Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 468 [Novinky - Predstavujeme]
Aprilia má nové Tuono 457, Tuareg vo verzii Rally a nové 125-ky
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Tento nový model využíva ako základ technickú platformu nedávno predstaveného RS 457 a je navrhnutý tak, aby spĺňal požiadavky na mobilitu a zábavu mladých motorkárov po celom svete. Je to najviac nekonformné a rebelské Tuono, aké kedy bolo, a hoci si zachováva základné vlastnosti všetkých bikov Tuono, nový model sa môže pochváliť úplne novým vzhľadom, navrhnutým tak, aby uspokojil potreby a želania trhu.
Vyznačuje sa rekordným pomerom výkon/hmotnosť (len 59 kg suchej hmotnosti na 35 kW výkonu) - maximum možného pre motorku, na ktorej sa dá jazdiť s licenciou A2 - pre mimoriadne zábavnú a dynamickú jazdu, ktorá je zároveň ľahká a prístupné všetkým. Technické vlastnosti sú na vrchole ponuky: hliníkový rám (jediný svojho druhu v tomto segmente) a špičková elektronika vrátane škrtiacej klapky Ride by Wire, troch režimov jazdy, ABS a trakčnej kontroly. Tuono 457 je poháňaný veľkorysým paralelným dvojvalcom najnovšej generácie s maximálnym výkonom 35 kW (47,6 k) pri 9 400 ot./min a krútiacim momentom 43,5 Nm pri 6 700 ot./min., z čoho 82 % je k dispozícii už pri 3 000 ot./min.
Tento model je najšpecializovanejší Tuareg na trhu, do značnej miery odvodený od verzie motocykla Aprilia Racing, ktorá vyhrala preteky Africa Eco Race aj taliansky šampionát Motorally: je skutočným etalónom medzi dvojvalcami určenými pre najnáročnejší terén.
V porovnaní s už aj tak skvelým Tuaregom je sériová výbava obzvlášť pôsobivá – jasne inšpirovaná pretekaním, je navrhnutá pre terénnejšie využitie a vyznačuje sa vysokým predným blatníkom, novým hliníkovým krytom, novými, robustnejšími chráničmi rúk a nové vedenie reťaze. Sedlo a riadidlá boli zvýšené, vďaka čomu je vhodnejší na jazdu v stoji. Kolesá s lúčmi majú úzky kanál Ergal a sú obuté do pneumatík s dušou, zatiaľ čo odpruženie Kayaba so zdvihom 240 mm je vybavené vnútornými komponentmi určenými pre enduro použitie. Motor bol aktualizovaný v niekoľkých oblastiach a teraz ponúka offroad mapu. Výfuk SC Project má titánový tlmič, pričom hmotnosť celého biku v pohotovostnom stave je len 199 kg.
Aprilia je jedinou značkou, ktorá sa môže pochváliť štyrmi rôznymi motorkami 125 vo svojom sortimente, z ktorých každá je určená na iný typ použitia: športový RS, nahé Tuono, enduro RX a supermotard SX.
Všetky štyri sú prezentované na EICMA vo svojich najnovších inkarnáciách. RS 125 a Tuono 125 sú jediné vyrobené v Taliansku s hliníkovým rámom: tieto modely pokračujú v športovej tradícii Aprilie a teraz sa môžu pochváliť novým vybavením vrátane kontroly trakcie a ABS na oboch kolesách, čím sa zvyšuje bezpečnosť na úroveň vyššej kategórie. Jednovalcový kvapalinou chladený motor so štvorventilovým rozvodom bol prepracovaný z hľadiska jeho jemného vyladenia a teraz ponúka rovnaký najlepší výkon vo svojej triede ako jeho predchodca, napriek tomu, že spĺňa prísnejšie predpisy Euro 5+: 15 k (11 kW) pri 10 500 ot./min a 11,5 Nm pri 8 500 ot./min.
Novinkou sú teraz dostupné farebné varianty. Modely SX 125 a RX 125 sa vyznačujú úplne novým dizajnom nadstavby aj výbavy, vrátane full-LED svetiel a nového digitálneho farebného prístrojového panelu. Ráfiky, pneumatiky a brzdový systém modelu SX 125 sú vhodné pre jazdu na cestách, zatiaľ čo výbava modelu RX 125 smeruje na použitie v teréne.
Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 166197 | Včera: 118543