Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Články - História

slider

Už 20 rokov jazdíme na diaľnici 130-tkou legálne

Ale nebolo tomu tak vždy. Práve uplynulo 20 rokov od protestnej akcie na našich diaľniciach, do ktorej sa na oboch koncoch republiky zapojilo velikánske množstvo motorkárov....

slider

Považskobystrický motocykel 2020

Po nahrievaní kostí a po výletoch pod Tatrami som sa ocitol na XII. Ročníku "Prehliadky Motocyklov Vyrábaných v Považskej Bystrici". Tento ročník sa niesol v zacielení na...

slider

Ojedinelá odťahovka - Honda Goldwing

Honda Gold Wing je luxusom na dvoch kolesách, je to ikona medzi Supertourermi, je to medzi cestovateľmi N°1, je vlajkovou loďou Hondy už od minulého storočia. Jej výnimočnosť...

slider

Ružomberská ruža veteránov 2019 - 22. ročník

V sobotu 22.6.2019 bola v Ružomberku prehliadka strojov v rámci 22. ročníka Ružomberskej ruže veteránov. Zrazu veteránov, ktorý svoje ostatné dva ročníky obmedzil na vozidlá...

slider

História Pionier: Nový Pionier 05 - 2. čašť

Okolo nových Pionierov označených ako Pionier 05 bolo vždy živo. Majitelia boli čosi ako vyššia elita. Či to boli dlhoroční jazdci na Jednosedadlákoch, či chalani, všetci...

Zobrazujem články 211 až 225 z cekového počtu: 268.

26.05.2008 - paffyair Čitatelia: 9338 [História]

-

História - Aprilia

Pre raketový vzostup firmy Aprilia v 90. rokoch je príznačné, že až do začiatku 70. rokov vyrábala bicykle. V čase, keď rodinný podnik preberal Ivano Beggio, zamestnávala 18 ľudí. Lenže Ivano, na rozdiel od otca Alberta (skúseného cyklistu), mal radšej motory a nestrácal čas.

 

20.02.2008 - loobo Čitatelia: 11085 [História]

-

Kto boli Mods?

Štýloví, ultracool, ultramoderní s nadmerným záujmom o svoju osobu, jedným slovom „Mods“!

 

29.11.2007 - loobo Čitatelia: 46621 Strany: 5 [História]

-

Cafe Racer - kult stále žije

Je druhom motocykla spopularizovaného medzi rokmi 1950-1960 najmä v Anglicku a Taliansku. Café Racer je motorkár, ovplyvnený kultúrou Rock-n-Rollu. Café racer je Rocker. Aby sme pochopili vývoj kultu Café Racera je treba sa vrátiť naspäť do obdobia s pred 30-tých rokov dvadsiateho storočia, kde boli „položené“ jeho prvé základy.

 

29.08.2007 - campa Čitatelia: 19207 [História]

-

História Harley-Davidson, 4. časť (1980 – súčasnosť)

Harley Davidson prežil najtvrdšie obdobie od tridsiatych rokov. Strata mena, predajcov a hlavne, dôvera klientov bola preč. To sa už nepáčilo ani Amerike ako takej. Ale ak niekto povie, že HD dostal výhodu cla, štát mu pomohol a mal to jednoduché – nevie o čo ide...

 

02.08.2007 - campa Čitatelia: 12983 [História]

-

História Harley-Davidson, 3. časť (1960 – 1980)

V roku 1947 vyrábal Soichiro Honda svoj model „A“ a motor montoval do rámu bicykla, neskôr to bol model Dream „D“ a v 1951 sa rozbehla sériová výroba. Fujisawa rozbehol prvú dílerskú sieť Honda v 13 000 obchodoch s bicyklami.

 

26.07.2007 - gilbert Čitatelia: 17320 [História]

-

Talianske vidlicové motory

Moto Morini je značka klasickej talianskej konštrukčnej školy. Spoločnosť v roku 1937 založil Alfonso Morini a bola rodinným podnikom Moriniových do roku 1987, no dnes patrí patrí „deštruktorom talianskej klasiky“ a to bratom Castigliovým spolu s ostatnými slávnymi značkami.

 

19.07.2007 - gilbert Čitatelia: 17125 [História]

-

Japonské vidlicové motory VI - Honda Varadero

Istý moment som na inom mieste pri inej príležitosti tvrdil, že Honda svojim modelom XL 1000V Varadero dala úder pod pás všetkým cestovným endurám, teda aj segmentu rally touring.

 

04.07.2007 - gilbert Čitatelia: 18629 [História]

-

Japonské vidlicové motory V - Africa Twin

Ako som už naznačil v predošlých článkoch venovaných nekapotovaným a okapotovaným cestným endurám Honda s vidlicovými motormi, vrcholom cestnoterénnej ponuky turistických motocyklov do nedávna bola civilná verzia púštneho špeciálu Africa Twin.

 

12.06.2007 - campa Čitatelia: 16349 [História]

-

História Harley Davidson, 2. časť (1930 – 1959)

„Americká spoločnosť je schopná sa navždy zbaviť chudoby“, povedal začiatkom roka 1929 prezident Hoover, následne koncom roka krach na newyorskej burze zničil ekonomiku Spojených štátov. Bill Harley a bratia Davidsonovci ťažko prežívajú obdobie, kde viac ako 200 spoločnosti podobných Harleyu sa potápa ku dnu, a na indiánskom kontinente zostáva fungovať len Indian a HD.

 

07.06.2007 - gilbert Čitatelia: 13381 [História]

-

Japonské vidlicové motory IV - Africa Twin

V predošlom článku som spomínal, že púštne špeciály XRV 750 boli familiárne označované aj ako AFRICA TWIN. Továreň Honda začala ťažiť z úspechu týchto špeciálov a ponúkla na trh veľké okapotované enduro rovnakého názvu už v roku 1988.

 

24.05.2007 - gilbert Čitatelia: 10002 [História]

-

Japonské vidlicové motory III

Koncepcia vidlicového motora značky Honda sa teda etablovala v púštnom africkom maratóne a v roku 1986 sa dostala na prvé miesto.

 

08.05.2007 - campa Čitatelia: 19960 [História]

-

História Harley Davidson, časť I. (1903 – 1930)

Na začiatku bola cesta. Aj keď „cesta“. Doprava, rovnako ako v Európe, upútala pozornosť verejnosti, a všetko motorizované začalo budiť záujem. Hlavne to, čo malo dve kolesá.

 

08.05.2007 - gilbert Čitatelia: 16833 [História]

-

Japonské vidlicové motory II - Honda Transalp

Ako som už na inom mieste spomínal, japonská konštrukčná škola sa najskôr prezentovala v púštnych maratónoch. Keďže XLV-čka utvorila nový trend, tak Honda z tohoto momentu začala ťažiť.

 

07.05.2007 - gilbert Čitatelia: 10733 [História]

-

Japonské vidlicové motory v endurách

Vznik japonskej koncepcie vidlicových motorov v endurách sa odhadom dá situovať po roku 1978. Vtedy totiž Thiery Sabine uviedol do odvetvia rely niečo nezvyčajné - maratón medzi Parížom a Dakarom. Nezvyčajné bolo to, že mimo áut pretekali motocykle aj doprovodné kamióny.

 

02.05.2007 - gilbert Čitatelia: 7619 [História]

-

Švédske vidlicové motory v endurách

Keďže som v úvode seriálu spomínal švédsku konštrukčnú školu, dovolím si tvrdiť, že bola v Európe medzi prvými, ktorá priniesla vidlicový motor do terénu.

 

| 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 |

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 135432 | Včera: 117678