Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CRF 450 R 2008

 Zdieľať

Pridané: 05.03.2009 Autor: bedna
Čitatelia: 20004 [Vaše stroje - Moja motorka]

Interný názov - Sekera..

Zase motorka, o ktorej som nechcel písať. Dôvod bol, že to nie je bežný výber klasického motorkára a ťažko do textu sprostredkovať pocity, ktoré človek na nej zažije. Teda otázka: Prečo o nej píšem? Lebo vonku sneží, vyzerá to, že navždy a mne už prestáva pomáhať i zázračná trojkombinácia: pivo, víno a tvrdé. Zúfalo sledujem predpovede počasia a rozmýšľam, či mi toto teliatko neudrapí ruky v lopatkách, keď príde čas jej nasadenia.

Prečo som ju kúpil? Lebo DRZ400E, ktorú som si nechal na svinské járky, začala dávať pri doskokoch na MX trati dorazy. A ja tiež, hlavou o rajdy. Keď som zacítil prvý krát krv v papuli a nose, hovorím si, niečo s tým synu urob. Vôbec mi nešlo o výkon, DR-ka ho má habadej. Veď hej, má, ale toto.... to je ťažký masaker.

Ako to jazdí ?

Interný názov má Sekera. Doteraz som sa pozeral na motorky dosť romanticky, aj mená som tak dával. Ale tuto to nejde. Tá motorka nemá s romantikou nič spoločné. Táto Honda je skutočne sprostá. Je to Sekera. Bez preháňania. Dáš plyn, a príde taký nášup, že ak to nemáš odjazdené, tak za tým veješ, prípadne sa prekotíš, alebo ťa niekam odpáli mimo trať. Nízke otáčky neľúbi, treba včas podradiť a držat ju aspoň v druhej tretine spektra točiek. Inak dolu plieska reťaz a zúri na jazdca, že to čo za dilina na nej sedí. Vo vrchných točkách to ide na zadné aj keď človek nechce. Plyn si treba napilovať na každú lavicu na pár milimetrov, inak je to sviečka . Zato ukrutná radosť je na rovinkách, kľudne aj s roletami, lebo v stupačkách a na plyne to s odľahčeným predkom prehopká ako nič. Skoky, pred ktorými som na deerke zatínal zuby, toto dopadá ako lietadlo, proste pominul strach z tvrdých doskokov. Je strašne dôležité nebáť sa dopadu, lebo inak človek pred lavicou uberá a to je vždy na škodu. Tobogány ? Sekera sa nekrúti a je ľahká. Jemne prebrzdený predok a potom šrégom zadok, podradené na spojke a bum...cez spojku v klopenici plná sóda, drážka to istí, plná knedľa, stupačky a radiť nahor.

Brzdy sú citlivé a dobre dávkovateľné. Zatiaľ som ju len raz rozťahoval za autom (asi pootáčaný plyn), tlačením tam nie je šanca. Minule na +2 °C chytila na tretí kop po troch týždňoch státia. Po 40 mth začal tiecť ľavý predný tlmič, no aspoň som neodkladal výmenu oleja a simeringov.

Ešte chcem napísať rozdiely medzi Sekerou a mojim endurkom DRZ400E. Hlavne kvôli tým, čo sa rozhodujú, či ostré enduro alebo mx mašina.

Endurko ide odspodu, úplne z voľnobehu, prípadne stačí ľahko zaspojkovať. MX mašina to tam nemá rada, ako píšem vyššie. Vo vyšších otáčkach je endurko plynulejšie, dá sa dávkovať, nástup MX mašiny je šialený. Ako hovorí kamarát: otočíš plyn a zavrieš oči :-). Endurko hore zvädne, MX je neudržateľná. Tlmiče sú dve odlišné veci. MX mašinu na enduro nastavíš, ale enduro mašinu (aspoň moju) na mx nenastavíš (rolety, skoky). Prevodovka MX je do rýchla. Dá sa povedať, že to čo ide DR-ka rýchlostne na štvorke, zvládne Honda na trojke a jasné, že s iným ťahom. Ťažisko MX mašiny mi dovoľuje v náklone viac ubrať a stále jemne brzdiť predok, ale endurko mi už odtláča predok, čiže chce pomalší nájazd do zákruty, vlastne ani nemusí byť pomalší, ale musí byť na väčšom plyne, aby sa predok neryl preč, aby bol odľahčený aspoň plynom, keď už nie rozložením váhy stroja. MX sa nekrúti vôbec, enduro (DRZ) jemne áno, ale dá sa na to zvyknúť.

Veci ako pohodlie, palubovka, vyhrievané rukoväte, nastaviteľné plexi, xenóny a všelijaké telelevery a paralevery tu písať nebudem, lebo to sa v tejto kategórii nehodnotí, aj keď táto Honda to tiež určite má. ....lebo Honda je Honda :-). Teším sa na ďalšiu sezónu s mojimi mašinami a neviem ani na ktorú viac. Ale viem povedať, že táto Sekera je zo všetkých najmenej o srande. Dá sa povedať, že srandu nepozná, je to čisto športové MX náradie. Nie je určená na vozenie sa po lesoch, alebo technických CC tratiach.

Možno v tomto krátkom článku 90% čítajúcich nenašlo nič použiteľné do denného jazdenia, ale o tom táto strela je. Je o emóciách, sile, postrehu, kondičke, o tvrdom tréningu a nejakom tom riziku. A o servise.

Pridané: 05.03.2009 Autor: bedna Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda CRF 450 R 2008:

Foto:
Honda CRF 450 R 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CRF 450 R
Rok:2008
Kategória:Cross
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:449 ccm
Max. výkon:51.4 k (37.8 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:46.9 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:12: 1
Vŕtanie x Zdvih:96 x 62.1 mm
Palivový system:karburátor Keihin
Rozvod:OHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:315 mm
Zdvih vzadu:320 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:240 mm
Pneu vpredu:80/100 21 (51M)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:110/90 19 (62M)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:109 kg
Výška sedla:955 mm
Rázvor:1477 mm
Dĺžka:2189 mm
Šírka:825 mm
Výška:1283 mm
Svetlá výška:340 mm
Objem nádrže:7.2 l
Poznámka:
Cena: 239 000 Sk (26.10.2007)

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 92184 | Včera: 188494