Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.04.2016 Autor: jastrab135
Čitatelia: 16077 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Novú superšport pneumatiku Bridgestone Battlax S21 Hypersport sme vyskúšali na okruhu Yas Marina Circuit - Abu Dhabi.
Text: Mišo Jariabka
Foto: Bridgestone
Cesta za novou Bridgestone Battlax S21 hypersport bol fajnová zaberačka. Po celkom prijemnom spánku vo vlaku do Prahy ma taxikár skásol tak, že by som si za to mohol kúpiť jazdenú CBR125. Vravím si nevadí, no money no funny, natiahol som sa na hoteli na letisku a dal som si 3 hoďky plnohodnotného spánku. Ráno vzorne nastúpený na terminále som sa stretol s kolegami z ČR (Kamil Holan a Pepa Sršeň s Blankou), ani som nestihol zaspať a boli sme v Bruseli, tam prestup a smer Spojené arabské emiráty. Tušíte správne. Yas Marina v Abu Dhabi. Po príchode som bol rozbitý ako detské hračky, ale ten mega luxus ma prebral, takže ešte rýchlo pár fotiek na facebook a rovná čiara do postele.
Už z timelistu bolo zrejmé, že piatkový program je tak akurát. Žiadna flákačka, ale ani nezmyselne natlačené aktivity. Doobeda sme sa povozili na Land Cruiseroch po dunách, v púšti sme si dali obed, potom presun na hotel. Kombošky, prilby a všetka potrebná výbava išla do boxov a už som sedel na briefingu.
Info o novej S21-ke a jej porovnaní s predchodcom S20EVO (ktorý sa stále predáva súbežne s S21) neboli žiadne kecy a omáčky, všetko sa za 45 minút stihlo samozrejme aj s otázkami. Prvá vec ktorá každého z vás zaujíma je životnosť BRIDGESTONE-u. Z mojich skúseností predchádzajúce športovo ladené modely Bridgestone fungovali dobre, ale po určitú hranicu. Potom zhasla fajka a koniec. A to celkom zrazu. Práve na životnosti inžinieri zamakali a S21 je veľmi jasne čitateľná aj ku koncu života, ktorý je ešte k tomu viac ako o tretinu dlhší ako má S20EVO. A to je dosť podstatná vec, vedieť či vás guma ešte podrží, alebo je po smrti.
Vizuálne má nová S21 už na prvý pohľad výrazne špicatejší profil. Toto zlepšuje na jednej strane ovládateľnosť, schopnosť manévrovať, na druhej strane má pneumatika v náklone väčšiu styčnú plochu. V praxi sa teda kolenobrúsiči môžu pretransformovať na lakťobrúsičov. Samozrejme extrémne náklony nie sú len o profile, ale o zmesi. Predok je trojzmesový a zadok päť. Všetko je to na nič ak nie je guma správne fúknutá, my sme jazdili 2,3 predok a 2,2 zadok za tepla, čiže optimálne okruhové tlaky sú pre S21 cca 1,9 predok a 1,7 zadok za studena. Na cestu odporúčam fúkať podľa predpisu výrobcu teda cca 2,3 a 2,5. Taktiež je vynovený aj dezén a S21 Hypersport drží lepšie aj na vode. Keď to zhrniem, zlepšil sa kilometrový výkon, priľnavosť na suchu aj vode. V praxi to znamenalo, že sa na testovacom polygóne Sugo (Japonsko, 3,7 km) kde samotný BRIDGESTONE porovnával svoju S21-ku s S20-kou EVO, podarilo stlačiť čas na jedno kolo o dve sekundy, čo je obrovské zlepšenie. Nič viac rozoberať nebudem a nerobil to ani Bridgestone na briefingu, to podstatné bolo povedané.
Nasledovala povinná bezpečnostná rozprava inštruktormi (Josh Brookes, Steve Mizera, Jose Luis Cardoso) Že vám to nič nehovorí? Tak googlite a otvárajte ústa. Trať v Abu Dhabi je známa všetkým benzínom sa živiacim fanúšikom hlavne kvôli dnes už asexuálnej Formuli 1. Okruh a jeho zázemie je zmesou toho čo sa dá vôbec predstaviť. Napríklad si predstavte, že prídete na svojej luxusnej jachte, zakotvíte priamo pred luxusnou vilou, prejdete 15 luxusných metrov a už ste v boxe, kde vás čaká luxusná mašinka a idete sa povoziť.
Charakter Yas Marina Circuit, ako sa tento kúsok asfaltu oficiálne nazýva, je rovinatý a pri dĺžke 5554 m má 21 zákrut. Celkovo sa tu dá poriadne naložiť pod kotol na dlhej rovinke, ale sú tu aj vracáky na ktoré je aj babetta rýchla. Začiatkom marca sme mali počasie úplne ideálne. Dvadsaťsedem stupňov a sucho sľubovalo fajnovú jazdu.
Rozdelili sme sa do dvoch skupiniek, Áčko, Béčko a o piatej sa začalo jazdiť. Na boxovej uličke vyleštené zohriate Fireblady, 600RR, 1299 Panigale, S1000RR, R1, R6, ZX-10, ZX-6, GSX-R. Každá strela mala nastavený podvozok, o čo sa už vopred postarali páni inštruktori. Jednou vetou vlhké sny 17-ročného chalana pekne jeden vedľa druhého...
Jazdilo sa cca 25 minút, čiže stihol som šesť jázd. V prvom bloku sme jazdili za inštruktormi. Samozrejme bol som v Béčku, tak som visel na pittwall a pozeral na výjazd zo zákruty. Prvý blok za inštruktorom bude určite ako sex so 16-kou a s prezervatívom. Omyl, takú bombovačku hneď zo začiatku som fakt nečakal, takže úsmev od ucha k uchu. Po prvom bloku sme už lietali každý po svojom, čo bolo naozaj super, pretože sa každý mohol sústrediť na to, čo potreboval. Prvé dva bloky som sa, priznám, po trojmesačnej pauze trocha hľadal, ale v ďalších to už fungovalo aj z mojej strany. Mimochodom, veľká vďaka Josh Brookesovi za 3 kolá, ktoré ma naozaj kopli o level vyššie :-).
Motorky naozaj šlapali na jednotku a pneumatiky tak isto. Žiadny náznak neistoty, či nedostatku trakcie. Motorka sa na S21-kách dá vodiť s chirurgickou presnosťou. Ani v najpomalších vracákoch nebol problém s tým, že by sa motorka nemala ochotu položiť, alebo naopak padala do zákruty. Gumy budia dojem, že dokážu zabrzdiť aj rozbehnutý rýchlik a pri plnom kotli na výjazde držia ako pittbull ježa a nerozseká ich ani kladivo menom Panigale. Tieto cestné športové gumy zvládajú to, čo sa od nich očakáva, s veľkou rezervou.
Trošku nevýhodou bol fakt, že som nemal možnosť priamej konfrontácie s inými značkami. Všetky motorky mali skrátka S21 a hotovo. Mohlo byť celkom zaujímavé porovnať si identickú motorku obutú napr. do troch rôznych značiek.
O polnoci zasvietila na led paneloch červená a bolo po srande. Technici aj inštruktori ešte ochotne rozoberali fakty a dojmy s nami všetkými cca do pol druhej v noci. Ešte sme stihli dve pivá v Skylight bare na hoteli a odpadol som do postele ako vypratá handra. O šiestej ráno ma pred odchodom čakalo USB s materiálmi rovno na recepcii a už som sedel v buse na letisko. Všetko bolo perfektne zorganizované, vymyslené a dotiahnuté do detailu. Už sa teším na S22-ku :-)
Rozmer pneu | štandard ráfik | odporúčaný ráfik |
---|---|---|
130/70 ZR 16 M/C (61W) TL | 03.50 | 3.50~4.00 |
110/70 ZR 17 M/C (54W) TL | 03.00 | 2.75~3.50 |
120/60 ZR 17 M/C (55W) TL | 03.50 | 3.00~3.50 |
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL | 03.50 | 3.00~3.50 |
Rozmer pneu | štandard ráfik | odporúčaný ráfik |
---|---|---|
150/60 ZR 17 M/C (66W) TL | 04.00 | 4.00~4.50 |
160/60 ZR 17 M/C (69W) TL | 04.50 | 4.50~5.00 |
180/55 ZR 17 M/C (73W) TL | 05.50 | 5.50~6.00 |
190/50 ZR 17 M/C (73W) TL | 06.00 | 5.50~6.00 |
190/55 ZR 17 M/C (75W) TL | 06.00 | 5.50~6.00 |
200/55 ZR 17 M/C (78W) TL | 06.25 | 6.00~6.50 |
Pridané: 12.04.2016 Autor: jastrab135 Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 202268 | Včera: 170901