Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 03.08.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 32212 [Testy a predstavenia - Test]
Táto šikovná dvestopäťdesiatka bola v dosť skromnom duchu predstavená ako tohtoročná novinka na kolínskom Intermote. Odvtedy ubehlo tehotenských deväť mesiacov a my ju máme na testík.
Nič zvláštne netreba riešiť. Ybeérka zaujme celkom dospelou stavbou tela. Striekačky si natiahnu životodárny uhľovodíkový nápoj, ťuk do štartéra a ciga s mechanikmi, kým sa štvrťlitrový jednobuch zohreje. Vraj som na tom veľký, že radšej nech na tom fotia niekoho iného... No veď uvidíme, čaute o týždeň.
YBR sa vyrába v Brazílii, kde má silné odbytisko. Takéto motorky tam ľudia využívajú najmä v mestách a preto je YBR konštruovaná na praktické každodenné využívanie. Veľmi dobrý je rozmerný odkladací priestor pod sedlom. Druhou silnou stránkou je výborný výhľad v zkradlách a treťou motor. Ten zabezpečuje dosť dynamický pohyb po meste, bežná premávka sa dá ľahko predbiehať a keďže táto mašinka je od prírody štíhla, predieračka medzi autami je hračkou. Nehovoriac o príjemnej pohotovostnej hmotnosti - asi 165 kg.
Ale áno, trošku sa dá športovať. Vzadu je obutá stotridsiatka guma, čiže dá sa to klopiť s istotou pod zadkom. Motor treba samozrejme dosť vytáčať, lepšie povedané kvaltovať ako drak a držať to tesne pred červeným. Postupom času však obaja zistíte, že to nie je zábava a radšej sa vrátite do normálneho tempa. A to je správne, lebo štvrťlitrík si pýta normálnu civilnú jazdu.
Okrem lietania po meste môže aj turistika tvoriť väčšinu programu dňa na YBR. Pohodlný posed jazdca nezničí, skôr mu však odíde zadok, lebo sedlo je príliš tvrdé. Tvar je v pohode, aj výška, len tá tvrdosť začne zhruba po päťdesiatich kilákoch strašne vadiť. Treba si dať pauzu... Ale turistickej výbave nič nebráni - dozadu sa dá hodiť originálny doplnkový nosič, naň kufor, dopredu nejaké plexi, na nádrž tankvak (trochu prekáža odnímateľné veko) a na bok najskôr asi tašky a hor sa do sveta. Áno, samozrejme, ber aj frajerku! Tu však zase narážame na sedlo. Okrem tvrdosti bude človeku vzadu vadiť jeho sklon. Ide príliš šikmo, takže pasažier sa zosúva dopredu k jazdcovi. Poloha stupačiek je v poriadku (výfuk je chránený plechom, frajerka si nepripáli topánky...). Pri jazde na dlhšie trasy vo dvojici odporúčam nastaviť zadný tlmič na najtvrdšie, lebo inak je možné, že čoskoro nájdete dorazy podvozku.
Maximálka je v závislosti od terénu, zaťaženia a poveternostných podmienok asi 120 - 140 km/h. Pri tejto rýchlosti má motor podľa otáčkomera ešte nejakú rezervu. Páči sa mi, že sa vie pekne vyhrabať aj z nízkych otáčok, stačí mu napríklad 5000 a bez problémov sa vyškriabe na ideálnych sedem tisíc. Optimálna rýchlosť, pri ktorej posádka nezaspáva, ale motor sa nepremáha, je asi 110 km/h.
Brzdy sú dimenzované akurát do mesta. Vpredu jeden kotúč, vzadu bubon. Áno, mesto to zvláda v pohode, ale turistiku vo dvojici už menej - chce to riadne chmatnúť za tú páčku.
Príjemnou stránkou je spotreba. Tá sa nejako veľmi nemení, stále som sa motal okolo štyroch litrov na stovku. Nádrž má niečo vyše 19 litrov, čo je slušný objem a pri tejto spotrebe z toho vyplýva pekný dojazd. Po rezervu sa dá spraviť asi 400 km, s rezervou aj cez 450. Dobré, nie? V meste toľko niekto nenajazdí ani za mesiac.
Je tu jeden jasný konkurent, proti ktorému bola YBR postavená do boja - Honda CBF 250. Všetky parametre sú podobné ako cez kopirák, len Honda je o tri tisícky lacnejšia, má o niečo lepší podvozok, turistickejší potenciál a nemá vstrekovanie (veru, čistý karburátor, spomínaš na to slovo?). Nezávidím chalaniskovi riešiacemu dilemu nad katalógmi Hondy a Yamahy... V tomto prípade asi nerozhodnú technické údaje a cena, ale výzor.
Bolo to dobré povozenie, veď som na nej spravil vyše osemsto kilákov po celej západnej polovici Slovenska. YBR ešte nie je okukaná, je to čerstvá novinka Yamahy, takže nenarazíš ani na kolegov na starších ročníkoch. Škoda toho tvrdšieho sedla, lenže to je v meste výhodou a práve tam sa človek s touto motorkou zdržiava najviac. Počas turistiky to bude chcieť o pár prestávok viac. Cena novej YBR 250 je 122 900 Sk a ja ju môžem začínajúcim motorkárom iba odporučiť.
motor, spotreba, priestor pod sedlom | tvrdé sedlo |
Motocykel na test požičala spoločnosť Yamaha Motor Czech.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | YBR 250 |
Rok: | 2007 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 249 ccm |
Max. výkon: | 20.94 k (15.40 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 20.5 Nm / 6500 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 74x 58 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 115 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 282 mm |
Pneu vpredu: | 100/80-17M/C 52S |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 130 mm |
Pneu vzadu: | 130/70-17M/C 62S |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 138 kg |
Výška sedla: | 805 mm |
Rázvor: | 1360 mm |
Dĺžka: | 2025 mm |
Šírka: | 745 mm |
Výška: | 1065 mm |
Svetlá výška: | 190 mm |
Objem nádrže: | 19.2 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 140 km/h |
Spotreba paliva: | 4 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 359 km |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena: 122 900 Sk (16.6.2008) |
Pridané: 03.08.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 62552 | Včera: 203037