Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (29 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (44)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test Honda SCV 100 Lead po 10 000 km 1/3

 Zdieľať

Pridané: 15.01.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 42129 [Testy a predstavenia - Test]

O tom, že je to nie je len vozítko do mesta, ale že zvládne aj oveľa dlhšie trasy a rozdá si to aj s hocakým endurom v pretekoch do vrchu, vás určite presvedčí jeho majiteľ :o)) Takto končil svoj minitest Leada pred rokom Harly.

Zoznámenie

Je tomu niekoľko rokov, čo výrobný program Hondy nadobro opustili dvojtaktné motocykle. Dôvodom bola ekológia. To sú okolnosti, za ktorých vznikol najmenší a najlacnejší model v aktuálnej ponuke, skúter Honda SCV 100 Lead. Poďme sa teda na neho pozrieť bližšie.

Prednej časti dominuje rozmerný reflektor s čírou optikou, doplnený o dvojicu smeroviek zabudovaných do prednej kapotáže. Na ňu nadväzujú okapotované riadidlá, ktoré skrývajú jednoduchú prístrojovku. Tá pozostáva z tachometra, ukazovateľa celkových prejdených kilometrov, palivomera a kontroliek smeroviek a diaľkového svetla. Klasický skútrovský rám pokračuje rozmerným sedlom, pod ktorým sa ukrýva odkladacia schránka, palivová nádrž a samozrejme motor. Zadnej časti dominujú naozaj rozmerné smerovky a koncové svetlo. V sérii je Lead vybavený aj nosičom batožiny.

Na pohon Leada slúži motor s netradičným zdvihovým objemom 102 kubických centimetrov, ktorý ho umiestňuje niekde medzi 50-tky a 125-ky. Cieľ bol jasný; ponúknuť malý úsporný štvortakt, ktorý by svojim výkonom bez problémov konkuroval dvojtaktným 50-tkam. Toľko teda k predstaveniu modelu. Počas jedného kalendárneho roka sme na Leadovi najazdili 10 000 km v rôznych podmienkach. Trochu o tom, čo sa dá na tomto nenáročnom vozítku zažiť sa dozviete v nasledujúcich kapitolách

Jazda v meste – vo svojom živle

Pre jazdu v meste bol Lead stvorený. Má na to všetky predpoklady. Suchá hmotnosť rovných 100 kg, nízko položené ťažisko robia z Leada ľahko ovládateľný stroj, ktorý zvládne každý.

Sadám teda za jeho nízke riadidlá prvý krát. Otočiť kľúčom, stlačiť zadnú brzdu a tlačítko štartéra. Motor nabieha okamžite. Má dospelácky štvortaktný, aj keď riadne utlmený zvuk, žiadna dvojtaktná kosačka (môžete si vypočuť vo videu na konci článku). Otáčam rukoväťou plynu a Lead sa na relatívne nízkych otáčkach rozbieha. Ťah motora je pre mňa prekvapením, rovnako ako aj pre všetky plechovky, ktoré v meste nechávam za sebou. Po krátkej jazde mám pocit, že mi tie autá v meste zavadzajú. A naozaj. Motor s výkonom 7 koníkov a krútiakom 7,5 Nm si s ľahkou mašinkou veľmi dobre poradí. To považujem za veľké plus, pretože nehrozí aby ste v premávke svojou pomalou jazdou prekážali. Nemusíte sa báť ani zaradiť dopredu na semaforoch, kým sa ostatné autá spamätajú vy už máte náskok niekoľko desiatok metrov.

Test Honda SCV 100 Lead po 10 000 km<br />
Keď mu mesto leží pri nohách...

Počas ročného testu si toho Lead najviac odkrútil práve v meste, v Košiciach, kde o stúpania nie je vôbec núdza. Tu sa znovu ukazuje bojovnosť malého motorčeka a tak úspešne všetky kopce v meste absolvujem pri sólo jazde v rýchlosti 60 km/h (50 km/h so spolujazdcom), čo je naozaj slušný výkon. Lead teda v tomto smere prekvapil. Ďalšou nespornou výhodou v meste je jeho obratnosť. Mestské zápchy pre mňa zrazu prestali existovať a problémy s parkovaním sa stali neznámym pojmom. Lead sa ľahko ovláda a prepletanie v hustej premávke zvládne hravo každý jazdec.

Horšie sa však Lead kamaráti s nerovnosťami na ceste. Jazdí totiž na malých 10-palcových plechových kolesách. Bežné nerovnosti zvláda bez problémov, no nájazd na väčšiu jamu je cítiť a najviac si to odnesie spolujazdec. Väčšina konkurencie so zdvihovým objemom nad 125 kubíkov používa 12 alebo dokonca 13-palcové kolesá. 10-tky nájdeme už len v segmente 50-kubíkových skútrov. Odhliadnuc od kolies nemôžem podvozku nič vytknúť. Predné koleso je odpružené cez prepákovací mechanizmus (tzv. Leading Link Fork), ktorý zabraňuje ponáraniu sa kolesa pri brzdení a má zdvih 80 mm. Zadné koleso je odpružené jedným tlmičom so zdvihom 71 mm.

Keď už vieme ako to jazdí, mohli by sme si niečo povedať aj o brzdách. Tie sú na oboch kolesách rovnaké, klasické mechanické bubnové s priemerom 130 mm. Tu znovu inžinieri z Japonska trochu šetrili. Vzadu sa bubnová brzda používa bežne, ale predné koleso by si kotúč už zaslúžilo. Tu ale moja kritika končí, lebo brzdám nemôžem nič vytknúť. Je pochopiteľné, že treba na mechanické brzdy väčšiu ovládaciu silu, ale nedá sa povedať, žeby boli málo účinné. V meste sa často (hlavne u nás) dostanete do krízovej situácie, ale Lead zatiaľ vždy všetko ubrzdil.

Skútre sú jedna z mála kategórií motocyklov, kde sa kladie dôraz aj na úžitkové vlastnosti. Poďme sa teda pozrieť na to, čo Lead ponúka. Pod sedadlom je schránka štandardných rozmerov. Žiaľ, integrálu do nej nedáte, no skútrovskú otvorenú prilbu skryje bez problémov. Na uzamknutie prilby sa však dajú využiť aj dva háčiky v prednej časti. Okrem toho do tejto schránky výrobca umiestnil lekárničku a náradie.

Ďalším odkladacím priestorom je nosič batožiny, ktorý má Lead v sérii, čo nie je zrovna štandardom medzi jeho konkurentmi. Na samotný nosič môžete batožinu prichytiť gurtňami, ale oveľa praktickejšie je dokúpiť kufor. Táto investícia neminula ani mňa a tak mám kde uložiť svoju integrálu.

Posledným miestom na batožinu je priestor medzi nohami jazdca vybavený klasickým hákom na batožinu. Tento má takmer „neobmedzenú“ kapacitu a tak tu odnesiete takpovediac čokoľvek od notebooku, cez nákupné tašky až po celé šesťbalenie minerálky. Samozrejme každý náklad uberá z priestoru pre nohy jazdca, čo však nemusí byť problém za predpokladu kratšej mestskej alebo prímestskej jazdy.

V praxi má teda Lead solídnu kapacitu, ktorá postačí na klasický rodinný nákup pre dvoch ľudí, v pohode ťa odvezie do práce, na squash alebo na grilovačku za mesto.

 Nákup v pohode uložíte pod sedlo
Nákup v pohode uložíte pod sedlo

Čo by ale pre mestské použitie vytkol? Jednoznačne chýbajúci bočný stojan, ktorý žiaľ nie je ani v ponuke príslušenstva. Nieže by bolo ťažké Leada nahodiť na hlavný stojan, ale bočák by sa na krátke odparkovanie hodil. Ďalej sú to chýbajúce hodinky na prístrojovke, ktoré prídu vhod, keď v meste naháňate čas pri nekonečných vybavovačkách. V neposlednom rade sú to aj plechové disky kolies, ktoré sú skoro plné a tak cez ne neprestrčíte väčšinu zámkov. V meste teda ostáva jediná možnosť a to Leda zamknúť o nosič batožiny.

>

Pridané: 15.01.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (29 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (44)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 19701 | Včera: 121379