Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 05.07.2006 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 28224 [Technika - Úpravy motocyklov]
Paľo Cíbik z Malaciek sa pred dvoma rokmi rozhodol prestavať svoj sériový Wild Star do podoby, ktorú mal iba v hlave. Cesta do cieľa bola tŕnistá. Obzvlášť preto, lebo nepoužíval iba katalógové diely, ale väčšinu ich vyrobil ich jeho brácho Peťo.
Dnes je prestavba hotová a Paľo spokojný. Kým sa pôvodný Wild Star zmenil na tento stroj, prebehli dva roky.
Prestavba Yamahy XV 1600 Wild Star |
Z Wild Staru tam ostalo dielov menej než prstov na jednej ruke. Konkrétne iba motor s karburátormi, predné 16-palcové koleso s kotúčmi, prevodovka a predná vidlica. Ani tie však nie sú nedotknuté – karburátory majú v sebe kit, motor dýcha cez hypercharger KüryAkyn a sanie, ktoré robil Peťo. Predné koleso má na sebe nižšiu gumu a do kotúčov kúšu šesťpiestiky Tokico zo ZX-6R. Prevodovka má v sebe diely z Thunderbike a originálna vidlica s nanovo vyrobenými okulármi (ktoré tiež robil Peťo) je podkopnutá o štyri stupne.
Prestavba Yamahy XV 1600 Wild Star |
Veľa práce mali chalani s rámom. Po dlhšom zvažovaní sa chalani rozhodli spraviť si ho sami. Pomohol im grafický program, sériový rám z Wild Staru, podľa ktoreho bola vyrobená šablóna a následne rám. K tomu samozrejme potrebovali ohýbačku rúriek, niekoľko prípravkov a zváračku (TIG). Podľa Paľových slov to bola „strašná onania“. A ja mu verím, veď vyrobiť rám tak, aby boli dodržané všetky potrebné rozmery, im muselo uhnať aj zopár šedín. Ale nakoniec to Peťo všetko zvládol na 100 %.
Na nervy a čas bolo náročné aj vyrábanie úplne nových dielov. Paľo tvrdí, že najväčší problém bol v nepochopiteľnej neochote ľuďí. “Napriek tomu, že som sa snažil dohodnúť na cene, neboli ochotní. Všetci sa snažili diskutovať o tom, ako to nejde. Hrôza. Ale nakoniec sme našli tých pravých, ktorým touto cestou ďakujeme.“
Prestavba Yamahy XV 1600 Wild Star |
Vzadu sa na 18-palcovom ráfe odvaľuje 280-tka Metzelerka, kvôli ktorej musel byť vyosený remeň s prídavným ložiskom. Keďže na zadnom kolese nie je kotúč a pri vyosení vznikol dostatočný priestor, kotúč je umiestnený pri prednej remenici. Spolupracuje so strmeňom Nissin.
Všetky káble a elektrina sú schované v ráme a pod sedadlom. Ovládače ani budíky na riadidlách (Thunderbike) nie sú. Štartovacie tlačidlo a páčka sú vyhodené pod sedlom, na druhej strane oproti je prepínač stretávacích a diaľkových svetiel (predný reflektor je Custom Chrome).
Štartovacie tlačidlo a páčka pod sedlom, oproti prepínač stretávacích a diaľkových svetiel |
Zadný blatník je plastový a vyrábal ho, kto iný ako Peťo. Keďže je príliš blízko sedadla, pruženie musí byť tuhé, aby do seba nenarážali.
Laufy vyrobil Thunderbike a upravil Peťo. Nie sú to prázdne rúry, majú v sebe vložky. Aj cez ne je to však pekná decibelová paľba. Základ nádrže je dovezený z USA, a je dodatočne upravená. Rukoväte sú od W&W a stupačky od USA Twins.
Táto strojovňa rozhodne nemá svoje miesto iba na prívesnom vozíku a na parkovisku na zraze. Paľo na nej normálne jazdí a dokonca tvrdí, že s tým zadným balónom to nie je až taký problém ako všetci vravia. Ja som s Paľom prešiel nejaký ten kilometrík a pri každom zastavení stroj priťahoval oči okoloidúcich. Najviac asi perneckého traktoristu (originál traktoristu z družstva, nie čopráka!), ktorý nechápal, že „vedúci, šak to nemá aňi tachometr, aňi teplomer, nyšt...“
Keďže sa počas prestavby sa ozvalo Paľove zdravie, podlomené nepríjemnou haváriou spred piatich rokov, táto prestavba je na predaj. Ak teda máš 600 litrov, číslo na Paľa Cíbika je 0905 292 278.
Prestavba Yamahy XV 1600 Wild Star |
Príjemnú jazdu!
Pridané: 05.07.2006 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 163532 | Včera: 230677