Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 11.12.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 19817 [Šport - MotoGP]
Na základe toho, že FIM (Federation Internationale de Motocyclisme) zmenila pre sezónu 2002 pravidlá a umožnila štart štvortaktov v doterajšej triede päťstoviek s objemom až do 990 ccm, Honda pripravila nový pretekársky špeciál RC 211 V.
RC 211 V je poháňaný motorom s doposiaľ nevídanou koncepciou. Je to vidlicový päťválec s troma valcami sklonenými dopredu a dvoma dozadu. Honda verí, že je to optimálna konštrukcia z hladiska výkonu ako aj konštrukčnej šírky motora. Objem je na hranici predpisov 990 ccm, piesty sú klasicky kruhové a hlava je štvorventilová. Oba rady valcov zvierajú uhol 75,5°. Tento 20 ventilový V5 motor je kŕmený prostredníctvom programovaného systému elektronického vstrekovania PGM-FI. Honde sa podarilo dosiahnuť minimálnu hmotnosť 145 kg povolenú pre štvor a päť valcové motory.
20 ventilový vidvicový motor V5 |
RC 211 V má údajne výkon 227 k pri 14 000 otáčkach a do prvej GP 2002 by mala mať neuveritelných 248 k pri 16 200 otáčkach! Honda by v sedle tejto rakety najradšej viedla Valentina Rossiho.
Na podvozku zaujme prepracovaný systém zadného odpruženia nazývaný New Pro-link, umožňujúci čo najväčšiu flexibilitu nastavenia podvozku. Motorka má už za sebou celú radu testovacích jázd a to aj špičkovými jazdcami ako napríklad Valentino Rossi, Thoru Ukawa, Colin Edwards a tiež exmajster sveta Mick Doohan.
Komentár Valentina Rossiho po prvých testoch začiatkom Augusta 2001:
"Bolo to naozaj zaujímavé testovať novú Hondu." povedal Rossi. "Pretože je to začiatok novej Éry a velmi som sa tešil na test štvortaktného motora V 5. Napriek nie veľmi dobrému počasiu a podmenkam na trati som stihol spoznať charakter stroja. Samozrejme sme na začiatku vývoja a musíme pracovať, aby sme boli konkurencieschopný, ale cítim, že sme na tej správnej ceste a tento projekt má dobrý potenciál."
Valentino Rossi |
"Dnes som sa vôbec nezaujímal o čas, mojou hlavnou úlohou bolo podať informácie inžinierom Hondy, aby vyvinuli motocykel plne podľa mojich želaní. (Rossi sa sťažoval na kapotáže a posed jazdca, nemal na motrke dosť miesta a na otáčkomer poriadne nevidel.) Bola to veľmi zaujímavá skúsenosť."
Komentár Colina Edwardsa:
"RC 211 ma veľmi zaujala, hoci som na nej neurobil veľa kôl kôli počasiu, ale bolo to zaujímavé. Stroj má dobrý ťah a solídny výkon. Naozaj som si tú jazdu vychutnal. Teraz ale rýchlo späť k Superbikom. Nemám teraz čas na nič iné." (Colin v tom čase bojoval o titul v Superbikoch)
Zdroj: www.esportbike.com
Pridané: 11.12.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 315198 | Včera: 244945