Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motoshop Žubor.sk

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (56)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dva mesiace s alarmom Sentinel 1100 Moto

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 18.09.2006 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 21370 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Po dvoch mesiacoch užívania motoalarmu Sentinel 1100 Moto som pripravený podeliť sa s vami o svoje dojmy a skúsenosti.

Kompaktný alarm vybavený dvojzónovým otrasovým senzorom, náklonovým senzorom, imobilizérom (12 V/30 A) a sirénou (20 W, 120 dB) je dodávaný spolu s dvoma ovládačmi, jedno a dvojcestným, návodom na montáž ako aj obsluhu.

Základné funkcie

Otrasové a náklonové senzory

Otrasové aj náklonové senzory sú už od výroby dosť citlivé ale ponúkajú aj možnosť vlastného nastavenia citlivosti. Otrasový senzor ponúka hneď dve takéto možnosti.

Tou prvou a čo sa týka počtu úrovní nastavenia aj zhodnou s nastavením citlivosti náklonového senzora je tzv. jemné nastavovanie. K dispozícii je 8 úrovní citlivosti, pričom 1. je najviac a 8. je najmenej citlivá. To je zároveň aj možnosť, ako eliminovať falošné poplachy vyvolané či už hrmením pri búrkach alebo hlasnými „laďákmi“. Číselné hodnoty nastavovaných úrovní sa zobrazujú na displeji pagera.

Druhou možnosťou nastavenia citlivosti je tzv. zákaznícka metóda. Tá však ponúka nastavenie len pre otrasový senzor. Ide vlastne o akúsi personalizáciu sily otrasov, ktoré majú spustiť alarm. Je možné nastaviť dva stupne: „light impact“- pre ľahký otras a „heavy impact“ pre ťažký otras. Pri programovaní zadáte vlastnou silou veľkosť otrasu, ktorá sa uloží do pamäte a bude slúžiť ako aktivátor alarmu. Je teda na vás, ako veľmi citlivý systém si vytvoríte.

Zákaznícka metóda a jemné nastavovanie sa nedajú kombinovať. Tak že, buď využijete prednastavené hodnoty ale si vytvoríte a spoľahnete sa na vlastné. Každý zo spomínaných senzorov je možné vypnúť.

Imobilizér

Slúži na blokovanie motora aj pre prípad, ak by niekoho neodradila siréna a zvedavé pohľady okolo idúcich. Na blikajúcej a húkajúcej motorke sa ešte odísť dá, ale ak sa ju nepodarí naštartovať, tak to je potom už dosť veľký „problém“. Aktivuje sa automaticky buď 50 sekúnd po vypnutí zapaľovania alebo spolu so zapnutím alarmu. Spôsob aktivácie si je možné zvoliť. V prípade odcudzenia motocykla ak systém nebol pri krádeži aktivovaný, je možné pomocou diaľkového ovládača spustiť proti-únosovú funkciu. Táto aktivuje sirénu, svetlá a imobilizér.

Alarm obsahuje aj voľný vstup na pripojenie ďalšieho senzora či už na kufor, stojan, sedlo alebo mikrovlný senzor.

Doplnkové funkcie

Najčastejšie využívanými funkciami počas testu boli: Arming, Rearming, Mute, Panic. Samozrejme aj zapnutie a vypnutie systému. Všetky spomenuté funkcie pracovali bez chyby. Pre tých, ktorí nečítali predošlý článok, len v krátkosti pripomeniem ich význam.

Auto arm

Funkcia pre automatické zapnutie systému, 50 sekúnd po vypnutí zapaľovania. Teda ak ste občas zábudlivý, príde vám táto funkcia určite vhod.

Rearming

Zabezpečí znovu zapnutie systému ak do 50 sekúnd od jeho vypnutia nebolo zapnuté zapaľovanie. Napríklad, sa rozhodnete že už odchádzate, vypnete systém, ale v tom zbadáte známeho s ktorým sa dáte do reči a na vypnutý alarm zabudnete.

Mute

Slúži k vypnutiu sirény v prípade, že parkujete na mieste, kde by jej hlasové prejavy mohli byť na obtiaž. Alarm zostáva stále funkčný a jeho spustenie signalizované svetelnými signálmi a vibráciami v pageri (niečo ako spustenie tichého poplachu v banke).

Panic

Alebo aj plašič. Jeden z príkladov jeho využitia som uviedol hneď na začiatku tohto článku. Ide o diaľkové (nútené) spustenie poplachu.

Vyhľadávanie motocykla

Je dobrou pomôckou pri parkovaní na veľkých parkoviskách. Aktivovaním tejto funkcie siréna 6-krát pípne a takisto 6-krát bliknú aj svetlá.

Ovládače

Obidva ovládače používajú 3 ovládacie tlačidlá. Vysielacie funkcie oboch ovládačov sú viac menej totožné, líšia sa len v malých detailoch. Dvojcestný ovládač, ako to už názov napovedá, má nielen vysielaciu, ale aj prijímaciu funkciu, takže okrem ovládača plní aj funkciu pagera. Má kompaktné rozmery (5 x 3,5 cm), takže pohodlne zapadne do zväzku kľúčov, či medzi prívesky. Obsahuje malý LCD displej, ktorý okrem času zobrazuje stav motorky (4 zóny narušenia), alarmu (zapnutie, vypnutie, tichý mód, automatické režimy), signálu a batérie v pageri.

 Ikony
Ikony

Celkovo je schopný zobraziť 19 rôznych ikoniek. Narušenie niektorej zo sledovaných zón motocykla je signalizované obrazom, zvukom a vibrovaním.

Dosah

Maximálny dosah pagera by mal byť 400 m vo voľnom priestranstve. Nám sa však počas testovania podarilo dosiahnuť vzdialenosť len 200 m a to v oboch smeroch.

 Testovanie dosahu vo voľnom priestranstve
Testovanie dosahu vo voľnom priestranstve

Pri prvom testovaní dosahu vo voľnom priestranstve to bolo 200m pri opakovaných meraniach však už len 150 m pričom medzi motocyklom a pagerom nebola žiadna pevná, či pohyblivá prekážka.

Keďže pre mnohých z vás je motocykel aj dopravným prostriedkom do práce, ďalším testom bolo verejné parkovisko v blízkosti výškovej budovy. Na obrázku je znázornený dosah z 9. pochodia budovy na cca 200 m vzdialený motocykel. Tu fungoval pager bez chyby. Vyslať signál šlo síce len od okna smerujúceho na parkovisko, príjem bol však možný aj vo vnútri budovy na náprotivnej strane okna. Počas silnej búrky som si teda trochu zašportoval a po každom silnejšom hrmení som sa premiestnil k oknu a deaktivoval poplach. Na tom istom mieste som otestoval aj funkciu „Panic“. Nemám rád až prílišný záujem o moju motorku, hlavne ak som tak ďaleko od nej a tak som jedného dotierača trošku postrašil.

Ďalší test dosahu prebehol v jednom z nákupných centier kruhového tvaru plného kovových konštrukcií. A práve tieto sa ukázali ako takmer dokonalé rušičky signálu, ktorý sa stratil hneď po tom, čo som sa dostal asi 15 m do vnútra budovy smerom od vonkajšieho plášťa. To je trochu možno na škodu, keďže väčšina dnešných narýchlo postavených obchodných centier používa práve takéto konštrukcie. Takže príjemné posedenie pri kávičke v niektorom z podobných zariadení asi odpadá.

Trochu nečakaným prekvapením pre mňa bolo zistenie, že signál „neprešiel“ tromi murovanými a jednou plechovou stenou. To boli prekážky deliace miesto parkovania na dvore rodinného domu. Naproti tomu, steny paneláku nijako nebránili ovládať alarm doslova z pohodlia obývačky.

Akýmsi indikátorom dosahu pagera je nízky, krátky tón ktorý sa ozve pri pokuse o aktivovanie niektorej z funkcií.

Ovládanie

Ako som už bol spomínal, jedno aj dvojcestný ovládač majú zhodne po tri tlačidlá. Väčšinou som využíval dvojcestný, ale na viac funkčné tlačítka som si nejako nezvykol. Nie raz sa mi stalo, že som sa či už pri spúšťaní alebo vypínaní alarmu nechtiac prepol do iného režimu a chvíľu mi trvalo kým som sa odtiaľ dostal a zvolil požadovanú funkciu. Našťastie sa na displeji vždy zobrazí mód, v ktorom sa nachádzate a tak pri troške fotografickej pamäte nebol problém spomenúť si, čo ktorý symbol znamená. Takže dobre naštudovať manuál, vycvičiť prsty a s ovládaním by nemal byť problém.

K alarmu je možné naprogramovať spolu 4 ovládače či už pre prípad straty alebo poškodenia.

Technické parametre

  • Výkon – 9,8 mW
  • Frekvencia – 433,92 MHz

Odber motoalarmu

  • vypnutý alarm 5mA
  • zapnutý alarm 10mA
  • pri poplachu 300mA

Záver

Spokojnosť s týmto alarmom po dvoch mesiacoch jeho užívania je namieste. Aj keď občas s trochu problematickým ovládaním a pagerom s obmedzeným dosahom, za necelých 5,5 tisíc (pri objednávke cez www.autoalarmy.sk) dostanete slušne vybavený alarm s možnosťou vlastných nastavení a pagerom. Ak teda neparkujete motocykel viac ako 200 m od miesta bydliska, môže vám tento alarm zabezpečiť pokojný spánok. V opačnom prípade by sa vám viac hodil GSM pager, ktorý je však aj podstatne drahší ako celý alarm.

Plusy a mínusy

+-
funkcie občasné problémy s ovládaním
vlastné nastavenia dosah pagera
pager  
cena  

Ešte ho tak naučiť rozprávať a vypýtať telefónne číslo od každej peknej baby ktorá prejde okolo a... Hmmm.

Alarm na test poskytla firma Phobos s.r.o., ktorá okrem predaja zabezpečuje montáž aj servis.

Pridané: 18.09.2006 Autor: Jaro Harly Jerga pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (56)  [Verzia pre tlač] Tlač

 

incheba-2018-side

Adamoto skútre

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2018 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 49011 | Včera: 169395