Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
S mojim transalpom som vela krat zapadol v kadejakom terene a hlavne v pieskovom podlozi som mal dost problem ju odtial vydolovat. Preco som sa tam trepal logiku nedava, ale neslo ani tak o to, ze som si zvolil uplne naprd nevhodnu cestu ako o tu naslednu radost, ze som si moto dokazal vyslobodit . Moja terajsia moto vela terenu neznese a miestami mi to hladanie "najvhodnejsich" cesticiciek kadejakou divocinou chyba |
veselá diskusia, ešte dobre, že vonku mrzne až praští. PS: hlavné je nepo.rať sa zo seba svetu mier a všetkým šťastný a veselý Nový rok - Dakar rulez |
fezry: prepac ale ak si sa v albansku trapil tak niesi proste endurák... tú foto čo si sem dal... tak taky teren prejde priemerny jazdec na seriovej gs-e. a dokonca si to este uzije ;) |
Janoval absolutny suhlas... Moje cestovne enduro od blata zrejme nikdy nebude (kazdy pad nieco stoji a cim dalej od domu, tym vacsi pruser to moze byt). Neoznacene nastrahy ruskych ciest a 100vky km rumunskej cesty bez cesty ma vsak absolutne utvrdili o vyhodach univerzalnej motorky. |
Sa tu natahujete na somarinach. Cestovne enduro si asi malo kto kupuje aby jazdil hard enduro a obzvlast nove. Ale skor aby presiel pohodlne vsade, kde choprom a nahacom sa uz nechce. No a je jasne, ze ked v rumunsku, ci albansku najdes nejaku luxusnu skratku, tak ju neobides po asfalte. Ale to tu uz niekto opisal s tou baganzou. |
salli, nema na nu cas |
oskar 56: som si istý že keď si kúpiš BMW budeš spokojný |
duggo: motorku som si dal do Albánska priviezť na dodávke, vyštveral som sa na prvý kopec, vytvoril som vyššie uvedenú fotografiu a zasa mi ju odviezli domov takže neviem aké boli iné cesty, neviem ani kde Albánsko je a vlastne ani či vôbec existuje. |
Salli: ty uz si sam sebe protirecis... Ak by si naozaj isiel hlavne po vahe moto, tak by si Supertenere nechcel... |
duggo preco kamos chce predat ??ked sa mozem spytat.inak ja by som isiel do supertenerky .tiez pekna poctiva motorka.mne kazda s tich masin by stacila.osobne si nepotrpim na znacku .skor by som pri tichto masinych riesil vahu ako znacku ked uz sem tam niekde vybehnem. |
ferzy a celu inu cestu albanskom a cestu do albanska a naspat si si na tom velkom endure vychutnaval ? takze bol problem len na spominanom rozbitom useku, hm tak nabuduce tam chod motorkou vhodnou na ten jeden spominany usek a napis ci to bola lepsia volba Aj velka moto ten teren da, niekedy aj lepsie ako lahka, ked sa vali hromada zeleza ma to aj vela krat zotrvacne vyhody, len uz je na kazdom ci chce menit tlmice kazdy rok. Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (25.12.2014 15:57) |
Carlos asi si necital ze ja tvrdim ze cestne enduro je dobra volba ale musi zakladatel temy povedat ci vôbec potrebuje cestne enduro.este prirovnaj zakladatela temy k jakesovy a a idem na polnocnu hehe.kto si kde robi prdel.cela tema je o tom ze clovek chce masinu a mimu mame poradit.len zakladatel musi vediet ci vybera podla dizajnu alebo podla potrieb |
To Salli: Chlapec moj a napadlo Ťa niekedy, že cestovné enduro nemá moc alternatív pre cestovanie po kľukatých a rozbitých asfaltkách? Niekto chce totiž motorku iba na veľmi kľukaté a hodne rozbité asfaltové cesty, ale nie na terén. V tom sa iba raz za čas vybujačí... Upravené 2 krát. Naposledy upravil Carlos (25.12.2014 15:39) |
Carlos ten príspevok z 13:18 nema chybu. |
A mal som pred Gs-kom RT-cko, a na tom som toto urobiť nemohol, hoc to bola motorka, ktorá bola logicky skôr pre jazdca môjho veku... |
To Fezry: aj ja som vytrepal moju dvanastku tam, kde sa už ďalej nedalo ani tankom... Poznáš to, keď sa raz za čas, inak už postarší havino urve z reťaze, má penu na hube, a trhá starú bagandžu? A potom vysileny odkrivka do búdy, s trochou sebavedomia, že ešte čo to vladze? |
peto dl.ano je jasne ze pre obra je najlepsia volba velke cestne enduro aby nevyzeral ako slon na somarovy.len si treba ujasnit ze enduro jazdit nebude a mnohých neskusenych to zavadza.jeden tipek si to kupil riesili sme to na zraze ze vosiel do terenu bum a uz bol lahsi o par stovak.tym padom viac tam neliezol.kto vie kolko s tych velkych endur v skutocnosti robi fakt nejaky teren a kolko gs teneriek explorerov nikdy nevidelo ani luku.mam chatu na kopci a na cestnych gumach je fakt problem vôbec sa tam dostat o nejakom santeni ani nehovorim.ale je pravda ze lepsie masina ako velek endurko na velke tripy nieje aspon pre mna. |
ja len jednu myšlienku ( to salli ): neviem, či ťa to napadlo ( možno áno ), ale keď má niekto 2m výšky, nemá veľmi na výber akú moto a tak volí cestovné enduro. na každej inej je totiž ako cirkusový macko na bicykli Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetoDL (25.12.2014 12:54) |
Carlos: je zrejmé, že sme sa asi navzájom nepochopili. |
Fezry: Skús si prečítať oba príspevky (hlavne ten môj) a porozmýšľať. |
Keď som začínal tak som si ako prvé kúpil lacnú a starú "motorku" potom som ju vymenil za inú "motorku" a keď som sa rozhodol kúpiť novú, mal som úplne jasno čo to bude. |
Carlos: Pri všetkej úcte, myslím že nepotrebujem mať o 20 rokov viac, aby som pochopil že na žiadnej 300 kilovej motorke si terén neužiješ (terén nieje šotolina)a je pri tom úplne jedno či máš telelever, USD alebo odpruženú sedanku. |
nevediet sa rozhodnút čo si kúpit to je dilema ked sa pýta dieta medzi 10 a 18 rokom ešte to nejak pochopím,ale ,,,,,, no nič sú sviatky takže MIER |
Carlos u mna je teren kopec.byvam v meste ktore je v doline a kazdy ulet do terenu je velke previsenie.sotolina je akoze rozbita cesta a nie teren ako taky.kazdopadne drz bola na hranie v terene.ono ide o zvazenie kolki majitelai gs vedia jazdit na nich v terene ,kolky maju skusenosti s endurom .a zakladatel temy nema zaiadne skusenosti takze preto stoji za zvazenie kupi cestovného endura ked bude jazdit s najvacsou pravdepodobnostou cesty |
Carlos: chlapec, toto je nekonecna diskusia v mnohych temach na MR aj inych weboch, ma vsak jeden spolocny znak. Odporcovia a kritici novych cestovnych endur vo velkej vacsine pripadov taku moto nemaju (maximalne tak na plagate na zachode) a nejazdili (dlhodobo). Takze ked chybaju skusenosti, prevladne zavist a tej je na Sk uz tradicne vela... A to potom nevysvetlis... |
To Salli: Keď som mal 33, jazdil som ostrú 400-ku Suzuki DRZ. A občas som si dal aj Crosscountry. Ak vieš, čo to je...Ty mudrlant! |
fezry u nich je teren sotolina a najlepsie su tie fotky s terenu na rovnej luke.trocha previsenie trocha mokro a nevijdes nikam .a to nehovorim ze ked je nalozena.zakladatel tejto diskusie by mal porozmyslat ci mu treba cestne enduro kedze nazov enduro zavadza |
Fezry: keď budeš mať o 20 rokov viac, budeš riešiť to isté... |
Vždy ma dokáže zabaviť, ako sa niekto vrúcne dohaduje o tom, ktorá štvť tonová motorka je dokonalá v teréne |
V ziadnom pripade sa nedaj ovplyvnit nikym. Rozhodni sa sam a kup si GS!!! |
Keby si nebol tak daleko, tak sa pridám... |
Kahedo. tentokrát zvýšené ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetoDL (23.12.2014 8:47) |
Peťo a jedna otázka na Teba,..máš sériovú sedanku či Kahedo? |
Jaaaj, tak ty mas super tenere.. a ja som si myslel, ze tenere.. |
caper 750 jasne ale uz by to trebalo riadny tunning ehhe vek neoklames. |
salli |
Tomuto poviem smerodajny názor. Ak má niekto odjazdené a vie o čom hovorí. Nie drísty typu. "moji kamoši hovorili... |
rado sa stalo Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetoDL (22.12.2014 13:54) |
no toto som teda potreboval, zasa som na zaciatku rozhodovania Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (22.12.2014 13:52) |
karči: a kolu nezabudni |
PetoDL: sak v pohodicke chlapec, ja ti verim a dokonca aj tvojmu vysvetleniu rozumiem... mozno si aj konecne trochu dospel a jazdis pomalsie, na spotrebu |
peto DL celkom ti to jazdí ako tak citam tie kilometre co vravis na nove gsa lc ? staci par slovicok ako hrdeho majitela |
Pedro súhlas, aj váhový rozdiel dvoch jazdcov, či ich výška hrá pri tomto teste podstatnú úlohu.. |
a napadlo ma, že vlastne hej, aj keď sme boli s malým chlapcom, tak mne to žralo mierne menej než jemu, ale aj tak objektívnejšie je myslím porovnanie toho istého jazdca na rôznych strojovniach, keď v takom prípade je jazdecký štýl rovnaký ... |
voloďa, toto nie je "náš" test Upravené 1 krát. Naposledy upravil PetoDL (22.12.2014 11:29) |
PetoDL: my sme isli Ciernu Horu, jazdili sme furt spolu, pri kazdom tankovani doplna LC brala tak pol litra na nadrz viac ako 2010 DOHC vzduchac... potom sme viac kecali za jazdy o zaradenych prevodovych stupnoch a kamos na LC to viac vytacal na nizsich prevodoch (vzduchac na 6., LC na 5. a podobne)... preto si dovolim tvrdit, ze spotreba je pri rovnakej jazde a rovnakych prevodoch +- rovnaka... |
voloďa: LC žerie presle o 0,5 l/100km menej než vzducháč ( GSA 2007-2012 v/s GSA 2014 ) dá sa povedať, že v dlhodobom teste |
to menton a carlos: |
Meloking: ja som pocul, ze Elvis este zije, dialnica BA-KE je uz od 2010 a dokonca dva mesiace dozadu meteorologovia hlasili, ze bude najtuhsia zima za poslednych 100 rokov... Tak ak pojdes von, nezabudni si ciapku, rukavice a lopatu na sneh... |
ked to tak citam tak nemam si chut kupit ziadnu novu motorku ani auto.tie recenzie a testy su tak prisne ze keby testli moju staru ta uz pri nazve by hladali chybu.jazdim 12 rokov a bral by som ktorukolvek pretoze pre mna by bola kazda super.akurat sa treba zamysliet ci fakt ti treba cestovne enduro ked si dlho nejazdil a zobrat taku kravu do aj lahkeho terenu je nezmysel uz pri prvom kamienku travicke letis k zemi.aj tak budes jazdit len asfalt.ja sam zvazujem mat doma cestaka na turistiku a lahke enduro na behanie po lese.mne je luto mojej starej ked ju tlacim do kopcov.proste vahu neoklamem a spojku tiez:D |
XC 800 by nemala varit gule. |
triumph ked sa zohreje tiez pekne kuri medzi nohy pri gssku som zasa nikdy neriesil ze mi je na nohy zima, tenke ponozky nosim ci je 4 alebo 40 stupnov, akurat ze mi je zima na vsetko ostatne |
Bla-bla-bla. |
Piatkove modely.. |
v poslednej dobe som pocul minimalne 4 pripady nadavania na spolahlivost fungel novej gs-ky. doteraz som ju povazoval za synonymum spolahlivosti, takze ma to dost prekvapilo. fakt sa nieco zmenilo, alebo som len nahodou postretal vyhercov nechcenej loterie? |
Este sa tu nespomenuli napr.: |
prepáčte mi "odborníci" ale poviem to od srdca: " tu sa pýta na objektívne stránky, prečo tú a prečo nie... " |
Roman, ty si proste Pán |
Z posledných troch príspevkov musí byť každému jasné, že každý má na danú vec úplne iný názor. A to podľa toho, čo je pre neho priorita... |
Myslím, že motorku je dobré pred definitívnym rozhodnutím o kúpe "ohmatať" sadnúť na ňu a ideálne previesť sa nejakých 100-200 km. Ale úplne najpodstatnejšie je, aké pri nej pociťuješ emócie, lebo motorka je najprv o emóciách a až potom o všetkom ostatnom. |
Jednoznačne GS - ak nechceš niekde v Albánsku zháňať na Triumpha súčiastky.. (to len zistíš, čo je to zábava...) |
Triumph, GSiek je jak maku,budeš viditeľnejší |
Oskar56: motorka je viac o pocite ako auto, takze sadni na jednu a na druhu a podla toho sa rozhodni. Jednoducho ti musi sadnut do "ruky". |
oskar56 .....vsade budes pocuvat len a len nazor ludi a pohlady |
zrejme chce nove gs, toz znamena, ze ho tiez len tak neopravia v kazdom pneuservise. Obe moto su dobra volba, aj ked s triumphom toho moc v terene nenamutis |
Ako tu uz bolo vyssie uvedene,zvazil by som KTM 1190/1190R.Ktm myslim ponuka tiez 3 roky zaruku co by ti mohlo dopomoct k menej problemovemu jazdeniu. |
ja nemam rad gs, ale keby sa idem flakat a mam obmedzeny rozpocet beriem 1150 s abs |
jogcar: mudro len tuto temu zalozil obcan zaciatocnik, co ho laka dialkova turistika, takze uvahy o extremnych jazdeniach su predcasne a zbytocne odbacaju od zakladnej otazky... moj nazor... |
menton: Ja viem ze to je pozitivum, mne sa to lubi tiez, no ono pri kazdej kategorii, ked sa zacne ist do extremu, je konvecna vydlica lepsie riesenie. |
Varan: OK, v tomto svetle je to samozrejme ina "kava". Skoda, ze si to hned nedal ako reakciu na brazela, aby sa to spojilo... |
Menton: reagoval som na brazelov prispevok, ze v bmw su kkti, ked na terenny model (kde sa telelever nehodi), ho davaju a na RS (sportovy cestak) ho nedaju. Preto som pisal ze GS uz nie je urcena do takeho terenu aby ten telelever vadil |
Varan: s tym, co si posledne napisal v zasade suhlasim, ale neodpovedal si mi na otazku... kedy BMW pozicionovalo GS ako moto do tazkeho terenu? na to predsa robilo HP2, G450, G650XC... GS, cize Gelände/Straße, je uz vyse 30 rokov vyrabana ako univerzalna, turisticka on aj offroad moto... napriek tomu stacili 3 mesiace uprav seriovej moto aby vyhrala Pariz-Dakar... |
Varan - tak je, je to dane pakovanim, zmena citlivosti pruzenia,pruzenie stvrdne pri posobeni brzdnej sily napr pri brzdeni a tym je cela odozva ina a nie vsade ziadana. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (05.12.2014 13:53) |
Menton, prečítaj si to znovu, ak si nepochopil, čo píšem. Chceš mi nahovoriť, že telelever nerobí pri rýchlejšej terénnej jazde problémy? Robil, robí a vždy bude. Je to dané jeho konštrukciou Nikde som nepísal, že sa to nedá. Nikde som nepísal, že sa s tým nedá v teréne jazdiť. Telelever však zabíja všetku odozvu od predného kolesa a tým aj pocit ,,sucha" v náročnom teréne. Keby nemá GS telelever a má vpredu 21", bola by to omnoho lepšia terénna motorka a omnoho horší asfaltový turista |
Varan: "1. GS už nie je motorka určená do ťažkého terénu, kde telelever robí problémy" na zaklade coho si dosiel k tomuto zaveru? Video: Cesta kostí 2012jazdil si uz v zivote nieco aspon trochu podobne, aby si mohol hodnotit? |
Sano , čo je to , čo si ty nevieš predstaviť ? |
Jaaaj to je zas rečí |
Stelvio..najazdenych 60.000 km najma po Balkane, vratane Grecka, Albanska,,Rumunska atd a ziadny problem..az na jemne rosenie kardanu;) ale je fakt ze je to tazka krava;) skusal som v case kupy aj bmw, ale srdce po jazde na strlviu rozhodlo Upravené 1 krát. Naposledy upravil carela (04.12.2014 21:51) |
Podla mna ho mali vyhodit zo vsetkych modelov a bude klud . Inak neviem si to celkom dobre predstavit na nejakom malom RSku ako by ho tam vpratali a ako by na tom tie bezduche trubky vyzerali. Teda viem si to predstavit |
To sú kkti v tom BMW , tak keď už konečne došli na to , že ten Telelever je použiteľný len na asfalt a pre terén je to absolútna somarina , tak ho v (akože) endure nechajú a pre asfaltový cesťák dajú klasickú vidlu (aj keď USD) . |
oskar56: |
A ešte aj to špatné Stelvio je v NZ Upravené 1 krát. Naposledy upravil alexa7 (04.12.2014 18:56) |
oskar56: ak by si jazdil iba po cestach tak by aj sporttourer R1200RS mohla byt pre teba zaujimava volba, nie je tak drahy ako GSA, nema Telelever, kufre nalozis tiez a mozes ficat kam chces Upravené 1 krát. Naposledy upravil motofan (04.12.2014 18:33) |
oskar56: áno, aj keď jedno oveľa viac než to druhé ... ak budeš mať záujem, napíš ss a dohodneme sa |
to Peto DL super to by som bol rad, jazdil si aj jedno aj druhe ? |
oskar56: príď pokecať do NZ, nemáš to ďaleko ... nejaké tie skúsenosti mám |
oskar56: este je dobre sa na to pozriet z pohladu tvojich skusenosti, lebo tieto vysoke "kozy" su plne nalozene cez 250kg, na asfalte je to v pohode, ale uz v lahsom terene sa ta vaha prejavi... a to nehovorim o dvihani, lebo kazda moto padne, u menej skuseneho jazdca aj castejsie... s tym suvisi aj poziadavka na telesnu konstrukciu jazdca, k takejto moto musis byt aj vacsi chlap... a to nepisem o velkosti pupka, naopak o sile a vyske, lebo ak mas cca 170cm, tak bez speci vykrojeneho znizeneho sedadla nedociahnes na zem a to pri tej vahe potrebujes fakt dobru stabilitu na oboch nohach na zemi... |
Dôležité je aj kam chceš jazdiť. Servis BMW-Triumph a dostupnosť náhr. dielov sa vo východnej Európe nedá porovnať. Ani u nás. Keď som sa ja rozhodoval, rozprával som sa aj s majiteľom Triumpha aj servisákom. Neviem ako to objednávajú, ale môže sa ti stať, že budeš čakať aj 3 mesiace na súčiastku. |
"pisete ze povozit sa ale pri skusobnej jazde tiez neobjavim veci ktore ste sa aj vy ucili na motorke 2-3 sezony kym ste vedeli jazdit" |
Joj Awia , ale prvá otázka pri náhodnom stretnutí je "Aký je to ročník ?" a druhá "Koľko to má najazdené ?" |
oskar56 - oba som testoval: |
Porovnanie bolo písané v časopise Motocykl tu: www.motocykl-online.cz/testy/22497-megatest-adventure-e... |
zdravim vsetkych awia a varan...rozumiem co hovorite ale nakolko som novacik v tomto druhu motoriek snazim sa ziskat co najviac informacii..je jasne ze sa budem rozhodovat sam, ale ulohou fora je ziskat prave skusenosti (s tym spojene aj konkretne nazory ci uz + alebo -) a zohladnit ich pri rozhodovani |
Na Tigrovi rv2014 som jazdil a |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 225876 | Včera: 157482