Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moje skúsenosti s Yuki Space 125

 Zdieľať

Pridané: 23.04.2007 Autor: spider81
Čitatelia: 17037 [Vaše stroje - Moja motorka]

Pokračovanie predstavovania tohto milého skútrika...

Takže bolo to veľmi ťažké rozhodovanie nakoľko na trhu je množstvo skútrov. Rozhodoval som sa medzi Leadom 100 od Hondy ARN 125 od Keeway. Nakoľko mal Lead bubnové brzdy a 10 palcové kolesá tak som si myslel že to na nerovnostiach nebude práve ružové. Taktiež sa nedá uschovať pod sedlo integrálna prilba. Inak nemal som nič proti čínskym značkám a v predajni kde som yukinu kupoval som poznal ľudí tak padla voľba práve na tento skútrik. Volal som aj do Keeway predajne no nemali ho v tej farbe a ani so 125-kovým motorom iba 150-ka bola k dispozícii. No ide aj o to že mne sa vôbec ARN nepozdával aj preto, že kamoš má hondu X8RX a vyzeralo by to ako copy vlastne je to kópia, len v strede medzi nohami je tá priečka z plastu a inak v origináli je to odliate. Vzadu má ešte o.i. 140-ku koleso 12 palcové samozrejme. ARN-ko 130-ku. A ešte aj preto že keď som sa na honde viezol s kamošom tak to na mieste spolujazdca nebolo bohviečo.To isté som očakával od ARN-ka. Ale ak chce niekto jazdiť väščinou sám tak nech sa páči.

Cenovo je najdrahší Lead (59 900) potom nasleduje ARN (57 900) a napokon Space (54 900). Inak teraz je keeway na úrovni yuki, cenovo myslím a yuki ma 10% zľavu z ceny skútra. Inak Space nemá diaľkove štartovanie ani alarm čo je škoda. Najťažší je Space (115kg) potom nasleduje ARN (105kg)no a napokon Lead(100,5kg). Najvačší rozmermi (dĺžkou) je Space (1960x690x1090) potom ARN (1920x700x1195) a tak Lead (1845x710x1110).

Vobec neľutujem že som si kúpil Yuki problémy neboli žiadne po motorovej stránke myslím samozrejme. Inak bolo potrebné dotiahnuť nejaké tie šróbiky a tak. Má to aj bočný stojan, takže pri nákupe odpadá povinnosť dávať scoot na veľký stojan inak na veľký stojan to ide v celku ľahko. Kvalita spracovania samozrejme nie je na úrovni japoncov, ale sedadlo je veľké a pohodlné len keby bolo aj z protišmykového materiálu bolo by to fajn. Ovládače prepínania diaľkových a tlmených svetiel pochádzajú z hondy tak isto ako veľký stojan držiak na tašku, držiak na box a zadné svetlá sa nápadne podobajú na Hondu Dylan. Zaujímavosťou tiež je že vŕtaním a zdvihom (52,4x57,8) pripomína Hondu Dylan či Pantheon 125 podobne ako Keeway ARN. Iný je iba kompresný pomer – Hondy (11:1), Keeway (9,5:1) a Yuki (9,2:1). Obidve spomínané Hondy sú vodníci. Kolesá sú fajne 130 široké a majú 13 palcov. Do zákrut sa vrhám niekedy aj s maximálnou rýchlosťou. Keď to porovnám so Simsonom - skútrom čo som mal predtým, tak je to o dosť lepšie i keď viem že s japoncom by to bolo ešte o kúsok lepšie. Ide totiž o pneu, ktoré je dosť tvrdé takže pri jazde v daždi s brzdením opatrne-šmýka sa. Pruženie je taktiež tvrdé je to proste cestný skúter no nerovnosti zvláda v celku dobre. Pod sedlom je dostatok miesta a priestor zhltne aj integrálnu prilbu.

Prvú prehliadku som mal po 1000km neviem prečo proste mi povedali, že tak hoci ja som si myslel že po 500 ale to budú asi len dvojtakty ináč problémy neboli žiadne. Nasledujúca ma čaká po 3000km. Žiadne uvoľnené káble, nijaké vypálené žiarovky. Problémy so štartovaním to už vôbec nie. Niežeby nemohli byť proste treba natrafiť aj na dobrý kus.

Zábeh u mňa prebiehal asi takto: hneď z predajne plný plyn rýchlosť som mal 60-ubral som, prvé tankovanie vyzdvihol som brata zo školy hor sa domov - rýchlosť 80, na tachometri ukazovalo počítadlo 19km. Vôbec číňana nešetrím po prehliadke mi povedali že som ho dosť obrúsil. Teraz v zime štartuje pomocou štartéra na 1.krát., batériu som nevyberal, a už vôbec nie nádrž a sviečku ako je to uvedené v návode. Spozoroval som však niečo zaujímavé pri natankovaní 100-oktánového benzínu ide tichšie má vyrovnanejší chod ide proste lepšie a maximálka je v pohode 90 pri troche snaženia a mierne zvažujúcom sa kopci 100. Spotreba klesne klesne aj pod 3 litre pri jazde sólo. Prvých 100km v zábehu bola spotreba aj 4,5 litra. Teraz mám 3,65l na 100 nameranú vo dvojici a pri využívaní celého potenciálu motora t.j. 8,3k. Plyn nadoraz prudká akcelerácia jazda vždy so zatiahnutým plynom na maximum. Inak po celú dobu celých tých 1500km bol môj štýl jazdy asi taký ako som popísal vyššie.

Moje dojmy z cestovania sú dobré chcem povedať priemerné nechcem moto vychváliť do neba nieje vôbec suprová, alebo výborná proste je to číňan slúži mi v celku dobre nehrá sa na nič čo nie je. Pri jazde poskytuje veľmi dobrú ochranu na kolená len nemá žiadne plexi ktoré by sa fakt zišlo pri dlhších trasách.

Nechcem tu ani nikoho presviedčať alebo vystríhať pred kúpou tohto skútra len hovorím že ja mám dobré skúsenosti čo vo vašom prípade nemusí byť tak. Takže je to presne tak - niekto číňanov chváli iný zatracuje svojimi poznámkami v komentároch.

A niekto na stránke tu písal že Adams a Yuki sú hnoj značky. (Najlepšia z čínskych je vraj Keeway no ale nech sa pozrie bližšie na všetky tieto značky a zistí že veľa identických komponentov sa používa na týchto skútroch.) No adams možno, len sa pozri na ich dizajn ale yuki nie niežeby ma to urážalo to vôbec nie mňa to ani netankuje kto si čo mysli ale Peugeot si vybral hneď 2 modely z produkcie Yuki ktoré bude predávať vo Francúzsku ale aj u nás pod svojou značkou. A to už predsa o niečom svedčí nie? Yuki 125 Jet alias Peugeot WTR a Yuki Space 125 alias Peugeot Sum-up 125 myslím. Opravte ma ak sa mýlim.

Pridané: 23.04.2007 Autor: spider81 Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 180658 | Včera: 124909