Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Husqvarna NUDA 900 – ideál na každý deň?

 Zdieľať

Pridané: 25.07.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 10835 [Testy a predstavenia - Test]

Hneď ako som dojazdil na eRkovej NUDE, dostala sa mi do rúk a pod zadok „holá“, čierna NUDA. V podstate sa jedná o totožnú motorku, až na pár maličkostí.

V čom je teda iná oproti červenej radikálnejšej sestre? A ako tieto rozdiely menia celý bike z viac-menej jednostranne určeného šialenca na ideálnu moto na každý deň? Poďme si to rozobrať čo najzrozumiteľnejšie.

Vývodové koliesko - má o jeden zub viacej (17z) a je to fakt cítiť. Motorka nie je taká prchká, čo by som dal ako prvé plus na to, aby sa z nej mohol stať ideál na každý deň. Možno práve preto nemáte potrebu toľko radiť a uspokojíte sa aj s kultúrnou predpisovou jazdou. Nenavádza vás robiť také blbinky, ako jej červená divokejšia sestra.

Pohodlnejšie sedlo – ktoré je mimochodom zameniteľné medzi obidvoma modelmi. Keď som vravel, že pri erke vaše polky po 60 km kričia dosť, tak tu som sa k takému niečomu nedostal ani po 2 hodinkách v sedle. Koľko som prešiel kilometrov je nepodstatné, lebo som si zrazu dokázal užívať aj okolie cesty. Nie ako na trestnej lavici červenej pretekárky, kde som sa sústredil len na cestu a na to, ako byť rýchlejší a v meste blbnúť, kde sa len dá.

„Obyčajné radiálky“ – Dávam to do úvodzoviek, lebo až také obyčajné nie sú. Lenže porovnávať ich s kovanými monoblokmi, to proste nejde. A znova dávam plus, pretože jazdec sa nemusí obávať, že ho pri hrubšom zaobchádzaní prefackajú o asfalt. Brzdia výborne, sú dobre dávkovateľné a sú hlavne priateľskejšie. Na každodenné použitie, turistikovanie, alebo mestské presuny určite lepšia voľba ako kúsavé monobloky.

Doplnkové plexi – Tak toto by som prskol aj na hrdzovlásku. Páči sa mi ako vyzerá a plní si svoju prácu. Ja ho len a len odporúčam, či už na klasiku, alebo aj na rejsovku.

Kufríky a iné doplnky – Nikdy som nebol zástancom takýchto doplnkov na niečom ako je NUDA. No ale ako som už niekde písal, človek sa učí stále. Tu som ich len uvítal. Hodil som tam kraťase, tričko, tenisky, mobil, doklady, vodu...vlastne, mal som tam toho asi toľko, čo každá ženská v kabelke.
Ku kufrom by som mal povedať, že sú celkom „premakané“. Nie je to len plastová krabica s rozmermi xyz. Po otvorení plastových dvierok treba otvoriť ešte istiacu textíliu a tam na vás čaká ďalšia vychytávka. Rolovateľný batôžtek, pripojiteľný na dva cvoky do kufra. Je nepremokavý a zrolovaným zabezpečíte aby vám ani v daždi nepremokol obsah kufrov. Kufre nie sú prehnane veľké, ani ťažké. Myslím, že na tento typ moto úplne postačujúce.

Niekto možno bude namietať a povie, že toto predsa nie sú vlastnosti, čo robia z motorky každodenný bajk. Možno každý nečítal články čo napísal awia, alebo čo som napísal o eRkovej Nude ja, tak to sem znova zhrniem.

Motor s obsahom 900 kubíkov, 105 koní, 100 Nm, suchá hmotnosť 184 kg a spotreba pod 5 litrov. Ak toto nie je výborný základ pre ideál na každý deň, tak už neviem. Treba asi pridať aj bravúrnu ovládateľnosť, premakané brzdy, pohodlný a zároveň aj ideálny posed do mesta. Široké rajdy vám dávajú pocit istoty a vy cítite, že to všetko máte pevne v rukách. A ako pridaná hodnota je ten potmehúdsky úsmev popod fúzik, ktorý vám vyčaruje vždy keď ju osedláte.

Pre tých, čo si chcú svoju Nudu trochu doladiť, má Husqvarna v ponuke päť kitov

Kit Cittá
Začal by som najlacnejším za 695 €. Kit Cittá obsahuje textilný tank vak, nižšie sedlo, predný karbónový blatník, karbónový držiak na výfuk a alarm s diaľkovým ovládačom.

Kit Corsa Appeal
Druhá sada corsa appeal je za 899 € a tá obsahuje dvojfarebné sedlo, karbónovú masku nad svetlo, karbónový kryt nad nádrž, karbónový blatník a karbónový držiak výfuku.

Kit Viaggio Light
Za 1090 € majú v ponuke sadu, ktorá sa skladá z plexi, textilného tankvaku, bočných kufrov + držiakov a doplnené to je vyhrievanými rukoväťami. Nesie označenie Viaggio light.

Kit Viaggio Full
Ak by bol niekomu Viaggio light na cestovanie málo, dá sa objednať Viaggio full, ktorý má oproti lightu navyše textilnú tašku na zadné sedlo a alarm s diaľkovým ovládačom. Treba si ale pripraviť 1389 €.

Kit Corsa Tech
No a nakoniec je tu Kit corsa tech za 1489 €. Ten je úplne odlišný od predchádzajúcich. Neobsahuje žiadne turistiku zľahčujúce doplnky, ale jedná sa skôr o rejsovejšiu výbavu. Titanová koncovka výfuku, CNCčkové nastaviteľné stúpačky s brzdou a radičkou a CNCčkové výklopné nastaviteľné páčky. Toto je sada, ktorú by som určite bral na eRkovú verziu.

Nakoniec by som mal spomenúť, že kúpou celého kitu, ušetríte 20% oproti nákupu samostatných položiek.

Videotest zo Sardínie:

Plusy, mínusy

motor, brzdy, ovládateľnosť čo sa jej dá vytknúť?

Pozadie / Wallpaper:

Husqvarna NUDA 900
Husqvarna NUDA 900

Čo by ťa mohlo zaujímať:

NÁZOV MOTORKY a ROČNÍK:

Servisný interval 10 000 km
Spotreba 4,6 l/100km
Objem nádrže, z toho rezerva 13 l (3 l rez.)
Cena motorky 9 990,- EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 75 EUR
Stupačka 48,75 EUR
Spätné zrkadlo 53 EUR
Smerovka 25 EUR
Svetlomet 306 EUR

Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Filip Kalka - Masochista

Motocykel na test poskytla spoločnosť motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Husqvarna Nuda 900 2012 Husqvarna Nuda 900R 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:HusqvarnaHusqvarna
Model:Nuda 900Nuda 900R
Rok:20122012
Novinka:NOVINKA 2012NOVINKA 2012
Kategória:SupermotoSupermoto
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:898 ccm898 ccm
Max. výkon:104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot.104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:100 Nm / 7000 ot.100 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:13.0:113.0:1
Vŕtanie x Zdvih:84 x 81 mm84 x 81 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:210 mm210 mm
Zdvih vzadu:180 mm180 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvojkotúčová radiálna monoblok 4 piestiková
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70 ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17180/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:174 kg174 kg
Hmotnosť s náplňami:195 kg195 kg
Výška sedla:870 mm875 mm
Rázvor:1495 mm1495 mm
Dĺžka:2190 mm2190 mm
Šírka:895 mm895 mm
Výška:1220 mm1225 mm
Objem nádrže:13 l13 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.6 l/100km4.975 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 211 kmcca 195 km
Poznámka:
Poznámka:Dve nastaviteľné palivové mapy
Vpredu USD vidla SACHS, vzadu tlmič SACHS, nastaviteľné predpätie a útlm.
Dve nastaviteľné palivové mapy
Vpredu plne nastaviteľná USD vidla SACHS, vzadu plne nastavitelný tlmič Ohlins + nastaviteľná dĺźka

Pridané: 25.07.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 197401 | Včera: 144202