Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.12.2008 Autor: Cacao
Čitatelia: 24318 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
"Mi scusi, mi scusi", takto sa ospravedlňoval taliansky úchylák vo filme Eurotrip vždy keď obchytkal jedného z pasažierov vo vlaku pri prechode tunelom. Takisto by si asi viacerí z nás radi "ošahali" túto taliansku krásavicu, ale radšej bez spomínaného "prepáčte". Taliansko si bez dizajnu a módy neviem predstaviť. Pri pohľade na tohto 1100% Monstra ako ho v Ducati označujú, mi oči padnú na nádherne spracované detaily, akými sú nasávacie otvory na nádrži, predný, aj keď pre niekoho zvláštny, svetlomet, zadný letmáč a aj také niečo ako kryt sedla spolujazdca vyzerá dobre.
Na super fotke super motorka, čo viac chceme? Už len aby doma bola... |
Na druhej strane tu máme archaickú vzduchom chladenú pohonnú jednotku, ktorá tak trochu trčí nielen štýlovo, ale aj technicky. Monster disponuje výkonom 95 koní pri 7.500 otáčkach, čo nie je na vzducháča až také zlé. Ale keby tam šupli poriadneho vodníka... Tak by to asi ani nebola Ducati. Krútiaci moment má strop pri 6.000 ot/min a jeho hodnota je 105 Nm. Tento motor poháňal minulý rok aj Hypoša a tá motorka jazdí asi viac po zadnom kolese ako po oboch, takže zábavy si užiješ. Keď pridáme fakt, že "netvor" zhodil oproti predchodcovi 1000 S2R slušných 9 kilečiek a teraz má nasucho 169 kg, tak čakám obratné a agilné vozenie.
Vyzerá, že do zákrut sa pýta sám. |
Zaujímavé je ako v Ducati priam "polepili" tento bajk. Základ bol upečený vo forme Monstra 696 už minulý rok (rám,predný svetlomet, zadné partie). Aby podvozok stíhal výkonu motora, tak prísady sa vyberú zo superbajkových modelov 848 (USD vidlica, radiálky) a 1098 a problémy sú zažehnané.
Takýto zmysel pre detail sa dá nájsť asi len v Taliansku. |
Pre náročnejších zákazníkov je v ponuke taktiež verzia S, ktorá je vybavená švédskymi komponentami Öhlins. Nesmú chýbať diely z karbónovych vlákien a aj štýlové zlaté ráfiky. Na týchto komponentoch sa Talianom podarilo ušetriť ešte jedno kilečko, čím sa Monster stáva jedným z najľahších, ak nie vôbec najľahším, vo svojej kategórii.
Strieborná normálna verzia, červené vylepšené eSko. |
Pár slov o tejto novinke sme písali prednedávnom v jednej bleskovke, ale bez väčších detailov a vtedy išlo len o fotomontáž. Základ motorky bol podobne ako u veľkého Monstra hotový v podobe superbiku 1098, z ktorého pochádza hlavne dvojvalcový vodou chladený motor Testastretta Evoluzione s uhlom valcov typicky 90°. Technická dokumentácia udáva výkon 155 konských síl podporených krútiacim momentom 115 Nm, čo je zaujímavé, že obe sú k dispozícii pri 9.500 otáčkach. Okrem pohonnej jednotky prebral pouličný bitkár po športovej sestre aj rám a zopár ďalších prvkov.
Ducati Streetfighter S |
Upratať množstvo hadíc a kabeláž pri motore nebolo asi jednoduché, ale dizajnéri si dali záležať a pred nami stojí na talianske pomery relatívne uhladený bojovník s agresívnymi tvarmi. Ostré tvary predného svetlometu pokračujú aj na "nakopnutej" nádrži a prechádzajú do zadnej časti, ktorá je veľmi podobná 1098čke. Asi sa to na naháča nepatrí, kúriť pod zadným bidielkom, ale subjektívne musím povedať, že dva laufy trčiace spod spolujazdca mi tu chýbajú. Hlas väčšiny je však pre konečný predaj rozhodujúci a v Ducati asi vedia, čo robia. Aj keď zakryť tak skvostné desaťlúčové kolesá je hriech pre každého "fajnšmekra".
Použité komponenty nie sú nič nové pod slnkom pri takomto stroji, všetko samozrejme nastaviteľné. Zaručená kvalita zo Švédska pod značkou Öhlins sa stará o odpruženie a o zastavenie 167 kg svalovej hmoty sa starajú brdzy Brembo. Radiálne monobloky so štyrmi piestikmi sa zakusávajú do kotúčov s priemerom 330 mm.
Pre borcov s tučnejšou peňaženkou je pripravená aj verzia S. Ako pri väčšine modelov od Ducati aj tu sa nižšia hmotnosť dosiahla použitím karbónových dielov, ľahkými kovanými kolesami značky Marchesini a použitím vyššej rady odpruženia tej istej značky. Zaujímavejšou je však pri eSku elektronická trakčná kontrola, ktorá je typickejšia pre športovejšie ladené bajky.
Na rozdiel od radikálnejšieho dizajnu, aký sme u majstrov z Bologne ešte nevideli, má podvozok parametre podporujúce lepšiu stabilitu a ovládateľnosť (väčší uhol hlavy riadenia a dlhší rázvor) a nie odvážne a bleskové skladanie sa do zákrut (v porovnaní s 1098).
Foto: | ||
Pridaj obrázok |
||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Ducati | Ducati |
Model: | Streetfighter (S) | Monster 1100 |
Rok: | 2009 | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 | NOVINKA 2009 |
Kategória: | Naháč | Naháč |
Motor: | ||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1099 ccm | 1078 ccm |
Max. výkon: | 157.2 k (115.6 kW) / 9500 ot. | 94.9 k (69.8 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 115 Nm / 9500 ot. | 103 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.4:1 | 10.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 104x64.7mm | 98x71.5mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | |
Zdvih vzadu: | 127 mm | 148 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR17 | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 167 kg | 169 kg |
Výška sedla: | 810 mm | |
Rázvor: | 1475 mm | 1450 mm |
Objem nádrže: | 15 l |
Pridané: 01.12.2008 Autor: Cacao Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 16936 | Včera: 319903