Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 30.09.2008 Autor: spider81
Čitatelia: 24155 [Vaše stroje - Moja motorka]
Stav po 5000 km, alebo čo Čína vydrží....
Zdravím opäť všetkých priaznivcov jednej stopy. Prichádzam späť so skúsenosťami z jazdenia na jednom čínskom skútri a síce na Yuki Space 125 z roku 2006. Dnes už má odjazdených viac ako 5500 kilometrov, ktoré boli rôzne od mestských jázd, jázd na kratšie vzdialenosti ale aj tie dlhšie. No pekne po poriadku. Čo sa udialo od 1500 km, kedy som prvý raz predstavil tento skútrik?
Takže po tých 5tis. Km môžem už hodnotiť tento skúter pôvodom z Číny, jeho spoľahlivosť, klady a zápory. Približne pri 2500km sa vyskytol prvý problém – žiarovka pravej zadnej smerovky nesvietila a predná blikala veľmi rýchlo – dôvod?- uvoľnený kontakt na kábli, ktorý vedie k smerovému svetlu. – opravené. Druhý sa vyskytol pri 3500 km keď som chytil do zadnej pneu klinec ale vôbec som si to neuvedomoval a spravil som 50km bez toho aby pneu čo i len prišla o svoj tlak vzduchu. Až pri vybratí klinca pneu úplne vyfučala – opravené. Pneumatiky značky DURO, sú po 5000 km primerane opotrebené – rozumej skoro také isté ako boli keď som ho kúpil. Predná absolútne nedotknutá na zadnej môžem s kľudným svedomím odkrútiť ďalšiu porciu minimálne 5000 kilometrov. Pri 4000 km sa mi kryt výfuku odlomil a spôsobil mi dieru do tlmiča výfuku – jednoducho sa zavaril a bolo po probléme. Ale ten zvuk pred opravou bol nádherný. Teraz si ešte spomínam na jeden, keď po zime som montoval batériu nechcela moto naskočiť. Tak to tiež bolo v pohode lebo sa nabila pulznou nabíjačkou určenou pre gélové akumulátory a vymenila sa aj zapaľovacia sviečka. To bolo pri 4500 km.
Po 5000 km sa objavili problémy so zrýchlením ako keby v zrýchlení skúter nedosahoval taký odpich ako kedysi no to možem pripísať čínskym valčekom vo variátore. Ich výmenou by sa to malo zlepšiť a tak isto bude sériový remeň už dosť vyťahaný pri mojom štýle jazdenia. Maximálka zostala rovnaká t.j. 80 km/h pri bezvetrí a zaľahnutí za robustnú kapotáž 85-90km/h po rovinke a v bezvetrí. Maximum dole kopcom 110km/h sa mi už ani raz nepodarilo dosiahnuť ani to už nemám v úmylse skúšať. Raz bohate stačilo. Bolo to totižto nadoraz. Skúter sa tak rozvlinil, že až strach.
5000 km |
Neznámy objekt v zadnej pneu |
Pre zväčšenie kapacity prepravovaného nákladu, som neskôr pristúpil k montáži zadného kufra, za ktorý som zaplatil 1370 Sk s DPH pričom mi ho prišli namontovať až ku mne domov do garáže. A nie ako môj kolega ktorý má Hondu a musel s ňou cestovať niekoľko kilometrov len aby mu ten box namontovali – aj tak sa ešte sťažoval ako dlho im to trvalo.
Pruženie je vzadu nastaviteľné od najtvrdšieho po najmäkkšie, no pri tomto nastavení sa skúter dosť húpe. Zostal som teda pri kompromisnom nastavení, takom aby ma nevytriaslo a aby som nemal problémy v zákrutách z dôvodu mäkkého pruženia. Ešte štastie, že vzadu sú obe nastaviteľné pružiace a tlmiace jednotky na oboch stranách a nie jedna ako pri najväčšom konkurentovi Keeway ARN a ďalších. K 13 palcovým zliatinovým diskom, ktoré obúvajú pneu rozmeru 130/60 nemám žiadne výhrady. Snáď keby bola 14-ka vpredu, bolo by fajn.
Spotreba vychádza podľa množstva dotankovaného paliva a nahodení do kalkulačky na 3,3L na 100km. Podľa výrobcu by sa spotreba mala pohybovať od 2,5 – 3 litrov benzínu, ale myslím si že okolo tých troch litrov si chlípne Yukina isto.
Zadok |
Zatiaľ si nesťažujem na nič čo sa týka skútra hádam len ten výkon by mohol byť vyšší na predbiehanie a udržiavanie kroku s kamiónmi, lebo sa mi viackrát stalo, že ma vytlačili až ku krajnici. Rozmery sú ideálne či už do mesta alebo na dlhšie vzdialenosti. Tým, že má skúter takmer dva metre a spredu vyzerá dosť robustne veľa ľudí sa nazdáva, že je to motorka alebo nejaká väčšia kubatúra. Tak isto veľa motorkárov mi zdraví, v domnení, že ide po ceste nejaké delo ale to iba v tom prípade, keď mám integrálku a mám zapnuté diaľkové svetlá čo v tomto prípade sa kubatúra dosť ťažko rozoznáva. Poviete si že zavádzam alebo, že skúsený motorkár vie rozoznať skúter od okapotovanej motorky ale poviem vám je to dosť ťažké. Minule som šiel autom a pozerám približuje sa nejaká motorečka, tak pozerám čo to je a ako sme sa míňali, zistil som, že to je ,,len“ skúter. Ešte aj zvuk pri takmer 90 kilometrovej rýchlosti je dosť dospelý nakoľko minule som mal problémy s krytom výfuku takže skútrik bolo počuť už z diaľky.
Robustný….. |
V prípade záujmu o technické info môžete navštíviť stránku www.yuki.sk, ktorú celkom pekne prerobili. V prípade, že ste vlastníkom motocykla Yuki jednoducho sa zaregistrujete a v sekcii náhradné diely, si v prípade potreby objednáte ten ktorý diel. Sortiment je veľmi široký(od vzduchového filtra cez plastové kapotáže až po samotný motor so všetkým čo k tomu patrí. Dokonca mám pocit, že pri objednaní všetkých náhradných dielov by nebol problém si postaviť z tohto množstva nový motocykel.:D) pre ten ktorý motocykel takže sa netreba báť nedostatku náhradných dielov. Dodávky zabezpečuje česká spoločnosť PYRAMIDA Prúhonice s.r.o. Náhradné diely dostanete na dobierku na adresu, ktorú zadáte do objednávky v prípade, že ste zaregistrovaný. Tak isto ceny jednotlivých náhradných dielov sa Vám zobrazia, ale iba v tom prípade, že ste sa zaregistrovali.
Ešte malý postreh na záver tejto recenzie prikladám odkaz na jednu webovú stránku, kde použili fotky môjho skútrika(viď stará recenzia), avšak predtým vymazali moje EČ. http://yuki.katalog-motocyklov.sk/motocykel/yuki-space-125/ - Neviem či mám byť rád alebo plakať....
Predný ,,kuk“ |
Pridané: 30.09.2008 Autor: spider81 Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 53084 | Včera: 237917