Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 19.11.2008 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 11954 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Rok 2009 bude v superšportoch tak trochu špeciálny. Okrem tradičnej dvojročnej obmeny modelov niektorých japonských značiek pribudne ďalší štvorvalec. Z Európy!
Ak máte na účte dostatok peňazí a chcete si budúci rok kúpiť litra schovaného pod kapotami, alebo sa vám v hlave stále odohráva myšlienková vojna, ktorá by to bola, keby tie peniaze na tom účte boli, tu je malý prehľad o tom, z akých noviniek budete môcť vlastne vyberať. A dopredu upozorňujem, že je toho viac než dosť a pokojný spánok po prečítaní zaručiť nevieme :-).
Konečne sme sa dočkali. „Stará“ RSV-čka bola nepochybne skvelá, charizmatická motorka s výbornými komponentmi a nádherným dizajnom, ale nalejme si čistého vína, s japonskými 180-koňovými štvorvalcami to mala na okruhu vopred prehraté. 143 koní je dnes už jednoducho primálo, i keď potrápiť dokážu každého z nás, rovnako ako 189 kg hmotnosť bez náplní je skoro z minulého storočia a pri hobľovaní sliderov je to poznať rovnako ako na stopkách.
Made in Italy sa nezaprie |
Rok 2008 bol taký, no budúci bude hviezdou apriliáckych showroomov a dúfajme aj seriálu WSBK, štvorvalcová RSV4. Zatiaľ však len drahšia verzia Factory, ktorá bude znamenať podvozok od Őhlinsu alebo ešte lepšie brzdy. Preboha, 4-valec v Aprilii, to by mohlo u mnohých privodiť infarktové stavy pri pomyslení na radové usporiadanie štvrťlitrákov. Nie, samozrejme, že je to V-čko, ale tentoraz namiesto 60° v RSV je v RSV4 uhol medzi valcami 65°. Výkon 180 koní je už poriadnym argumentom a verím, že ešte teraz si v Noale hrdo bijú do hrude, čo im aj právom patrí. Charakter motora bude určite iný ako v prípade in-line-ov a sám som zvedavý, ako si poradí s konkurenciou. Jeho nespornou výhodou bude tiež štíhlosť oproti R4.
Na tej naľavo pôjde budúci rok svetové superbajky samotný Max. |
Nie je to však len motor, čím je RSV4 výnimočná. Aprilia bola vždy inovátorská (už prvá RSV z 1998-ho mala vstrekovanie, USD vidlicu alebo antihoppingovú spojku) a ani teraz neostala bokom. Prevodovka bude kazetová, čo určite ocenia echt závodníci pre jej ľahšiu výmenu a už pomerne bežné, ale určite nesporne výhodné je použitie antihoppingovej spojky, ktorá bude v prípade V4 využívaná zrejme viac než často. Podobne ako pri Yamahe bude lepšej charakteristike motoru novej Aprilie pomáhať premenlivá dĺžka nasávania rovnako ako elektronický ride-by-wire systém s možnosťou nastavenia viacerých palivových máp – tzv. multimapping. Dobrá je tiež hmotnosť, ktorá sa zastavila na 179 „suchých“.
Je fakt štíhla |
Nakoniec je to ešte jedna lahôdka, ktorú len tak ľahko na hociktorej motorke nenájdete. RSV4 umožňuje jazdcovi nastaviť si uhol sklonu prednej vidlice rovnako ako zadnej kyvnej vidlice a tiež umiestnenia motora v ráme. To už zaváňa machrovinkou, nie? Ja len dúfam, že to bude všetko výborne fungovať a Aprilia to neprepískne s cenou. Vyzerá to totiž na viac ako skvelý bike.
Ducati je značka, hlavne v našich končinách stále exkluzívna a moc jej po našich cestách nejazdí. Ale občas sa predsa niečo nájde. Ak by vám vadilo aj to občas a milujete L-kové V-twiny Ducati a exkluzívny dizajn, môžete skočiť po Bimote. Najprv si ale pre istotu pozrite cenník, lebo toto naozaj nie je zábavka pre strednú triedu a trápny odchod z predajne po oznámení ceny predavačom vám naozaj nie je treba.
Bimota DB7 Oronero |
Novinka DB7 Oronero nie je až takou novinkou, pretože štandartnú DB7 už poznáme dlhšie, ale Oronero je jednoducho „trocha“ viac z karbónu. Okrem kapotáže z tohto čierneho vlákna sú vyrobené aj niektoré časti rámu. Motor pochádza z 1098-čky a dáva 164 koní, pričom hmotnosť klesla na 164 kilogramov, čo je o jeden menej ako Ducati 1098R.
Dobre si ju prezrite, ak na ňu niekde natrafíte, pretože vôbec všetky Bimoty sú robené s obrovskou láskou pre detail. Je to balzam na dušu.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Aprilia | Bimota |
Model: | RSV4 Factory | DB7 Oronero |
Rok: | 2009 | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 | |
Kategória: | Superšport | Superšport |
Motor: | ||
Typ motora: | vidlicový štvorvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 998.9 ccm | 1099 ccm |
Max. výkon: | 179.5 k (132.0 kW) / 12500 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 115 Nm / 10000 ot. | |
Kompresný pomer: | 12.8:1 | 12,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78.0 x 52.3 mm | 104.0 x 64.7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | |
Zdvih vzadu: | 120 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 230 mm |
Pneu vzadu: | 190/55-17 | 190/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 179 kg | 164 kg |
Výška sedla: | 800 mm | |
Rázvor: | 1424 mm | 1435 mm |
Dĺžka: | 2050 mm | 2100 mm |
Šírka: | 715 mm | 700 mm |
Výška: | 1165 mm | 1115 mm |
Svetlá výška: | 135 mm | |
Objem nádrže: | 17 l | 16 l |
Pridané: 19.11.2008 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 79040 | Včera: 154456