Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Novinky 2009 v triede superšport 2/5

 Zdieľať

Pridané: 19.11.2008 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 11955 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

BMW S1000RR

BMW sa chystá vypustiť nové RR-ko do šampionátu WSBK už budúcu sezónu, no ráta s jeho uvedením na trh až v roku 2010. To je pre niektorých možno sklamanie, ale na druhej strane je to lepšie, ako by ste sa mali voziť na drahom polotovare s vrtuľkou na nádrži, i keď BMW sľubuje, že nové S1000RR bude konkurencieschopné ako z hľadiska výkonového, tak aj cenového.

 Je to vôbec BMW? :-)
Je to vôbec BMW? :-)

Nuž, nechajme sa prekvapiť ako to naozaj bude. Zatiaľ vieme len to, že na rozdiel od Aprilie vsadili v BMW na radový štvorvalec a nebudú takisto chýbať špecialitky ako trakčná kontrola, ride-by-wire alebo premenlivá dĺžka nasávania. Z technických údajov toho nie je známe veľa, ale Bavoráci sa netaja, že RR-ko by malo mať približne 190 koní a pohotovostnú hmotnosť zhruba 190 kilogramov. Bejvávalo, kedy sa na BMW-čkach vozili výhradne šedivý germáni s pupkom ovísajúcim cez opasok...

 Sme zvedaví, čo predvedie na závodoch.
Sme zvedaví, čo predvedie na závodoch.

Ducati 1198

Po nahradení 999, ktorá bola trocha diskutabilná čo sa dizajnu týka, prišla Ducati v roku 2007 konečne s dizajnom nadväzujúcim na 998. Dve natiahnuté svetlá vedľa seba a letmáč, to sme si všetci priali a nakoniec aj dostali. Nová 1198 sa dizajnovo od 1098 nijak dramaticky nezmenila, na prvý pohľad vôbec a to je vlastne dobre, no zopár zmien sa udialo pod kapotami. Namiesto doterajších 1099 centimetrov kubických sa objem valcov zvýši na hustých 1198 a z pôvodných 160 koní a 123 Nm sa dostávame niekam na 170 koní a 131 Nm pri tých istých otáčkach za minútu ako mala aj 1098, teda 9750/8000. Hmotnosť sa znížila o 2 kilogramy na slušných 171 kg bez náplní a ako tak počítam, Ducati sa dostala so zažmúrením oka na magickú hranicu pomeru hmotnosť/výkon 1:1 už v základe.

 Je to jednoducho nádhera
Je to jednoducho nádhera

Modelu s označením S bude pri pohybe na okruhu pomáhať namiesto odpruženia Showa komplet Őhlins, ako aj trakčná kontrola a systém DDA, čo je systém slúžiaci na zbieranie a vyhodnocovanie rôznych dát motora, na základe ktorých zistíte, či ste borec alebo vám ide rýchlo akurát huba. Pribudlo samozrejme zopár karbónových častí, ako aj sedemlúčové Marchesiny a hmotnosť S-ka sa dostala na fajnových 169 kilogramov.

 S-ko jazdí na podvozku od Švédov
S-ko jazdí na podvozku od Švédov

R-ko má označenie ako doposiaľ a to 1098R, no nenechajte sa pomýliť. Objem bol už minulý rok 1198 kubických a tento rok nie je výnimkou. Na počesť legendárneho Troya Baylissa však pribudla verzia 1098 Bayliss LE. Dostanete k nej aj karbónové Termignoni na výhradne závodné použitie a mimo iné tiež plaketku s podpisom samotného Baylisstic Troya. 180 koní a 134 Nm sú na dvojvalec do neba volajúce hodnoty. Pri 165 kilogramoch to totiž vážne nie je sranda.

 Na počesť Troya, pán iskriaca čižma si to rozhodne zaslúžil.
Na počesť Troya, pán iskriaca čižma si to rozhodne zaslúžil.

Tu je oficiálne video s božským Baylissticom, nejde ho nemilovať:

Foto:
 BMW S1000RR 2009 Ducati 1198 2009 Ducati 1198S 2009 Ducati 1098R 2009 Ducati 1098R Bayliss LE 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWDucatiDucatiDucatiDucati
Model:S1000RR11981198S1098R1098R Bayliss LE
Rok:20092009200920092009
Novinka:NOVINKA 2009
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalecvidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1198.4 ccm1198.4 ccm1198.4 ccm1198.4 ccm
Max. výkon:170.0 k (125.0 kW) / 9750 ot.170.0 k (125.0 kW) / 9750 ot.180.1 k (132.4 kW) / 9750 ot.180.1 k (132.4 kW) / 9750 ot.
Max. krútiaci moment:131.4 Nm / 8000 ot.131.4 Nm / 8000 ot.134 Nm / 7750 ot.134 Nm / 7750 ot.
Kompresný pomer:12.7:112.7:112.8:112.8:1
Vŕtanie x Zdvih:106x67.9mm106x67.9mm106x67.9mm106x67.9mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:127 mm120 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:127 mm127 mm127 mm127 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne monobloky
Priemer bŕzd vpredu:330 mm330 mm330 mm330 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17120/70-ZR17120/70-ZR17120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm245 mm245 mm
Pneu vzadu:190/55 ZR17190/55 ZR17190/55 ZR17190/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:171 kg169 kg165 kg165 kg
Výška sedla:820 mm820 mm820 mm820 mm
Rázvor:1430 mm1430 mm1430 mm1430 mm
Objem nádrže:15.5 l15.5 l15.5 l15.5 l

< >

Pridané: 19.11.2008 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 112742 | Včera: 203744