Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 25.09.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 4699 [Testy a predstavenia - Test]
V prvom článku o nových Huskách ste si mohli prečítať o kroskách a teraz tu na vás čakajú endurká. Zmien sa dočkala aj dva a polka aj tristodesina. Obe dostali prívlastok R a čo sa za tým skrýva?
Už keď som minule začal po vzore „vojnových filmov“, tak teraz budem pokračovať ako v „Palp fikšn“. Napreskačku. Pretože najprv sme testovali endurá, ale ako už viete, musel som sa pochváliť, s mojou novou CR 125.
Nebudem už zdržovať, tak nech sa páči.
V endurovej časti sú vynovené oba stroje v kategórii E1 aj E2. Teda TéEčka 250 a 310, ktoré dostali pre tento rok nový prívlastok R. Motory sú vybavené novou hlavou, ktorá je teraz červená, pre zvýraznenie jej závodných ambícií. Nové je aj vstrekovanie, vďaka ktorému je teraz výkon vyšší a trochu agresívnejší. V percentách to vyzerá nasledovne: pri TE250R išli aj koníky aj krúťák hore o 8% a pri TE310R sa koníky rozrástli o 8% a krúťák „len“ o 5%. Samozrejmosťou je možnosť dokúpenia prepínača dvoch palivových máp, ktoré si môžete nastaviť podľa seba. Toto viete využiť nie len pri závodoch, ale určite aj na rôzne profily tratí, či rozdielne podklady (hlina, piesok, kamene, mokro, sucho...). Celý motor teraz váži 23 kg, čo je myslím veľmi dobrý údaj.
Motor je samozrejme stále vložený do oceľového trubkového rámu, ktorý je teraz ale okolo hlavy riadenia spevnený pre lepšiu tuhosť.
Odpruženie má na starosť značka Kayaba a tá dodáva na tieto stroje plne nastaviteľné nie len predné trubky, ale aj zadný centrál.
A toto celé je zabalené do nového dizajnu (plasty a grafika). A aby som nezabudol, tak na prístrojovke sa teraz zobrazuje aj počet motohodín.
Prechádzam cez namotyný kľukatý začiatok trate, prsknem to cez pohádzané pneumatiky, odhopsnem si malý skok a už zatáčam gasom do plna pred strmým výjazdom. Hneď je vidieť a hlavne cítiť, kde sa posunula eRková 310 oproti holej z roku 2012. Na spodku otáčok je to stále nezákerná, dobre čitateľná a hore poznať nárast výkonu. V cukublesku som na kopci, točím nadol a už aj brzdím do dalšej točky.
Brembáče brzdia ako inak ukážkovo. Jedným prstom ovládaná predná, ktorá je ostrá ako mexické papričky a treba dať pozor na nechcené blokovačky. Zadná je síce na môj vkus a oproti mojej Kafke nastavená nízko, takže najprv som zo zvyku hamstol a nič, ale po chvíľke som si zvykol a treba povedať, že je čitateľná, tak ju viete dávkovať presne podľa potreby bez toho, aby ste mali zadné po každom zošliapnutí blokované. To isté platí aj pre brzdy na TE250R. A keď porovnávam brzdy, tak treba napísať, že aj tu je odpruženie nastavené viac do tvrda, či mi iba vyhovuje. Trať už mám viac naučenú, skoky dávam asi dva krát tak ďaleko ako na menšej sestre, takže tvrdosť len vítam.
V prepletačkách medzi stromami oceňujem citlivé vstreky. Ani raz som nebol zaskočený nečakaným nakopnutím. V stupačkách sa ovládala krásne, prehadzovačky a balancovanie aj v pomalých rýchlostiach, ale zato v rýchlych striedačkách pravá ľavá, okolo stromu, do drážky, alebo aj na rovnej neklopenej zákrute to išlo ako po masle. Zdá sa mi, že dokonca o niečo lepšie ako aj na predchádzajúcom modeli bez eR. Sem tam ma síce potvora potočila na výjazdoch zo zákrut s mokrých kameňov, ale to už pomaly prichádzala únava. Sedel som na sedle bez zaťažovaniia vonkajšej stupačky, takže pohlavok patrí mne.
Kebyže mám voliť medzi tohtoročnou 310 a 250R, tak beriem 250R, to je bez debaty. Ale ak by som dostal možnosť vybrať si medzi 250R a 310R, tak neváham ani pikosekundu.
TE310R je výborná voľba pre niekoho, kto chce jazdiť enduro, ale láka ho to aj na MX trať cibriť techniku. Nevidím tam žiadny problém ani s pružením ani s výkonom a ani váha 109 kg nie je oproti MX strojom o moc vyššia. Aj keď by som možno siahol po kríženej verzii TXC. Endurový motor aj prevodovka vložený do motokrosového kompletu. Nie sú tu svetlá, podvozok je čistý MX a v ponuke je dva pade aj tristodesina, samozrejme s R.
Už ste mali možnosť zhliadnuť toto:
Text: Milan Mikulík - mikulec
Motocykel na test poskytla spoločnosť motocorse. Mikulec jazdí do terénu v oblečení Acerbis a na nohy obúva Forma Dominator Comp.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Husqvarna | Husqvarna |
Model: | TE 250 | TE 310 |
Rok: | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | |
Kategória: | Enduro | Enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 249.5 ccm | 302.44 ccm |
Kompresný pomer: | 13.5 : 1 | 13.6 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 50.9 mm | 82 x 57.35 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz (13z-40z) | reťaz (13z-40z) |
Zdvih vpredu: | 300 mm | 300 mm |
Zdvih vzadu: | 296 mm | 296 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 260 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 120/90-18 | 120/90-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 109 kg | 109 kg |
Výška sedla: | 950 mm | 950 mm |
Rázvor: | 1470 mm | 1470 mm |
Svetlá výška: | 290 mm | 290 mm |
Objem nádrže: | 8.5 l | 8.5 l |
Pridané: 25.09.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 77932 | Včera: 132917