster, pretože ma chytilo ešte pred tým, než sa stalo cool. Vďaka novej legislatíve otvárajúcej trh so skútrami širšej verejnosti sa na náš trh dostáva viacero noviniek výrobcov z celého sveta, aj tých menej známych. Netreba sa však báť siahnuť aj mimo tradičné a overené značky. Do rúk sa mi dostala novinka od taiwanského výrobcu SYM, sesterskej spoločnosti automobilového výrobcu Hyundai

Zatiaľ čo väčšina skútrov v tejto objemovej triede ide skôr do kategórie urban (Honda Vision, Peugeot Tweet), či športovejšieho charakteru (Honda PCX), tajwanskí priatelia zvolili komfortnejšiu karosériu maxiskútra. V tejto kategórii pre porovnanie jazdil Milan Mikulík - mikulec Peugeot Satelis Peugeot Satelis 2 125i 2013 - Malý veľký skúter. V porovnaní s menšími variantami nie je možno síce až tak mrštný v mestskej premávke a niekto môže oponovať, že pojem maxiskúter sa s motorom 125 ani nedá spájať, no na druhej strane je posed podstatne komfortnejší, plexi chráni pred dažďom a hmyzom a celkovo už na prvý pohľad pôsobí veľmi dospelo.

Prvý dojem

 sym joyride 125 evo
sym joyride 125 evo

Prvý dojem urobíš len raz. A ten na mňa džojrájt zanechal výborný. Dospelý vzhľad, slušné prevedenie, žiadne na prvý pohľad lacné a odrádzajúce detaily, ako u niektorých noname výrobcov. Plasty doliehajú, nikde nevŕzgajú, výbava na túto triedu slušná, dokonca zopár skvelých a ozaj podarených vychytávok. Z tých spomeniem napríklad netradične sa otvárajúce sedadlo do boku, v štýle dverí Lamborghini. Nielen, že to pekne vyzerá, ale ani sa vám nestane to, že vám dopredu vyklopené dvojsedadlo odrazu padne na hlavu (vlastná skúsenosť, bolí to). Zaujímavo je riešené aj veko nádrže, ktoré po otočení kľúčiku v zapaľovaní doľava vyskočí na vodiacej lište a tým pádom ho netreba odnímať a nikam pokladať. Rovnako pekne sú riešené stúpačky spolujazdca, ktoré sú v zaklopenej polohe skryté v bočnom plaste a otvárajú sa zatlačením smerom dnu, tým pádom sa dajú vyklopiť aj špičkou topánky a netreba sa k ním skláňať. Jediné, čo na mňa nepôsobilo celkom elegantne bol veľký plastový kryt koncovky výfuku, no na druhej strane si plnil svoju funkciu odvádzania tepla, takže radšej znesiem trochu mohutnejší plast, ako depilované lýtko. Inak sa moderný a svieži design s ostrejšími hranami ťahá od svetiel, cez spätné zrkadlá až po detaily ako stúpačky spolujazdca, sedadlo, či veko nádrže. Všetko čo sa dalo, je integrované, nič zbytočne nevytŕča a nepôsobí na skútri umelo priplácnuté. Línie sú pekne zladené a serióznosti celého vzhľadu prispieva aj pekný biely perleťový nástrek, žiadna lacota, ktorá by vyzerala, ako keby skúter niekto striekal doma v garáži.

 prístrojovka
prístrojovka

Príjemným prekvapením bola aj veľmi slušne vybavená prístrojovka. Otáčkomer, tachometer v km aj míľach, ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny, tradičné kontrolky tlaku oleja, diaľkových svetiel a smeroviek a multifunkčný displej, ktorý nám ukazuje čas, stav nabitia batérie (u skútra užitočné info), celkové najazdené km, denný trip a stav nádrže. Všetky informácie, ktoré môžete žiadať prezentované jednoduchou a prehľadnou formou. Myslím, že vzhľadovo a kvalitou prevedenia sa SYM Joyride nestratí ani v konkurencii renomovaných značiek ako Honda, Piaggio, Peugeot či Yamaha

Komfort jazdca

Posed nie je typicky skútrový, takže na ňom nesedíte ako prvorepublikový úradník za písacím strojom, ale zasadnete do pohodlného stupňového sedadla, nohy vystriete pred seba, skryjete sa za štít a hoviete si ako v ušiaku starého otca. Sedadlo spolujazdca vyzerá byť trochu až príliš vysoko a jeho opierka mohla byť o niečo vyššia, lebo takto to vyzerá, že je akurát vo výške bedier, ale nakoľko som nemal možnosť jazdiť vo dvojici, nedokážem to objektívne posúdiť. Okrem toho, na krátke prevezenie na kúpalisko, či na zmrzlinu vyzeral aj posed ľadvinky viac než prijateľne.

Veľkorysý štít a menej vzpriamený posed zabezpečia, že ste oproti iným, menším skútrom ukrytý. Rovnako nohy si viac oddýchnu a ich poloha bude bližšia najmä vodičom áut, keďže si môžete chodidlá zaprieť do prednej kapotáže. Nefúka na vás a okrem kolien, ktoré som mal pri mojej výške 192 cm vystrčené mierne do boku by ste ani nemali nijak zásadne zmoknúť, minimálne drobné prehánky vás určite nezastihnú nepripraveného. Pritom výrobca ponúka aj možnosť dokúpenia turistického plexi.

Odkladacie priestory

Konštrukcia miesta pod nohami je tradičná, bez tunelu, s takzvaným „miestom na pytel brambor“ (prípadne granúl, ak máte doma psa alebo mačku, 40 litrové vrece prírodnej podstielky pre mačky sa sem skutočne zmestí). Skôr ho ale asi využijete na ruksak. Na uchytenie prípadnej batožiny sú tu dolu k dispozícii hneď dva závesné háčiky, na strane sedadla aj pod riadidlami.

Pre každého skútristu je dôležité, čo všetko do motocykla uloží. Okrem spomínaného miesta pod nohami má Joyride vpredu už len dva malé odkladacie priestory v prednej kapotáži, tieto sú ale určené asi iba na mince, prípadne vstupnú kartu na parkovisko, či diaľkové ovládanie garážových dverí. Veľký uzamykateľný priestor sa nachádza pod sedadlom. Spolu s jednou integrálnou prilbou sa sem zmestí kompletná povinná výbava a nepremoky, prípadne keď som mal helmu na hlave, tak celá moja mobilná kancelária v puzdre na notebook. Konštrukcia sedadla uprednostňuje viac miesta a opierku pre spolujazdca, ale výrobca ponúka aj univerzálny nosič na topcase. Podľa potreby si tak môže majiteľ dovybaviť džojrájda ľubovoľným zadným kufrom

Jazda a komfort

Ako každý iný v kategórii 125 zvláda aj joyride bez problémov jazdu do rýchlosti 100 – 110 km/h, skutočne komfortný je ale rozsah 70 – 90, čiže mesto aj okresky preň nie sú problémom, na diaľničnom obchvate vás nikto neohrozí, vy nikoho predpisovo jazdiaceho neobmedzíte a na križovatke máte oproti autám stále výhodu rýchleho odpichu. Pozitívnou správou v dnešnej dobe sporenia je aj spotreba, ktorú výrobca udáva na 3,2l kombinovanú, pričom mne sa podarilo dostať aj na 3l, ale je pravdou, že som jazdil najmä po okreskách. Kolesá veľkosti 13 a 12 palcov sú skôr v tradične skútrovej veľkosti a priznám sa, že preferujem najmä v meste kombináciu 16 a 14 palcov, ale stále to nie je žiadna hrôza. Trochu mäkší aj oproti konkurencii je podvozok, takže spolu s menšími kolesami viac vnímate nerovnosti na vozovke. Hlavne ak porovnám s kategóriou urban skútrov, ako Honda Vision, či Peugeot Tweet. Čo je ale u skútrov veľmi podstatné sú brzdy. Variátor motorom brzdí podstatne slabšie ako bežné prevodovky, takže brzdy využijete omnoho častejšie. Tu sa rozhodli Taiwanci hodiť dopredu aj dozadu kotúčovku, pričom vpredu má kotúč priemer úctyhodných 273 mm, väčší nedáva v tejto kategórii nikto a vzadu je dvestovka. ABS sa u joyride neponúka v základnej, ani príplatkovej výbave, no nevidím v tom žiaden problém, pretože brzdy 150 kíl hmotnosti skútra zvládajú bez najmenšieho zaváhania a sú pekne, pomaly a blbuvzdorne dávkovateľné. Jednoducho, zastavíte rýchlo a bezpečne v akejkoľvek, aj krízovej, situácii. Pri využití skútra najmä v mestských podmienkach dosť dôležitá vec.

 brzdy
brzdy

Odstavenie a prístupy

Skúter má bočný aj hlavný stojan a na hlavný ide hodiť s ľahkosťou a bez trápenia. Na bočnom stojane z bezpečnostného hľadiska nenaštartujete a ten by som beztak používal iba na krátkodobé odstavenie. Prístup k baterke je cez na dve skrutky uchytenú krytku pod zadným pravým bočným plastom, chladiaca kvapalina sa dopĺňa cez nalievací otvor pri riadidlách a má aj kontrolku stavu umiestnenú v prednej kapotáži pod háčikom na batožinu. K predným svetlám sa dostanete cez kapotáž pomerne ľahko, o niečo zložitejšie to bude so zadným svetlom, tam je potrebné vyskrutkovať a vybrať podsedlový box. Všetky úkony by ale mal zvládnuť aj tak grambľavý jedinec ako ja. Joyride zároveň ponúka aj nakopávačku, ktorá šetrí baterku a umožní vám komfortné naštartovanie skútra aj v zhoršených klimatických podmienkach.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

>

Pridané: 30.07.2013 Autor: eNeM Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (38)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 231787 | Včera: 178350