Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test sledovacieho zariadenia Omniscout iT200

 Zdieľať

Pridané: 09.01.2008 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 14261 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Ak chceš mať svoju motorku 24 hodín denne pod kontrolou, či už stojí v garáži alebo ju požičiavaš nejakému kamarátovi, čítaj ďalej.

Pomocou zariadenia Omniscout iT200 totiž môžeš svoju motorku sledovať nepretržite. Polopatisticky povedané, Omniscout pravidelne vysiela svoju polohu a ty ju vieš zistiť cez internet s presnosťou na niekoľko metrov. Výborné je však aj to, že Omniscout ťa esemeskou upozorní na to, že s motorkou sa práve robia neželané činnosti alebo pohyby.

Ako funguje a ako vyzerá

Z technického hľadiska ide o zariadenie, ktoré svoju polohu zisťuje pomocou GPS a prostredníctvom mobilnej siete (GSM/GPRS) ju oznamuje riadiacemu centru Omniscout. S týmto centrom môže spotrebiteľ komunikovať jednoducho a rýchlo - cez internet. Každý zákazník dostane konto na tejto stránke, kde nájde veľa možností nastavenia, aktuálnu polohu zobrazenú na mape, históriu pohybu a ostatné menej či viac dôležité veci. Omniscout má v sebe klasickú SIM kartu, ktorá je potrebná na príjem príkazov (zmena nastavení), odosielanie svojej polohy a odosielanie prípadných notifikácií (prekročenie danej rýchlosti, opustenie povoleného okruhu pohybu). Notifikácia môže byť esemesková alebo mailová. Pre nás motorkárov je asi vhodnejšia tá prvá, lebo potrebujeme okamžité informácie o tom, čo sa deje s našou láskou, že áno?

 Schéma fungovania zariadenia Omniscout - namiesto džípu si predstav svoju motorku
Schéma fungovania zariadenia Omniscout - namiesto džípu si predstav svoju motorku

Omniscout iT200 nie je o nič väčší či menší než priemerný mobil. Sám výrobca sa chváli tým, že je to jedno z najmenších zariadení v tejto triede. Nájdeme na ňom tri ledky (signalizujú nabíjanie, napojenie na mobilnú sieť a kontakt s GPS satelitmi), jedno tlačidlo (výstražné, spomeniem neskôr), konektor pre dátový a nabíjací kábel a veľmi nenápadný vypínač. Na jeho stlačenie je potrebné použiť pero, kľúč alebo podobný predmet. IT200 vydáva aj jednoduché zvuky a to pri zapnutí a vypnutí.

 Omniscout iT200 (pre porovnanie s mobilom Motorola)
Omniscout iT200 (pre porovnanie s mobilom Motorola)

Prečo ho používať?

Táto vecička teda spĺňa základný motorkársky predpoklad, ktorým sú kompaktné rozmery. Spotrebiteľ sa musí sám rozhodnúť, na čo a kedy bude Omniscout využívať a podľa toho nájsť vhodné umiestnenie. Ak ho niekto chce len pre prípadné uchovávanie dovolenkovej trasy a následnú štatistiku, úplne postačí, ak ho bude voziť niekde v tankvaku alebo v kufri (ľudia znalí veci určite ocenia, že výstup z internetovej stránky by sa mal dať použiť aj ako elektronická kniha jázd). Kto však chce Omniscout využívať aj ako tichého strážcu motorky (vysvetlím nižšie), musí samozrejme nájsť také miesto, kde ho nebude vidieť ani možné s ním manipulovať. Také je na motorke asi iba jedno a to pod sedlom (záleží od motorky). Vďaka spomínaným malým rozmerom by sa mal Omniscout vojsť do podsedlového priestoru väčšiny motoriek. Napájanie sa dá riešiť originálnym káblom, ktorý sa pripojí rovno na akumulátor (odber je okolo 10mA, takže ju nevymláti) alebo adaptérom do 12 V zásuvky. V tomto prípade je vhodné, ak zásuvka nejde cez relé, ale je funkčná aj po vypnutí zapaľovania. Omniscout síce má vlastnú batériu, ale tá má samozrejme obmedzenú výdrž (ktorá záleží od mnohých faktorov, priemerne však vydrží asi 5 dní). Ľahko by sa tak mohlo stať, že ak sa nikto päť dní nedotkne motorky, batéria odíde a zariadenie je tým pádom zbytočné.

 Umiestnenie pod sedlom
Umiestnenie pod sedlom

Tým tichým strážcom som myslel funkciu, ktorá je pre stráženie motorky ako stvorená. V nastaveniach sa totiž dá zadať SMS notifikácia pri pohnutí motorky z miesta. Keď teda prípadní dlhoprstí budú nakladať motorku, ty už o tom budeš vedieť a môžeš to riešiť. Čo je ešte lepšie, stále vieš jej polohu, čo môže pomôcť polícii. To všetko je však podmienené kontaktom s GPS satelitmi (v tomto prípade podporované technológiou Adaptive Assisted GPS, ktorá umožňuje kontakt aj vo vnútri budov, napr. v garáži) a pripojením na mobilnú sieť (to by nemal byť problém až pokým v okolí zariadenia nebude GSM rušička, ktorú zlodeji radi využívajú).

 S káblom na pripojenie k počítaču, resp. adaptérom na napojenie do 12 V zásuvky
S káblom na pripojenie k počítaču, resp. adaptérom na napojenie do 12 V zásuvky

Ďalšími, pre nás motorkárov skôr komickými funkciami sú notifikácie pri prekročení zadanej rýchlosti alebo opustení určeného okruhu. Reálne využitie vidím len vtedy, ak niekomu požičiaš motorku a povieš mu, aby jej nenakladal dve kilá a nešiel ďalej než trebárs sto kilákov. Ak by kamarát tvojej novej Hayabuse predsa len vyťal viac než dvesto, príde ti esemeska a môžeš si chystať uvítaciu reč.

Všetky tieto nastavenia zadávaš cez vyššie spomenutú internetovú stránku. Reálne je dnes prístup k internetu takmer kdekoľvek a kedykoľvek, takže je možne zistiť polohu motorky a prípadne meniť nastavenia v podstate stále. Poloha sa zobrazuje na mape od Google (rovnaká je na maps.google.com), čo je výhodou, lebo má aj satelitné zobrazenie a dobre sa s ňou pracuje. Presnosť polohy závisí od viacerých faktorov, väčšinou je presná, len občas sa vyskytnú body, ktoré sú vzdialené niekoľko desiatok metrov od skutočnej pozície. Je to vidno aj na obrázku nižšie - je to ukážka z našej cesty na výstavu Mondial du deux roues v Paríži, presnejšie nášho hotela pri parížskom vnútornom obchvate. Dva body nezodpovedajú skutočne prejdenej trase, prvý je ten úplne vľavo, ktorý je fakt mimo a druhý je ten úplne vpravo. Pozorné oko si určite všimne, že sme spali hneď vedľa cintorína.

 Príklad zobrazenia na mape. Body úplne vľavo a úplne vpravo nezodpovedajú skutočne prejdenej trase
Príklad zobrazenia na mape. Body úplne vľavo a úplne vpravo nezodpovedajú skutočne prejdenej trase

Všetky údaje sa na stránke ukladajú a je možné si ich spätne vyhľadať, prípadne vytlačiť. Keďže v zariadení je klasická SIM karta, pomocou ktorej Omniscout komunikuje so svojím riadiacim centrom, treba rátať aj s účtami od mobilného operátora za tieto služby. Ich výška je samozrejme daná množstvom prejdených kilometrov či pohybov (priemerné mesačné poplatky sú 149 Sk za webserver a 198 Sk za SIM kartu).

V začiatku som spomínal aj výstražné tlačidlo. To je využiteľné napríklad staršími ľuďmi pre privolanie pomoci napríklad pri náhlej nevoľnosti. Omniscout je mobilný, nemusí sa používať výhradne v motorke, ale napríklad v aute, pri turistike alebo v batožine. Len treba myslieť aj na nabíjanie batérie, to je základ.

Záver

Momentálna cena Omniscout iT200 je 13 490 Sk. Na prvý pohľad veľa, ale pri zohľadnení funkcií a mobility je to skôr optimálne číslo. Niekto napríklad GPS navigátory nevyužíva na navigovanie, iba na štatistiku. K tomu dobre poslúži aj Omniscout, ktorý vie aj dobre postrážiť motorku, sledovať pohyb firemného auta alebo pomôcť chorej starej mame. Záleží od priorít.

Technická špecifikácia

Omniscout iT200 na test poskytla spoločnosť NetPoint s. r. o.

Pridané: 09.01.2008 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 222786 | Včera: 122422