Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.06.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 9406 [Bleskovky - Novinky]
Tak nám svoje vynovené motokrosové špeciály predstavila už aj Honda. Väčšími zmenami si prešla Honda CRF450R ale ani menšia Honda CRF250R neobišla naprázdno.
Štvortaktná 450tka dostala úplne nový rám zo zliatin hliníka. Rám bol navrhnutý tak, aby došlo k lepšej centralizácii hmotnosti a tým sa stala motorka ovládateľnejšou na zemi aj vo vzduchu. Nový rám váži 9.35 kg. Použitá je aj nová predná vidlica KYB, ktorá je odpružená vzduchom. Oproti vlaňajšej prednej vidlici je o 800 gramov ľahšia a prináša širšie spektrum možností jej nastavenia. Zadný tlmič je rovnakej značky, no oproti minulému modelu je o čosi kratší. Čiastočne sa zmenila aj jeho poloha, keďže Honda CRF450R 2013 má nový rám aj novú kyvku, tlmič je teraz umiestnený o kúsok nižšie, čo má čiastočne znížiť ťažisko. K centralizácii hmotnosti prispieva aj upevnenie nových menších chladičov, ktoré sú údajne efektívnejšie s použitím menšieho množstva chladiacej kvapaliny, čím by sa malo opäť ušetriť zopár gramov na hmotnosti.
Motor je prepracovaný tak aby sa zvýšil jeho výkon v nízkych a stredných otáčkach. Zvýšil sa kompresný pomer z 12:1 na 12.5:1, vymenili sa výfukové ventily, ktoré sú teraz v priemere o 1 milimeter širšie a logicky sa teda musela zmeniť aj hlava valca. Piest je taktiež inovovaný, mal by teraz vydržať viac motohodín, keďže by mal byť lepšie chladený. K lepšej ovládateľnosti má prispieť aj nová spojka so šiestimi pružinami a ľahším chodom. Výfuky si prešli tiež istou zmenou aby opäť spĺňali najnovšie limity hlučnosti.
Samozrejmosťou sú nové plasty, ako inak užšie a pevnejšie. Nová je aj o 3 deci väčšia nádrž do ktorej teraz natankujete 6.3 litra benzínu, užšie je aj sedadlo.
Menšia z dvojice motokrosových modelov Hondy dostala iba niekoľko menších zmien. Preprogramovaná je palivová mapa motora aby sa vylepšil jeho výkon v nízkych a stredných otáčkach a zmenený je aj výfukový systém. Modifikované je odpruženie motocykla. 48-milimetrová teleskopická vidlica Showa typu upside-down je vybavená novými tuhšími pružinami. Pre lepšie tlmenie v nízkych rýchlostiach sa priemer vnútorného piestu vidlice zvýšil z 35 mm na 37 mm. Prepracovaný je taktiež aj zadný tlmič.
Info & foto: Honda.press
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | CRF 450 R | CRF 250 R |
Rok: | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | |
Kategória: | Cross | Cross |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 449.7 ccm | 249.4 ccm |
Max. výkon: | 52.1 k (38.3 kW) / 8500 ot. | 37.9 k (27.9 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 47.7 Nm / 6500 ot. | 26.2 Nm / 8500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 13.2: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 96 x 62.1 mm | 76.8 x 53.8 mm |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 240 mm | 240 mm |
Pneu vpredu: | 80/100 21 (51M) | 80/100-21 51M |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 120/80 19 (62M) | 100/90-19 57M |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 111 kg | 105 kg |
Výška sedla: | 953 mm | 951 mm |
Rázvor: | 1492 mm | 1489 mm |
Dĺžka: | 2191 mm | 2181 mm |
Šírka: | 827 mm | 827 mm |
Výška: | 1271 mm | 1271 mm |
Svetlá výška: | 330 mm | 322 mm |
Objem nádrže: | 6.3 l | 5.7 l |
Pridané: 01.06.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 222613 | Včera: 176986