Rumunsko 2003 3/4

Pridané: 27.10.2003 Autor: Francuz

5. deň 13.8.2003 Mamaia-Histeria (90 km)
Celý deň sa len vyvaľujeme na pláži a podvečer vyrážame pozrieť 45 km vzdialené zrúcaniny gréckej osady-Histeria. Je to osada z 5 stor.p.n.l., dosť veľká, už vtedy tam mali vodovod, kanalizáciu a vaňe v domoch. Asi 15 km za Mamaiou je mestečko Navodami. Komunisti tu priamo na pobreží postavili fabriku na superfosfaty!!!

Vitajte v Transylvánii

6. deň 14.8.2003 Mamaia-Mangalia-bulharská hranica Vama Veche-Šabla-Kavarna-Bilcik-Zlaté piesky-Vama Veche - Mangalia-Jupiter (320 km)
Rozhodli sme sa, že pôjdeme na 2-3 dni do Bulharska. Cestou po pobreží v Rumunsku sme videli veľa nádherných pláži, množštvo kempov, pri cestách množštvo ľudí ponúkajúcich ubytovanie na privatoch s tabulkami „Cesare“, alebo s kľúčami v ruke.
Na hranici sú pred nami 4 autá a čakáme asi hodinu. To sme ešte predbehli 3 talianske karavany. Rumunský colník nás nezabudol upozorniť - „Bulgaria no good, Bulgaria bandit“.
Bulharsko vyzerá o dosť zanedbanejšie než Rumunsko. Na Zlatých pieskoch nachádzame kemp, vyzerá katastrofálne a je asi kilometer od mora. Tak padlo rozhodnutie - otočka a rýchlo späť do Rumunska. Cestou sa tu zastavujeme ešte v dvoch ďalších kempoch Šublensko a Krapec. Jeden úplne zanedbaný, je tam metrová tráva a druhý rozbitý a zatvorený. A aby toho v Bulharsku nebolo málo, Danka ma začala búchať po prilbe, stratili sme jeden spacák. Otáčam sa a vraciam asi 15 km, ale nič. Nech mi ešte niekto povie, že ako fantasticky je v Bulharsku.
Na hraniciach čakám asi 30 min. Platíme za dezinfekciu 70 Sk, ale našťastie ju nemusíme absolvovať. Je to jama so spinavou vodou cez, ktorú sa musí prejst a z konštrukcie nad ňou na Vás strieka nejaký sajrajt. V stredisku Jupiter sme nasli hned pri pláži hotel za 630 Sk. Platíme si hneď 3 dni. Vlasne ma k tomu Danka donútila. Jupiter je stredisko hlavne pre mladých, nie je tu toľko snobskych hotelov. Dnes sme celý deň zabili a ustatý sme ako prasce.

Pláž pri kempe v Mamaia

7. deň 15.8.2003 (0 km)
Celý deň sa vyvaľujeme na pláži,je na co pozerať, Rumunky sú fakt pekné, tak sa to dá vydržať. Sú tu dosť veľké rozdiely v cenách, reštaurácia 30 m od hlavnej ulice je o polovicu lacnejšia.

8. deň 16.8.2003 (0 km)
Ráno ideme na pláž, ale po dvoch hodinách to už nemôzem vydržať, všetky baby tu už mám obkukané, tak som sa vratil na izbu a celý deň som prespal. Daniela bola naštvaná, tak si večer kupujem odpustok - večera v najlepšej retšaurácii v stredisku. Večer ešte Danka váha, či máme zostať pri mori, alebo ísť ďalej, ale mňa by ďalší deň na pláži asi zabil, tak ju nenásilne presviedčam, aby sme pokračovali.