Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Husqvarna 2013 - Predstavenie cross modelov v Malpense

 Zdieľať

Pridané: 27.08.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 5264 [Testy a predstavenia - Test]

Koniec júna, Taliansko, Malpensa, mx park, teplota 38 0C a do radov nachystané nové naleštené endurové a crossové stroje modelovej rady 2013. Pripravil som vám dva články rozdelené na kros a enduro. Tu sa pokúsim priblížiť krosové kozenky TC250R a CR125. Na veľkú TC449 už mi bohužiaľ nevyšli sily...

Na začiatku som napísal po vzore "vojnových" filmov, len tak v bodoch pár info, kedy, kde na čom a v akom počasí. Mal by som to teda trochu vysvetliť.

Husqvarna si pre tento rok, na predstavenie svojich blatostrojov vybrala krásny areál, kde sa nachádza nie len MX trať, na ktorej sa išiel pred pár rokmi aj svet, ale je tu natiahnutá aj šikovná, miestami náročná, ale hlavne rôznorodá enduro trať. Musím uznať, že po príchode do areálu som mal mierne obavy, keď som zbadal dlhé, niekoľko krát sa opakujúce výjazdy a zjazdy, ale aj tak som sa nevedel dočkať.

Pred samotnou jazdou sme dostali pár nevyhnutných upozornení, vysvetlení a inštrukcií, rozdelili nás do skupín a nech sa páči, môžeme štartovať.

TC250R - novinky

TC250R
TC250R
TC250R

Podobne ako nové endurka, aj nová krosová dva pade nesie hrdo červené R. Motor je ešte oproti minuloročnému modelu, ktorý mal už čo to pomenené, ešte o niečo viac vycibrený. Nový výfukový systém pre lepší priebeh výkonu a na konci to uzatvára akrap, dodávaný v sérii. Vstrekovanie má na starosť Keihin s priemerom 42 mm a celý motor váži ešte o kilo menej ako jeho endurové sestrenice. Ručička na váhe sa zastavila na hodnote 22.

Tak isto ako pri endurách, aj tu je rám pozváraný z oceľových trubiek a v oblasti krku je zosilnený, pre lepšiu tuhosť. To by sa malo odzrkadliť na pevnejšom správaní a držaní stopy.

Odpruženie si zobrali pod seba chalani s Kayaby, vpredu sú 48 mm trubky, samozrejme komplet nastaviteľné a vzadu taktiež komplet nastaviteľný centrál.
A v ponuke je tiež, ako je tomu pri endurách, možnosť doobjednania prepínača dvoch palivových máp.

v stúpačkách TC250R

Po výdatnom a chutnom obede zo všetkého možného a následného dezertíku v podobe ovocíčka a samozrejme neodmysliteľnej ľadovej káve, vyrážam na trať na dvaapolkovej krose. Hneď ma víta výjazd, kde treba šúlcom riadne zatočiť a už sa ukazuje, aké to bude asi celý čas za rajdami tejto „rajdy“ (sa mi vnukla táto slovní hříčka :-) ).

Trať je krásne široká a má prvky skoro z každého súdka. Výjazdy a na horizonte točka na slepo, zjazdy na konci ktorých, treba ísť na plné brzdy a následne z toboganu vystreliť znova do strmého výjazdu a skákať cez horizont do neznáma. Zopár malých lavíc, odskokov a na konci trate dlhé lavice a „premakaná“ bubnová časť, ktorá sa mi dala buď okopírovať, alebo to nastrieľať presne do protiviek. Ani za svet som to neskákal ako sa patrí.

Ale späť k TéCéčku. Ako som napísal, už na prvom výjazde ukázala, ako sa bude so mnou naťahovať po celej trati. Čo sa nakoniec na môj podiv nekonalo.
Jedovatá odozva na plyn je cítiť pri každom potočení heftu, k tomu nie menej jedovatá predná brzda, ktorá ma preškolila hneď pri prvom brzdení do toboganu. Na obschnutom, tvrdom, ujazdenom „betóne“ ma nakopla krásne na predné s následným šmykom. Našťastie to zachránila nekonečná chuť spolupracovať pri manévrovaní. Motorku triafam na centimeter presne do toboganu, prespojkujem dvojku a už aj prášim naproti ďalším školeniam.

Ani si to neuvedomujem a už aj parkujem v depe. Motorka mi po chvíľke zapasovala na toľko, že som aj prestal vnímať čo sa deje okolo mňa. Až pri občerstvovačke sa vraciam v mysli späť ku štvrťlitrovej kozenke a snažím sa vybaviť, ako jazdí.

Jazdí perfektne! Sadla mi úplne na totálku! Ako keby bola pre mňa stavaná. Toto je krosová mašina ako sa patrí. Tu je presne to, čo si ma tak získalo v tomto odvetví motošportu. Nie je to tu len o nejakom vozkaní...

Jedovatá reakcia na plyn, jedovaté brzdy a aké je pruženie? Možno o niečo tvrdšie aké by malo byť na moju váhu, ale mne vyhovovalo. Nemal som problémy s tým, že by to nejako kopalo alebo odskakovalo. Aj keď mám málo pod 70 kilo, s pružením som bol spokojný.

Motor má sily na rozdávanie a ani raz mi nechýbali ani koníky ani krúťák. Sem-tam som trochu prespojkoval ľahučko ovládateľnú hydraulickú spojku a už sme si to aj prášili v drifte preč.

Celkovo ma TCčka prekvapila natoľko, že som myslel, že v teň deň ma už nemôže nič prekvapiť. Páči sa mi dizajnovo, páči sa mi ako jazdí, ako sa ovláda a koľko má sily. Koniec koncov, niečo musí naznačovať aj to, že som jazdil a nič som neriešil, nerozmýšľal som nad tým čo treba robiť, ani nad tým čo sa deje podo mnou. Skrátka sme vyštartovali, odjazdili a boli sme spokojný s výsledkom. Teda minimálne ja som bol spokojný s ňou.

CR125

CR125
CR125
CR125

Ako poslednú moto v tom dni, musím ešte opáčiť osminkový „dvoudobý“ stroj od červených. Na túto mršku, som najviac zvedavý. Zvedavý som hlavne na to, ako to je s tým presným radením, brzdením a slabým záťahom. Niečo je pravda, niečo ešte väčšia, ale aj tak som bol prekvapený. Milo prekvapený. Dokonca najviac zo všetkých. Až natoľko, že po ukončení môjho vzťahu s Kafkou, som v spolupráci s chalanmi s motocorse začal spoluprácu do Projektu na tejto malej včeličke.

Takže tu nebudem o nej ani písať, to si nechám na úvodný článok. Poviem len toľko, bude tu už čoskoro.

Video

Video: Husqvarna 2013 - Predstavenie cross modelov v Malpense

Video: Husqvarna TC 250R 2013

Video: Husqvarna CR125 2013

Pozadie / Wallpaper:

Tri Sestry CR125, TC250R a TC449
TC250R
CR125

Text: Milan Mikulík - mikulec

Motocykel na test poskytla spoločnosť motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx. Mikulec jazdí do terénu v oblečení Acerbis a na nohy obúva Forma Dominator Comp.

Pridané: 27.08.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 235846 | Včera: 132772