Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.11.2009 Autor: bedna
Čitatelia: 14648 [Vaše stroje - Moja motorka]
Žltá raketka, alias Princezna.
Pilotovi bednovi urvali oravskí zlodeji Hondu CRF450R 2008 a okrem otázky, že komu zlámať ruky, prišla i druhá: že na čom sa strýko bude voziť. Hovorím si, počkám týždeň, to vydržím, možno bude echo a nájde sa. Nejaké echá síce boli, ale skôr to celé zamotali a nechám to radšej na iný príbeh. Vydržal som 3 dni, klikal som a klikal, až som vyklikal. Najprv som tvrdohlavo trval na MX stroji 450, akoby mi nestačili lekcie s Hondou. Človek je ješitné stvorenie a niekedy mu až náhoda ukáže, že menej je viac. Náhoda mi šupla pod nos funglovú Suzuki RMZ 250 2009. Po porade s kamošom, že „či mi 250 bude stačiť“ som sa pre ňu rozhodol a doviezol ju. Suzuki ma dostala po šiesty krát.
Domáci typ |
Motorček |
Medzitým som jej zahol s Hondou, Yamahou i KTM, ale po návrate som uznal: Suzuki si najlepšia. Že prečo, popíšem ďalej. Ale hneď jednu vec čo napíšem teraz, je prístup do mašiny. Jednoduchý. Rýchly. Cenová politika Suzuki asi dosť trápi konkurenciu. Jazdné vlastnosti špičkové a mne ako hobíkovi čitateľné. Konštrukcia, váha, ovládateľnosť, spoľahlivosť, diely. Stačí? Aha, zabudol som, žeriem tú kanárikovitú žltú. A ešte aj tú jedovatú zelenú s tým trojzáderom, že monster energy. Tak z toho som dosť na vetvy. Keby nebola Suza, bola by Kawa.
Keď ju vidím na stojane, vždy musím zastaviť a ostať sa pozerať. Je tak štíhla a žltá, tak strašne raketovitá, má tak dvihnutú riťku a tak silu vyžarujúcu prednú vidlu, že v momente jazdím. Teda v hlave. Vyzerá ako príbor. Že poď sa nažrať. Volá ma. Musím ju mať čistú, aj keď endurovú motorku som mal radšej špinavú. Toto je čistá chirurgia až psychiatria. Alebo niečo medzi chirurgiou a psychiatriou. Tak v strede... Rozumiete mi, že?
Palubovka: tú nemá, tak o nej nebudem písať, lebo by to bolo divné. Prejdem radšej k podvozku. Rám hliníkový, tlmiče Showa. Možno je hlúposť porovnávať podvozok CRF450 a RMZ250, ale ak to spravím, výsledok je: úplne odlišný. Mäkší, príjemnejší, vôbec netuším, prečo som s CRF450 120 mth viedol súboj na život a na smrť. Keď sa dá voziť ako človek. Asi to nemá zmysel rozvádzať, kto neskúsil nevie. Hmotnosť je citeľne nižšia a má to len pozitíva.
Spolu |
Motor: tak toto je balada. Taká ostrá balada, ale balada. Prečo? Preto, že to tiež ide na zadné aj na štvorke, ale na rozdiel od CRF viem, kedy to príde. Honda bola naozaj sprostá, neuveriteľne silná a to ma v konečnom dôsledku spomaľovalo. Suze môžem zaťať plný a viem kedy ma dvihne. Honde ak som zaťal, tak ma dvihla alebo odstrelila bokom. A niekedy pri únave a nerovnostiach som už ani nechcel zatínať... Jaj, to bola vojna. Veď som ju aj nazval Sekera. Neodpúšťala nič, čudujem sa, že som sa na nej nepolámal.
Mám veľmi rád, keď môžem motorku točiť. A Suzu môžem aj na jednostopých CC chodníkoch, kde by ma CRF zavesila na strom a pri ubratí prevesila cez rajdy. V kombinácii s tvrdým podvozkom to boli na CC galeje. Druhá vec je, že Honda bola čisto na rýchle MX trate a ja jazdím aj pomalšie a technickejšie MX a aj CC trate, prípadne kombinácie. Neohováram ju. Pravda je taká, že som na ňu nemal. A bola aj jednostranne zameraná. O Suze by som povedal, že je to síce MX motorka, ale úplne v pohode sa na nej jazdí aj CC a to som fakt nečakal. O to väčšia je moja radosť z nej. Spojka lanková ide ako hydraulika a je krásne dávkovateľná. Na Honde fungovala systémom, padne rampa, pustíš a viac ju nechytaj, takmer systém VYP/ZAP. Na technických CC to bol veľký problém a teraz si túto spoječku užívam jedným prstom.
Brzdy sú dobre dávkovateľné a plynulé, žiadna gumovitosť páčiek alebo sekanie. Motor má krásny zvuk. Taký drapľavý, dolu tichý, v strede začne hrýzť a hore je to riadna karbobrúska. Rada si strelí pri ubratí do výfuku a to aj viackrát po sebe. Dolu treba prispojkovať, koleso si šmykne a potom v strede aj hore krásne frézuje. V hornej štvrtine točiek sa pri vhodnom ťažisku jazdca krásne dvihne aj na štvorke a pri hupnutí telom aj na päťke. Priebeh výkonu je zmes plynulosti a ostrosti a spojkou i plynom sa dá presne nadávkovať a to i v ťažkom a blatistom CC teréne. Spodok, aj keď je slabší, je taktiež veľmi plynulý a neseká. Motorka je výborne predozadne vyvážená, zákruty vykrajuje úplne presne, predok neustreľuje, zadok sa krásne berie do driftu. Ohýbanie do strán je tak isto ľahučké. Predok je oproti 450 ľahký, preto sa rada vo výjazdoch stavia na zadné a treba inú korekciu telom, vec zvyku.
Rozmazaná |
Spotreba je oproti Honde polovičná. Najdivnejšie je, že nemá svetlá, preto nejazdím po tme. Veľa som sa zamýšľal nad motorkou, ktorá by mala nejak spojené výhody MX a endurovej motorky a potlačené nevýhody. Neveril som, že by takéto niečo bolo možné. A ono to naozaj možné je, len si treba zvyknúť jazdiť na plyne, neísť do endurového spodku a žnete len výhody, ktoré táto motorka má.
Po skúsenosti s Princeznou by som už endurovú motorku nechcel, aj keď mám tieto takmer neskapateľné stroje rád a uznávam, že na korene a kamene sú ešte o niečo šetrnejšie ako Princezna. Všetko ostatné ešte okrem servisného intervalu sú už nevýhody. Veľmi intenzívne som po strate Hondy (aj predtým) uvažoval do čoho ísť a náhoda mi veľmi pomohla. Dúfam, že o ňu neprídem ako o všetky krosky pred ňou. Už by mohla táto séria smoly skončiť. Tento rok som prvý krát čo jazdím nebol ani polámaný, tak je to asi dobré znamenie. Pripájam nejaké jazdné videjko ako sa spoznávame na malom technickom kolečku.
Pridané: 24.11.2009 Autor: bedna Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 162716 | Včera: 219852