Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Keeway Exceed 125

 Zdieľať

Pridané: 08.12.2006 Autor: dragonhunter
Čitatelia: 24862 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moje skromné skúsenosti s týmto malým (ale šikovným) Číňanom.

Skôr ako opíšem moje skromné skúsenosti s týmto strojom, by som rád niečo napísal na úvod – a to napríklad ako som sa k tomuto zaujímavému stroju dostal. Motorky som miloval už od malička keď som smelo brázdil všetky poľné cesty v okolí na mojom starom rozpadnutom poklade značky Puch. Dodnes neviem aký presný názov má to delo, ktoré mi ešte dodnes zaberá miesto v garáži (dnes sa vyrába pod názvom Hero Puch Automatic a je vybavené variátorom). Bol to však super začiatok a nedám naňho dopustiť – už len kvôli tomu super divnému radeniu rýchlostí na ľavom riadidle.

 Môj prvý stroj
Môj prvý stroj

Potom však prišiel zlomový okamih, odkedy som sa začal skutočne zaujímať o motorky. Brat dostal k 15. narodeninám skúter Hero Puch Winner 50 ccm (tá istá značka ako moja prvá moto). Spravil si naň vodičák a už sa smel krásne a legálne voziť.

 Na tento stroj v dobrom spomínam
Na tento stroj v dobrom spomínam

Potom však prišla novela zákona o Euro – vodičákoch a nové rozdelenie kubatúr do rozdielnych skupín. Brat dostal namiesto svojho starého vodičáka po skončení skúšobnej lehoty už euro-vodíčák ale zaradili ho do skupiny AM – čiže do 45 ccm. Tým pádom mu už neplatil na nášho skútra. V tejto dobe náš záujem o motorku upadol a brat si neskôr spravil vodičák na auto ale na motorku už nie. Môj kamarát si ale v tom čase kúpil novučičkú Hondu XR 125 a to ma primälo aby som aj ja začal už niečo robiť. Spravil som si vodičský preukaz A1 do 125 ccm a začal som opäť naplno využívať nášho zaprášeného skútra. To mi však dlho nevydržalo a začal som myslieť na to ako by mi bolo krásne keby som mal niečo výkonnejšie. No a samozrejme čo iné ako enduro (pri takej malej kubatúre ako je 125 ccm je to najlepšia voľba). Pekne dlho som sa snažil predať skúter až sa mi to nakoniec podarilo a ja som sa už nemohol dočkať nejakého nového silného (pre mňa) stroja s ktorým poriadne preskúmam všetky lesy a kopce. Plánoval som kúpiť niečo ojazdené, ale podmienka bola, že to musí byť s papiermi. Túžil som po Yamahe DT ale po 2 mesiacoch stáleho hľadania som zistil že to je asi nemožné. Kúpiť v SR ojazdené enduro 125-ku a s PAPIERMI je skutočne nadľudský výkon. A tak ma jedného dňa otec úplne nečakane vzal do predajne Keeway a povedal mi, že ak mi nezáleží na značke a chcem sa už konečne voziť (prázdniny už asi týždeň bežali), kúpi mi ešte v ten deň nového Exceed-a. Samozrejme, že som súhlasil. Mal som síce obavy, aký bude čínsky stroj a či to nebudú len vyhodené peniaze. Čakal som dlhé 3 dni a nakoniec som sa ho dočkal. Bol krásny, bol nový a bol iba môj.

 Keeway Exceed 125
Keeway Exceed 125

Takže aký že to vlastne je stroj? A stálo to za tie peniaze? Na prvý pohľad určite – motorka krásne vyzerá a ešte krajšie znie (na 125-ku). Musím povedať, že som skutočne iba začínajúci jazdec a preto sa príliš nevyznám ani v motoroch a ani nemám s čím porovnávať jazdné vlastnosti, ale napíšem aspoň čo si ja myslím.

Podľa môjho skromného názoru ťahá motor skutočne pekne. Nemá problém sa rozbehnúť ani na 2-ke a na 5-ke môžete v pohode jazdiť od 60 do 90 km/h. To je totiž jej maximálka. Musím však povedať, že motorka je pomalšia ako napríklad kamarátova Honda XR a to značne (Honda zváda aj rýchlosť 110 km/h). Kde mi však výkon nikdy nechýbal bol terén alebo strmé kopce, kde som mal zaradený nižší rýchlostný stupeň. Motorka je celkovo veľmi vhodná do terénu a zatiaľ som s jej výkonmi v lesoch a na poliach nemal problém. Čo mi však dosť vadí je nepresné radenie rýchlostí a trafiť neutrál na prvý krát je skutočne dosť obtiažne. Klamal by som, keby som tvrdil, že to je jediná jej chyba. V skutočnosti je ich na nej viac než dosť – tak napríklad tachometer ukazuje o 10 km viac (to mi obzvlášť vadí), kvalita použitých materiálov je tiež diskutabilná (guma na smerovkách je totálny shit), predné svetlo svieti vyššie ako by malo (a to je maximálne sklopené) a podobne. Naopak však musím pochváliť brzdy, ktoré sú skutočne účinné (obe kotúčové) – na rozdiel od Hondy, ktorá má vzadu bubon.

 Super zadný kotúč
Super zadný kotúč

Posed je pohodlný, ale iba na kratšie vzdialenosti – asi po hodine jazdy už začína bolieť zadok. Občas som jazdil aj so spolujazdcom, ale musím povedať, že to nie je najpríjemnejšie – nie že by to bolo nejaké zlé, ale ako na všetkých malých a ľahkých motocykloch je to dosť veľký rozdiel keď máte zrazu stroj o 70 kg ťažší. Musím sa priznať, že som ho už aj položil a to už 2x. Prvý raz som ohol radiacu páku – vyšlo ma to veľmi lacno – 250 sk, ale musím povedať, že som na ňu čakal dosť dlho a nakoniec som si pre ňu musel ísť aj tak do druhej predajne vzdialenej 50 km. Druhý krát som zase iba jemne praskol plast na nádrži, ale musím povedať, že aj to ma prekvapilo a čakal som, že budú pevnejšie (vzhľadom na to, že som motorku vyslovene pomaly položil a to ešte na piesku). Zaujímavá špecialitka je alarm a štartovanie na diaľku. K tomu musím povedať asi toľko, že som čakal trošku viac. Štartovanie na diaľku je síce spoľahlivé a funguje presne, nevidím v tom však veľký zmysel, pretože motorka chytí (ako inak) iba keď je teplý motor a teda ak je motor studený musíte zapnúť sytič. Ja som si myslel (hlúpo), že to budem využívať na zahrievanie motora – teda pekne z tepla domova stlačím príslušný gombík na diaľkovom, motorka sa naštartuje a keď už pôjdem ja von motorka bude pekne zohriata a pripravená na jazdu – TAK TAKTO TO NEFUNGUJE. Alarm na druhú stranu by svoje uplatnenie našiel no ten mi však asi dva týždne po kúpe z neznámeho dôvodu prestal fungovať. Takže tiež nič moc.

Doteraz som s týmto motocyklom najazdil niečo vyše 3000 km a aj cez jeho mnohé zápory musím povedať, že som vcelku spokojný. Nakoniec na čom sa človek lepšie naučí jazdiť ako na ľahkom endure, ktoré ho nestálo celý majetok a nemusí ho stále schovávať v garáži len preto, že sa oňho bojí?

P.S.: pozrite sa na stránky môjho kamaráta (vlastní spomínanú Hondu XR)

 Takto to vyzerá na poriadnom výjazde endurákov (zľava – Keeway Exceed 125, Honda XR 125, Yamaha DT 125, Keeway Exceed 125 – ten môj, Honda SLR 650)
Takto to vyzerá na poriadnom výjazde endurákov (zľava – Keeway Exceed 125, Honda XR 125, Yamaha DT 125, Keeway Exceed 125 – ten môj, Honda SLR 650)

Pridané: 08.12.2006 Autor: dragonhunter Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 226962 | Včera: 247506