Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 31.05.2010 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 14713 [Testy a predstavenia - Test]
Honda sa konečne rozhodla urobiť krok do neznáma a svetu priniesla niečo, o čom väčšina z nás mohla iba snívať pri pozeraní OCC (Orange County Choppers). Na trh prišla s veľkoobjemovým custom choperom, ktorý je vlastne legálna pozvánka do sveta custom bikov.
O tom, či je táto motorka len pekný show bike, alebo aj plnohodnotná spoločnička do pekného počasia, sme sa presvedčili na vlastnej koži. Európa ju trápne volá HONDA VT1300CX, ale pre mňa to je FURY!
Ešte na začiatok malé upozornenie. V článku sa dočítate viac pocitov ako holých faktov. Narazíte na pár vulgarizmov, nárečové šplechy a zamilovanecké výlevy.
V Bratislave ju za výdatného dažďa mením za litrovú CBF. Hrdo odstavená bokom od všetkého na okolo, ako by jej nebolo nič dobré do partie. Či motorky alebo autá, nad všetko sa povyšuje. Namyslená horenoska. Tvári sa ako hviezda... Toto nemám rád, šomrem si do prilby, ale oči z nej neviem spustiť. Pôsobí na mňa ako hárajúca fena na psa. Konečne sedím na nej, štartujem a hneď ma prekvapuje „dospelý“ zvuk sériových výfukov. Zjavne vystresovaný z jej akoby nezainteresovaného správania neviem nájsť ani stúpačky. Ako tak sa usadím a vyrážam do boja s hustým dažďom, úžasnou premávkou, no hlavne s namyslenou paničkou.
Rande sme si dali rovno v hlavnom meste, že nech to je štýlové. Dali? Vlastne ja som si dal, Furynka sa ani nesnažila randiť. Skúšala ma silou - mocou odradiť svojím chovaním, ale to malo na mňa úplne opačný efekt. Nevnímal som ako vyzerá, ani to ako sa hrubo správa. Bola to asi láska na prvý pohľad. Preplietam sa upršanou paštekou, bojujem s brutus záťahom od voľnobehu, pohýňam sa skoro vždy s burnoutom. Plkocem si na dvoječke, sem tam na troječke až sme konečne von z mesta. Dávam štyri, päť, utieram plexi a zrazu si ho valím kilodvadsať. Blikne na mňa kontrolka paliva, v Senci tankujem, odpovedám na zmysluplnú otázku sympatickej pumpárky: „dobre sa vám jazdí?“ Ná reku asi mi to nevjeríte, ket vidzíte jak mi aj s čižém viteká voda, ale veru sa mi jede na parádu. To víte, ze svojú láskú možete bit aj na déžďi! A nebafte mňa, nech na mňa Furynka nemosí čekat. Dovi!
No ako moja? Idem cez Senec na Trnavu po starej, nepôjdeme po diaľnici. Nech sa lepšie zoznámime. Premočený total do nitky, hladný, smädný, ešte aj čúrať potrebujem. Ale mne sa nechce ani zosadať. Určite to poznáte. Sedíte s ňou večer v parku, už vám je aj zima, aj by ste si dali niečo pod zub, asi by ste aj konečne vypustili plyny, ale nie. Radšej to všetko pretrpíte, len aby ste boli spolu.
Doma ju nechávam pred kuchynským oknom, aby som sa mohol aj počas jedla pozerať na moju besnošku.
Neviem či budúceho majiteľa takejto moto zaujímajú parametre ako výkon, krúťák... Ale tak dajme tomu, že to zaujíma tých, čo si ju nikdy nekúpia. Síce by si to mohli pohľadať niekde na nete, no už keď som taký rozpísaný, nech sa páči.
Motor kvapalinou chladený, dvojvalcový do véčka uložený s uhlom 52 stupňov. Objem tesne cez tisíctristo kubíkov. Výkon 42,5 kW, čo nie je veľké číslo, ale ani potrebné. Zato krúťák 107 Nm už pri 2250 ot./min! A to už je slušná porcia! O prenos tohto nášupu na zadné koleso sa stará pekne zamaskovaný kardan. O bezpečné zastavenie slušnej porcie poctivého japonského železa (303 kg a 309 s ABS) sa starajú v predu troj a vzadu dvojpiestikové brzdy doplnené honďáckym ABS. Čo možno poteší menších čoproidných bajkerov je výška sedla. To je 678 milimetrov nad zemou, ale zato stupačky sú tak ďaleko, že človek okolo 165 centi bude mať problém vôbec zaradiť. Nie to ešte aj zatočiť rajdami...
Prístrojovka? Kde? Načo? Štýlový tachometer a viac nič. Ešte raz sa pýtam, „a načo?“ Síce pod rýchlomerom je tmavý plexi pásik, v ktorom sa skrývajú kontrolky, ale tie si aj tak nebudete všímať.
Počasie sa skoro celý týždeň neunormálnilo, lialo každý deň a my sme každý deň jazdili. Nemohli sme byť ani deň bez seba. Ráno do práce obchádzka jednou stranou, večer domov obchádzka druhou stranou okresu. Celý deň na mňa čakala pred predajňou, na chodníku výsostne odstavená, na obdiv okoloidúcich. A že ich veru bolo. Nebolo dňa, aby sa niekto pri pokladni nespýtal či je moja, čo je zač a nepochválil aká je krásna.
Vlastne tu som mal písať o tom ako jazdí v meste. Pardon, to tá zaujatosť. Poviem to ako som to povedal kolegovi, keď sa ma ráno pýtal: že ako to jazdí? Ku*va, pi*a blesk! Brutal masakr. Toto je taká mrcha, ešče ščascí že prší, já bich tuším aňi nedošeu do roboti. Tí bohu, driftama s križovatki, rýchlost pres mjesto rači nebudem aňi viprávjat. Povolenú rýchlosť striktne dodržujem, neprekračujem ani o chlp. Tak ale tu sa to nedá. Milujem motorky, keré mi viprávjajú, jak to majú rádzi. A táto to má ráda tvrdo a drsňe!
Nevadí mi dlhá vidlica s problémom sa niekde na mieste otočiť. Nevadia mi predkopnuté stúpačky, na ktoré len tak tak dočiahnem. Nevadí mi nízky posed a z toho vyplývajúci menší rozhľad. A nevadí mi ani dvojstovka na zadnom ráfe, ktorá sa pri výjazde z koľaje správa všelijako, len nie poslušne. Nevadí mi takmer nič! Ale už na druhý deň čo ju mám, som našiel niečo čo mi vadí. Na Furynke mi vadia utlmené koncovky. Chcem tu revúce bublajúce trubky! Nechcem tlmiče s homologovaným tichom, ktoré je mimochodom aj v sérii pekné, ale ja chcem hardkor! Chcem bubienky trhajúce okapové rúry! Chcem sem ubublané trúby, čo budú strašiť plechovky na okolí...
Áno aj to sa dá, plaziť sa krajinkou, kochať sa zelenajúcimi stromami, kvitnúcou púpavou a repkou. Za mestom tam ťuknete päťku a skoro na voľnobeh sa necháte unášať v čoprovskom štýle. Motor má silu skoro na všetko. Toto všetko sa fakt dá. Mne sa to nedarilo asi ani celú minútu. Radšej som sa viezol na zlej rebelskej potvore, nahádzal som tam všetky kvalty čo tam sú, v hlave som si navolil plejlist s hardrokom a uháňal som po dialnici do horúcich pekiel. Iskry od stupačiek, žiadne vlnenie, dvojstovka skoro na hranu čistý nápor vetra do tela bez zbytočných odklonov deflektorov. V hlave a v srdci mám konečne zas ten pocit slobody, ten pocit volnosti, ten pocit, pre ktorý máme motorky
Závratné množstvo informácii o odpružení - vpredu strieborná teleskopka a aj niečo čo vzadu pružilo, aj keď by vôbec nemuselo. Nepotreboval by som to. A to je ešte aj nastavitelný útlm. Ježkovi voči, a pre koho to tu je?
Pri skoro trinásťlitrovej nádrži a spotrebe okolo 5,3 litra nie je ani dojazd, či skôr počet motohodín taký najhorší.
Rýchlosť by som tu fakt radšej ani nepísal. Na legálnu päťdesiatku v meste úplne postačuje dvojka, ale dá sa jazdiť aj na štvorke. Záleží len na vás. Furyna nemá problém aj len s piatimi stupňami jazdiť nad stotridsať (vďaka Bohu je len päť kvalt) a dovolím si tvrdiť, že to nebolo únavné a neznesiteľné. Päty vyložené na stúpačkách, ruky vystreté a zadok pohodlne usadený. No a takto pekne zapózovať chlapíkovi v X6, čo si pri predbiehaní na diaľnici začal obzerať moju krásku. "Co si mislíš, že sa na Tebja kuknem majstre? Aňi mňa nenapadne. Mislíš, že mňa zajímá ňejaká X6tka ket sedzím na tejto zombici..."
Nemyslím si, že táto motorka má momentálne priameho konkurenta, ale Kawasaki VN 900 Custom je jej veľmi blízko. Určite ho otestujeme a pokúsime sa vám priblížiť aj tento bike. Neviem či napísať aj HD Wide Glide, lebo to je asi už niečom inom.
Podľa môjho názoru sa netreba viac rozpisovať o brzdách, odpružení, výkone, váhe...
Tdis čopr bejbi! A tu nejde o výkon, či nadupané radijálki. Odpružeňí? Tak to ano, to mňa zajímá, ale iba jak najrichlejší vihodzit zadné pružeňí a predek vimeňit za springera!
Záver, nerád píšem záver! Uvedomujem si, že už motorku budem musieť odovzdať naspäť. Uvedomujem si, že mi ju berú a už nedajú. Uvedomujem si, že keď ju vrátim, nechám tam kúsok seba. Priznávam sa s mojím oťažkávajúcim pocitom v hrudníku, budeš mi chýbať Furyno! Ti mrcho nadržaná, neukojená! S Tebú sem mjeu zas ten pocit co je to bit motorkárem.
Sú dve skupiny ludí. Jedným sa páči a tým druhým nie. A ako som pozoroval, tak postupne sa aj tí druhí menia na prvých. Iba moja partnerka zostala voči nej odtiahnutá. Jej sa nepáčila a po sto kilometroch strávených na "pohodlnej" zadnej sedanke, ktorá tam je iba do počtu, názor nezmení!
Takže komu sa Véteiksa páči, kto je rebel od kosti a kto má rád hardrock, tak ten bude spokojný a šťastný. Vlastniť stavbu za 14 litrov je predsa dobrý kšeft.
V huavje a f srci mám zas ten pocit slobodi, ten pocit volnosci, ten pocit, pro kerí tu máme motorki.
odlišnosť, emócie, motor, brzdy, vlastne všetko | pre mňa žiadne |
Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Cacao
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4sr a v prilbách Suomy.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | VT 1300CX |
Rok: | 2010 |
Novinka: | NOVINKA 2010 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1312 ccm |
Max. výkon: | 57.8 k (42.5 kW) / 4250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 107 Nm / 2250 ot. |
Kompresný pomer: | 9.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 89.5 x 104.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (3V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 95 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 336 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 R21M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 296 mm |
Pneu vzadu: | 200/50 R18M |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 303 kg |
Výška sedla: | 678 mm |
Rázvor: | 1805 mm |
Dĺžka: | 2575 mm |
Šírka: | 900 mm |
Výška: | 1150 mm |
Svetlá výška: | 126 mm |
Objem nádrže: | 12.8 l |
Pridané: 31.05.2010 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 156289 | Včera: 138192