Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 17.06.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 23329 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Tohto roku sme sa pustili do prvého dlhodobého testu, teda aby som bol presný testu na celú sezónu s ambíciou najazdiť 10 000 km. Po Honde CBF si dávame rovnaké ciele aj na moto z iného segmetu, ľahké endurko Kawasaki KLX 250.
Od kolínskej výstavy mi práve malá KLX-ka tak akosi nedala spať. Dobre vyzerajúce endurko, nenáročné na údržbu, s plnou cestnou výbavou do mesta aj na cesty za zábavou. Tomu všetkému mala korunovať skvelá cena... Slovo dalo slovo a so slovenským dovozcom značky Kawasaki, firmou U.M.S., s.r.o. sme dohodli, že KLX-ku preveríme trochu dôkladnejšie počas sezóny.
KLX máme teraz v pazúroch necelý mesiac. Okrem toho, že som na nej prišiel z Bratislavy, nám vyšla skvele vhod počas prípravy trate Motoride Enduro Challenge. Lietal som na nej do Levoče a jazdil celú nádrž v rámci vojenského priestoru, len aby som preskúmal všetky tie neznáme cestičky. A to všetko bez rizika, že sa tam niekde zakopem a už ma nikto nenájde. KLX 250 sa totiž osvedčila ako skvelé endurko, ktoré svojou ovládateľnosťou a nízkou hmotnosťou nenechá majiteľa nikde v problémoch.
Skvelá ovládateľnosť robí z KLX dravca aj v meste, kde je radosť ponáhľať sa na nej do práce. So sériovými gumami, ktoré sú tak trochu kompromisom medzi asfaltom a terénom sa KLX mení v meste na malý hravý motard. Moderný motor so vstrekovaním poslúcha a poskytuje rozumný výkon vzhľadom na to, že nejde o ostrý stroj, tak náročný na údržbu. KLX je tu preto, aby konkurovala civilnej Yamahe WR 250 R a ja myslím, že jej to pôjde skvele. Ukázala sa v dobrom svetle, kvalitným spracovaním a hlavne vynikajúcou cenou.
Kompletný test zverejníme už čoskoro, navyše sa môžete tešiť na ďalšie články s KLX a okrem off-roadu ju overíme aj na turistike. Nechajte sa prekvapiť.
Nie je nič lepšie ako jazdiť na moto, určenej na krátke vzdialenosti, cez 350 km. Keď je zima, prší a aspoň 100 km sa ide v rozblatenom teréne. Ešte lepšie to je, keď to má byť prvá, zoznamovacia jazda na novom testovacom stroji.
Keď ju Awia preberal, mal som možnosť byť pri tom a porovnať ju priamo s vedľa stojacim endurom KLX 450 R a krosou KX 250 F. Som pevne presvedčený, že laik by ich nerozoznal. A aj ľudia znalý, by chvíľu hľadali rozdiely. A pritom je to celkom iná motorka. Na pohľad pekná, vyzerá aj funkčná, ale niekoľko vecí sa mi celkom nepáčilo, napríklad spätné zrkadlá.
Zoznamovacia, vyššie spomínaná jazda, bol spojená s písaním roadbooku na MECH 2009, takže som mal vlastne hneď možnosť vyskúšať všetky typy ciest a aj ľahší terén a motokrosovú trať. Podvozok, brzdy, ergonómia bez výhrad. Zrýchlenie, pohodlie vzhľadom k danej motorke sú dobré. Maximálka, spotreba a ešte niekoľko detailov naopak mierne slabšie. Kvalita spracovania a použitých dielov vyzerá byť zatiaľ veľmi dobrá, ale možno to chce len čas. Cena je v porovnaní s konkurenciou veľmi zaujímavá, vo všeobecnosti už nie až tak výrazne, ale stále prijateľná.
Pevne verím, že ešte najazdíme dosť kilometrov, prezujeme ju, vyskúšame aj v ťažšom teréne a dáme jej riadne zabrať. Aby bolo informácií oveľa viac a podrobnejších.
Pridané: 17.06.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | KLX 250 |
Rok: | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 249 ccm |
Max. výkon: | 21.76 k (16.00 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 20.5 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 11,0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72,0 x 61,2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 255 mm |
Zdvih vzadu: | 230 mm |
Brzdy vpredu: | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 250 mm |
Pneu vpredu: | 3 00-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 4.60-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 138 kg |
Výška sedla: | 890 mm |
Rázvor: | 1430 mm |
Dĺžka: | 2200 mm |
Šírka: | 820 mm |
Výška: | 1205 mm |
Svetlá výška: | 285 mm |
Objem nádrže: | 7.7 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 130 km/h |
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 165 km |
Poznámka: | |
Cena 4 855 EUR (146 262 SKK) 19.7.2009 |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 70450 | Včera: 226619