Rumunsko 2003 4/4

Pridané: 27.10.2003 Autor: Francuz

9. deň 17.8.2003 Jupiter-Constanta-Bukurest-Pitesti-Curtea de Arges (450 km)
Ráno sme vstali asi o 5,00 raňajky, balenie a o 6,00 vyrážame. Cesty sú už aj tak plné policajtov a merajú na každom kroku. Nechcem pokúšať šťastie, tak aspoň v obciach sa snažím ako tak neprekračovať rýchlosť. Inak ak je niekde radar, všetci protiidúci vám blikajú ako o život.
Tesne pred Bukurešťou, v Branesti dávame obed, čašníčka nás nadšene víta, boli sme tu aj cestou k moru. Našťastie sme našli obchvat Bukurešti, bol síce panelový, ale vždy lepšie ako ísť cez centrum. Na konci, resp. začiatku Bukuresti sme sa este zastavili v Carrefoure kúpiť spacák za pol miliona.
V Curtea de Arges veľmi slušný kemp, stan za 40 Sk, chatka za 300. Berieme, ako tradične chatku. Sprchy majú aj teplu vodu, čo v Rumusku nie je samozrejmosť, treba sa na to vždy dopredu informovať.
Kemp je úplne prázdny, až na jednú cigánsku rodinku, čo celý deň leží v strede kempu a jedných Francuzov na karavane. Tešil som sa, že sa konečne vyspím v kľude. Pri mori sme mali totiž pod oknani terasu, na ktorej každý deň, až do rána vyhrávala kapela (niektoré rum. hity som už vedel naspamäť). A teraz tu v kempe v restauracii je svadobná hostina. Skoro na porazilo. Rumuni mávaju svadby v nedeľu, je to asi pozostatok Caučeskovej éry, kde sa v sobotu muselo chodiť do práce.

Kemp v Curtea de Arges

10. deň 18.8.2003 Curtea de Arges-Arefu-Cirtisoara-Sibiu-Deva-Brad (330km)
Asi 30 km za Curtea de Arges je dedinka Arefu a nad ňou leží pravý Drakulov hrad, ktorý si postavil. Vedie k nemu 1400 schodov od tamojšej hydroelektrárne. Je to vlastne zrúcanina, odtiaľ skočila jeho žena do rieky Arges keď Turci hrad obliehali. 5 km za hradom leží veľká priehrada L.Vidriru. Má hrádzu vysokú 165 m. Nasleduje 30 km serpentin, stúpame do vrcholov Transylvánskych Álp. Neskutočná príroda a vyhliadky. Sme vo výške cca 2000 m, vedľa nás vrch Negoin (2535 m) Na druhú stranu hory vedie 200 m dlhý tunel. Otvoreny je len cez deň 19.00. Na druhej strane tunela končí lanovka, ktorá sem vozí turistov z údolia. Musí mať aspoň 10 km. Tatry su plné turistov a hotelov, tu je takmer ľudoprázdno a 3-4 tur.reštaurácie.
Cestou dole z vrcholu na Cirtisoaru mi vyvrela kvapalina v zadnej brzde. Prečo som ju ja blb nevymenil, keď som ju menil vpredu? Za dedinkou Avrig je pekný motorest, stavili sme sa tu na obed a kúsok ďalej na benzínke kupujem najdrahšiu brzdovú kvapalinu (americká za 100 Sk) a odvzdušňujem brzdu. Od Sibiu cez Sebes do Devy je veľmi dobrá cesta. Spíme na začiatku mestečka Brad v penzione Corola, za 300 Sk.

Pravý Drakulov Hrad

11 deň 19.8.2003 Brad-Chiscau-Beius-Oradea-Debrecin-Miskolc-SK (690 km)
Ráno vstávame o 6,00, raňajky, hygiena, balenie o 9,00 sme pri neolitickej jaskyni v Chiscau. Prehliadky sú od 10-17. Vstupné 50 000 lei. Je tu množstvo skamenelých kostier medveďov, jaskyňa je pekne nasvietená. Kúsok od jaskyne je súkr. kemp. a 2 priváty.
V Oradei ešte tankujeme lacný benzin a tesne pred hranicami davame obed v lux. hotely Iris. Komplet menu pre dvoch 320 Sk.

Vrch Negoin

Za týchto 11 dní sme spravili 3600 km a celé nás to vyšlo, včetne bezínu, so stravou v reštauráciach, ubytovaním a neviem čím ďalším cca 16 000 Sk.
Rumunsko je nádherná krajina a je tam stále čo objavovať. Ak vám niekto povie niečo iné, tak len ten, kto tam nikdy nebol. A na buduci rok? Jednoznačne opät Rumunsko.