Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.01.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 13587 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Po minuloročnom predstavení malého Nindžátka 250R sa Kawasaki dala na off-roadovú záležitosť pre mladých začínajúcich jazdcov, prípadne terénnejšie založené nežné pohlavie. Na druhej strane výkon 16 kW pri 7500 otáčkach a krútiaci moment 20,5 Nm v techničáku nie je málo ani do mesta, alebo na jednoduché vozenie po poľných cestách.
Keď zoberieme do úvahy, že štvrťlitrová KLX je postavená na podvozkovom základe endura KLX 300R, potom možno jazdenie nezostane len na poľných cestičkách. Ľahký pevný rám vpredu dopĺňa 43 mm USD vidlica a zadný centrál používa na tlmenie vzduch. Vodou chladený motor s rozvodom DOHC má objem 249 kubíkov a na rozdiel od ostrého endura sa štartuje elektricky.
Medzi ďalšie plusy malého endurka patrí šesťstupňová prevodovka, pohotová hmotnosť 138 kg a cena, ktorá je na Slovensku stanovená na 4565 €. V každom prípade ide o zaujímavý model a konkurenciu pre Yamahu WR250R.
KTM sa tentokrát s novinkami poponáhľala a možnosť otestovať si modely na rok 2009 sme mali už skoro v polovici minulého roka spolu s Taddym Blazusziakom. Všetko potrebné nájdete v nasledujúcom článku: Vyskúšali sme KTM off-road modely 2009 už na trati!
Minulý rok prišla Yamaha s modelovou radou s objemom motora 250 kubíkov a vyzerá to, že celkom úspešne zaplnila medzeru, ktorá na trhu vznikla. Išlo o nenáročné motorky na každý deň, ktoré neohurovali výkonom a geniálnymi jazdnými vlastnosťami, ale obyčajný človek viac ku šťastiu nepotrebuje.
Tento rok je situácia iná a trh so 125-kami u nás už tiež nie je najmenší. Yamaha vyrobila veľmi podobné modely, aké už má vo svojej ponuke, no rozdiely samozrejme existujú – zatiaľ čo nižšia rada XT (125R/X) disponuje vzduchom chladeným motorom s výkonom približne 10 koní, nové WRky majú maximálny povolený výkon v danej triede 15 koní, ktorý je produkovaný vodníkom.
Už pri prvom pohľade na motorku je jasné, že WRka sa cíti na viac. Do terénu jej k tomu pomáha vpredu 21" koleso a vzadu poctivá endurová 18-tka. Sériové obutie je volené viac univerzálne, ale vzhľadom na rozmery kolies je možné vybrať originálne krosové alebo endurové obutie a nie nejaké „dual-purpose“.
Na krotenie malej šelmičky použili Japonci wave kotúče s priemerom 240 mm vpredu a 220 mm vzadu. S off-roadovým nasadením sa počíta asi dosť vážne – výška sedla je 930 mm a riadidlá sú umiestnené tak, aby jazda v stupačkách nebola problémom. Uvidíme, akú cenovú politiku zvolí Yamaha na Slovensku. Dúfajme, že to nebude ako s WR 250-kami, ktoré vďaka svojej cene určite nešli na odbyt ako teplé rožky.
Na záver dopĺňam informácie o motorke, ktorá bola predstavená ešte v roku 2007 na milánskej výstave EICMA, ale nebola v predajniach počas celého roka. BMW ju poskytlo továrenským jazdcom a poriadne preverilo v súťažiach, akými sú svetový šampionát v endure alebo Šesťdenná, ale aj v extrémnejších podmienkach na Erzberg rodeu, či na RedBull Romaniacs. Podľa výsledkov sa nemajú bavori za čo hanbiť.
Najzaujímavejším prvkom stroja je umiestnenie vývodového kolieska, ktoré sa nachádza v osi čapu zadnej kývačky a nedochádza tak k rozhádzaniu reťaze počas pérovania. Z ostatných detailov stojí za zmienku umiestnenie nádrže pod sedlom pre zníženie ťažiska, podvozok je vybavený vidlicou Marzocchi a vzadu sa o pruženie stará švédsky Ohlins s prepákovaním. Motor má papierový výkon 52 koní a krútiaci moment 43 Nm pri 6500 otáčkach. Homologizovaná verzia poskytuje cca 40 koní a dá sa uzavrieť aj na 25 kW pre potreby mladších kvôli vodičskému preukazu.
Pridané: 24.01.2009 Autor: Cacao Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 54244 | Včera: 237917