Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

KTM Power Days 2018

Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTestujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (5 hodnotení)

Diskusia k článku: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 - spýtaj sa čo ťa zaujíma

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
11.10.2018 9:03

Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

Deluxa
 Edvenčr 

Ehm no neviem ci rozumiem grafom a datam, snad ano, denne s nimi pracujem. Lepsi priebeh krutaku znamena v BMW ze medzi 5a6 tisic je prepad ako hovado a od 6500 ma nakopne? Mne pride ta krivka na starsej 1200ke ovela hladsia,vyladenejsia a vyvazenejsia. Otazka je tiez k comu mi je 140Nm? Budem tahat za sebou pol tonovy naves?


11.10.2018 9:09

Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

porovnanie
- mechanickych pazvukov medzi 1200LC a 1250LC
- porovnanie dynamiky medzi 1200LC a 1250LC (papierovo nie je velky rozdiel ale cosi mi hovori ze pocitovo to bude
- ak sa bude dať spýtať niekoho z fabriky tak otázka či zlepšili kvalitu strojového vypletania špicových kolies


11.10.2018 9:19

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona
Hodnotenie: Dobré

Dík za otázky, ešte sme len na ceste, presne neviem kto tam bude k dispozícii na otázky, dúfam že niketo kto mal pod palcom vývoj motora...

Re: Deluxa: nenazval by som to prepad ako hovado (bavíme sa o rozpätí 5-6Nm), ale presne vidím čo sa pýtaš. Spýtam sa kde a kedy sa presúvajú tie vačky, či je to kvôli tomu.

Foto: Vykonové krivky BMW R 1250 GS a R 1250 RT...


11.10.2018 10:48

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Deluxa, vyhladenejsia je krivka výkonu - je tam v rozpätí 500ot zastavenie nárastu - ja by som to prepadom nenazval aj keď je tam možno o 1 koňa menej. V takých otáčkach budeš mať naložený plný plyn, to preletis, myslím si, bez postrehnutia.

Čo mňa prekvapuje je nevyhladeny priebeh kr.momentu ale tam ani zmena nenastala.


11.10.2018 18:24

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

passiv
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

postrngaj vyplet kolies nejakym klucom, ci uz to je konecne na 100%...
prejav motora pri volnobeznych otackach so zaradenou rychlostou - daj si 2, pusti plyn a ci to bude tahat plynulo ako 1200, alebo to bude kopat... obcas mi 1200 skape, ze ani neviem :D
zmenil sa len motor, alebo aj prvky ramu ? budu pasovat veci z 1200 LC?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil passiv (11.10.2018 18:25)


12.10.2018 21:22

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Doplnené prvé dojmy, foto a video

Video: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019


13.10.2018 16:44

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

wiese
 Turista 

Ikona

sedlo na gs sa nejako zmensilo,je to jednosedadlo :-~


13.10.2018 18:03

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

Romanka
 Skútrista 

Ikona

To nové sedadlo je koli tomu, aby bolo normalne dvojsedadlo za priplatok ;-)


13.10.2018 19:39

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

dreamer
 Skútrista 

Ikona


Video: youtu.be/D9wm2YQbnBg


13.10.2018 20:04

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Mna by zaujimalo co ten vackovy hriadel drzi v pozicii. Chapem ako ten system funguje, cudlik dostane impulz z RJ, vysunie sa, zapadne do kolajnicky, posunie vacky a zase sa zasunie, ale co ju potom drzi v pozicii? Z tych prierezovych videi to nie je zrejme, aspon mne. Inak, recenzenti tvrdia, ze zmenu, ked sa vacky vymenia nie je citit, je to plynule, co je super, ale ked sa nieco pokazi a ostane to visiet v jednej pozicii, lebo elektronika, asi to bude citit na vykone, ci?

Jo a este moze byt zaujimave vediet ako sa budu stelovat ventily, ci bude vacka po vypnuti motora vzdy v zakladnej pozicii v ktorej sa budu odcitat hodnoty voli, alebo sa bude dat posunut aj manualne.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (13.10.2018 20:10)


13.10.2018 21:27

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: dreamer: presne na to som sa pýtal ak sa pzorieš na túto foto:

Ak sa pozrieš na video

Video: BMW R1250 Boxer s variabilným časovaním ventilov 2019


Čas 40 sek
Tak na vačke vľavo vidíš zápich. Oproti nemu je člen s tlačnou pružinou a ten aretuje vačku v danej polohe.


14.10.2018 9:22

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

dreamer
 Skútrista 

Ikona

@Awia, asi ti budem len verit, lebo ja som asi slepy, ale ako vysvetlenie mi to staci. A ta moja posledna otazka z predosleho prispevku je samozrejme blbost, uvedomil som si to az ked som si to teraz po sebe precital. Je uplne jedno v akej pozicii bude hriadel, lebo vole sa meraju v hornej uvrati, ked sa vacky sediel ventilov nedotykaju [facepalm].


15.10.2018 6:47

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

Palika
 Turista 

Ahoj Abia,
Mňa, ako ortodoxneho 1150 -kara a domaceho kutila by zaujimalo, kolko kilometrov testovali tento novy variabilny system?Či novy majitelia možu očakavať podobne trapasy, ako pri ročniku 13/14 keď sa nova prevodovka rozsypala počas testu Motorrad časopisu, alebo keď majitalom odchadzala zadna brzda s kotučom pri par tisic km.Dobre, je to hnusna otazka, ale už su trapny s zvolavačkami a tajne mimo zvolavačiek opravovanymi chybami :-~
Druha otazka, či majitel bez zakupenia polivice BMW vyrobnej linky bude vedieť naštelovať ventily sam doma.


15.10.2018 9:58

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

kedy do rally verzie daju konecne normalnu prednu vidlicu ? A kedy bude “ maly “ boxer ako ma napriklad KTM 1090 ?


15.10.2018 10:10

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: alexa7: HP (2?) nema klasicku prednu vidlicu?


15.10.2018 12:14

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

matoj
 Turista 

Ikona

riešite zvláštne veci motorka čo stoji okolo 20.000 eur a je v záruke sa neopravuje doma. Kto to bude kupovať ako 5 a viacročnú jazdenku a nieje zdatný mechanik si to aj tak dá spraviť niekomu šikovnému. Čo sa spoľahlivosti týka nemám dojem, že by predchádzajúce modely boli nejako extra kazové (najdu sa problémy ako pri kazdej jednej moto a aute.) Lenže reči typu to sa bude kaziť a to nebrzdí ako som sa dočítal je smiešne nakoľko to zatial jazdilo len prá ľudí. Ale chápem, na fórach je dosť odborníkov :-)
Je to veľmi dobré vozenie a oproti mojej 1200 citeľný rozdiel v sile a priebehu motora, brzdy, podvozok, ovládateľnosť ostalo rovnaká ale ten záťah od spodu je fantastický a plynulý priebeh vo vyššých otáčkach nemá chybu. Naozaj som nepostrehol zmenu vačky nech som sa sústredil ako som len chcel. Dlho nebol dôvod vymeniť 1200, teraz je tu vec ktorá mi dôvod dáva.


15.10.2018 12:38

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: janoval: A vyraba sa ?


15.10.2018 13:37

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Šani "malý" boxer už bol a mám pocit že sa neuchytil lebo zníženie objemu a výkonu nekorešpondovalo so znížením ceny keďže okrem objemu spalovacieho priestoru to bola rovnaká motorka.

Ale je pravda že "malé" boxery mali svojich fanúšikov koli údajnej lepšej "točivosti" oproti povodnému motoru.

Osobne potvrdiť neviem, na 850(1150) resp 900(1200) som sa nikdy nevozil


15.10.2018 21:10

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

Merlin00
 Veteránista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ja som fanusikom malych boxerov. A je to dobre povozenie.
Viem si predstavit, ale zial len predstavit, vozit sa na akomkolvek novom BMW, vyzkusal som vsetko, co od mojej starej bambule oilheadovej vyliezlo z fabriky, ale vseto ma svoje ale.
Nemam strach zo servisu, nakoniec kazda moto je len spotrebak, ale cim komplikovanejsie, tym viac ma to serie.
Ja som totiz kde co nielen opravoval, ale po gulanici fatalnej aj zakalal.
Alebo zakalal, na organy, rozne polomrsiny a viem, ze mnohe ma svoje uskalia v domaservise, najma lacnejsie nove stroje, ako vodnikove boxery, alebo 6 valcove potvory, ktore proste poskladat z dielov gulanych nieje sranda. Aj ked si clovek dopraje, ved na co vlastne zijeme, ked si nedopriat, lenze stale si myslim, ze platovo nedosahujeme na zapadnu europu, lebo u nas v kolonii sme stale v kolonii.
Tesim sa, az sa prevezem na novom, 1250, ako sa bude chovat casovanie ventilov netusim, ale tesim sa.
Nove si ale urcite nekupim. Ani poberatelia dvojnasobku minimalnej mzdy v Germanii, si nekupuju nove BMW moto, ked vyjde nova seria.
Ale z tych 40mil. ludi v Germanii a aj blizkom okoli, zapadnej EU si uz dakto tu moto kupi, pojazdi a mozno aj rozbije, takze po case bude co kuchat..
Otazka je, ci to bude mozne aj po vykuchani poskladat, doma na kolene.
Lebo taka prevodovka na starej bambuli, to je ako napchat naspeedovane dazdovky do malej krabicky.

Skoda ze tie stroje su uz tak drahe, ze ich nekupuju silovym zlozkam,ako kedysi.
To by bolo radosti, po cca 8-12 rokoch, na drazbach..


16.10.2018 8:01

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Merlin mýliš sa

R 1200 RT LC

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

K 1600 GT

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok


16.10.2018 8:09

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No ano, ale ja som myslel a nenapisal, o GS-kach.
Tak ako kedysi mali gandenmarie v rakusku R80G/S, alebo R100G/S, pripadne 1150GS.

Druha vec je, kde tie moto dnes koncia?
Ak v drazbach, niekde v Gatines, alebo pod, to uz je daleko na cestovanie, pre mrvenicu.
Tak Rosenheim, to este bolo dostupne, alebo Villach. Ale dalej uz je to problem.

Dnes v okoli SK, najdes u policie ponajviac Hondy, sem tam FJR1300P, lebo je to lacnejsi spotrebak.


17.10.2018 23:36

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

tryskac
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Na otázky je už asi po funuse, no skúsim to. Totižto až teraz som si lepšie pozrel fotky a video k zmene časovania sania.
Na začiatok chcem veriť, že elektromagnety vstrčené do oleja vo vybrujúcom a horúcom prostredí to budú dlhodobo zvládať.
Prvá bude hádanka :-) , čo je na tomto obrázku nesprávne nakreslené?Pozri obrázok">Foto: BMW R 1250 ShiftCam motor pre GS a RT 2019
Pozri obrázok" target="_blank">
K prepnutiu časovania dôjde iba počas jednej otáčky, nie je to moc schnel ?
V tej súvislosti aretáciu na bočnom "ložisku s drážkami" na obrázkoch zaisťuje mechanizmus podobný pružinorohatkovému napináku rozvodovej reťaze.
No na videu je tam iba "šesťhran" , ktorý mi pripomína skôr hydronapinák. To si to vo videu iba zjednodušili zobrazovanie, alebo sú to reálne rozdiely vzniknuté počas vývoja?


18.10.2018 7:45

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

K prepnutiu časovania dôjde iba počas jednej otáčky, nie je to moc schnel ?

vacka sa musi presunut iba vtedy ked netlaci na ventil
ak by sa to malo diat v dlhsom case, tak zakonite by dochadzalo k tlaceniu na ventily v nejakej medzipolohe, co je neziaduce.


18.10.2018 9:03

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

duggo
 Kávičkár 

Ikona

riesenie zaujimave, mat moznost jazdit na normalnu vacku a ked pridas jazdis na ostru vacku, mozno len ten magnet v oleji bude trochu trpet, aby sa nerozpadal a nepraskal v tom teple, ako napinaky - klzaky rozvodovej retaze v starsich gsskach.
Inac fajnotka [dobre ] bmw robilo vzdy pekne videa :-)))


18.10.2018 9:05

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Matúš to čo píšeš je jasné a vyplýva to z konštrukcie ktorú použili, u iných konštrukcií to zas môže trvať dlhšie ako jednu otáčku a môže to byť plynulá zmena. No tým nechcem povedať, že toto je nanič.
Neviem pri akých otáčkach to prepína, ale napr. pri 6000ot trvá otáčka vačkovky 0,02 s a ani nie za ten čas je potrebné posunúť vačku o napr. 10 mm. Vačkova má svoju hmotnosť a vznikajú zotrvačné sily, ktoré sa patrí chytať a axiálny pohyb limitovať nejakými ložiskami - "dorazmi". Tým tiež nechcem povedať, že ked ich v maľovačkách a videu nevidno, tak tam nie su. Okrem toho rozvody typickým miestom, kde sa vôle menia a treba ich štelovať.
Chybu si nenašiel?


18.10.2018 9:21

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tryskac> podla mechanizmu, ktory je na obrazku je posun vacky vedeny kolajnickou do ktorej sa strci kolik, t.j. kolajnicka nepusti aby sa vacka hybala inak* nez je vyfrezovana kolajnicka.

* pocas samotneho posuvu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil matus (18.10.2018 9:22)


18.10.2018 12:17

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Matúš áno, no všimni si, že na konci tá šikmá drážka - kolajnička stratí hlbku a vstrčí kolík do magnetu - čas napr. 0:43 asi sa zároveň vypína šťava do el. magnetu, potom by to malo byť vedené iba guličkou? a drážkou na bočnom aretačnom ložisku.
Otázka je, že ked sa ošlape zotrvačnými a odstredivými silami kolík, šikmá drážka, gulička? , drážka v bočnom ložisku ako sa budú vymedzovať vzniknuté vôle aby vačky nelietali moc?


18.10.2018 12:56

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Pilinami


18.10.2018 13:21

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tryskac> no jedna otazka teda je, ci kvoli rychlemu posuvu vo vysokych otackach moze dojst k tomu, ze sa vacka vysunie moc, alebo do niecoho narazi a pod - a tu sa asi zhodneme, ze nie, pretoze pri posuve je jej pohyb kontrolovany vo vsetkych smeroch.

Druha otazka je, co drzi vacku na mieste uz po posuve, t.j. ked uz kolik nie je v kolajnicke. To je dobra otazka a odpoced ma taktiez zaujima.

Neudrzi ju na miest napr uz len to, ze je v zabere ozubenie?


18.10.2018 14:18

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Vačku po presunutí do krajných polôh držia drážky v bočnom ložisku do ktorých zapadá guilčka? pritláčaná pružinou? , hydraulicky? ... vid. môj príspevok s chybným obrázkom


18.10.2018 15:02

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Chlapci, tuto otazku som uz kladol ja a Awia mi odpovedal, viz. jeho prispevok 13.10.2018 21:27

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (18.10.2018 15:02)


18.10.2018 18:41

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Dreamer> diky, ale ja to tam nevidim. (prispevok vidim, nevidim ten zapich)


18.10.2018 21:18

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Dva zápichy na "locking bearing" , samozrejme vždy je vidno iba jeden
Foto: BMW R 1250 ShiftCam motor pre GS a RT 2019


a aspoň jedno foto
Pozri obrázok

To vážne nikto tú chybu na obrázku nevidí, keby som vedel po berlínsky, tak by som im uštipačne napísal niečo ako že : chceme veriť, že to variočasovanie vyrobili najlepšie ako sa dá, no bolo by to pre nás jednoduchšie keby obrázky variočasovania na stránke Bmw boli správne nakreslené. >:-)

Dôvod úpravy: img link

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (04.11.2018 7:37)


04.11.2018 7:37

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: tryskac: akú chybu di tam nasiel?


04.11.2018 15:21

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

na tomto obrázku je ozubené kolo sacej vačky a aretačné ložisko v nesprávnej polohe, má byť posunuté v pravo.

Foto: BMW R 1250 ShiftCam motor pre GS a RT 2019


Asi to vzniklo pri prekresľovaní z tohto obrázku

Foto: BMW R 1250 ShiftCam motor pre GS a RT 2019


p.s. dúfam, že to prekresľoval nejaký študent na praxi :-D >:-)

Dôvod úpravy: img link

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (05.11.2018 7:52)


05.11.2018 7:53

Re: Testujeme nové boxery BMW R 1250 GS a RT 2019 spýtaj sa čo ťa zaujíma

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: tryskac: pozorné oko máš ;-) [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Adamoto KTM

Cassida-apex-06-2018

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2018 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 60765 | Včera: 223792