Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.11.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1740 [Novinky - Predstavujeme]
Obľúbená trojica GT skútrov Honda Forza (125, 350 a 750) vstupuje do modelového roku 2025 s vylepšeným vzhľadom, výbavou a variabilitou. Všetky tri stroje radu Forza plnia emisnú normu Euro 5+
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Kapotáž vrcholnej verzie Forza 750 získala hrany a rysy, z ktorých vyžaruje dynamický štýl maxi-skútra. Na predku sa nachádzajú nové svetlomety s prepracovanými svetlami na denné svietenie, ktoré vytvárajú novú prémiovú „tvár“, zatiaľ čo integrované smerovky zvyšujú nielen štýlovosť, ale zároveň zlepšujú viditeľnosť a v konečnom dôsledku aj bezpečnosť. Vizuálne zmeny modelu pre rok 2025 završuje nové 17-palcové predné koleso v štýle „3 × 3“ a 15-palcové zadné koleso.
Praktickosť bola posunutá na novú úroveň v podobe lepšej ochrany proti vetru a väčšieho priestoru na nohy. Komfort jazdca zvyšujú aj nové nášľapy, zatiaľ čo nový tvar sedadla bol navrhnutý tak, aby bolo maximálne pohodlné a zároveň zaisťovalo ľahký dosah na zem.
Rovnako ako jej „dobrodružný“ súrodenec X-ADV, aj Forza 750 pre rok 2025 využíva viacero nových materiálov, čo je jeden z krokov k dosiahnutiu dlhodobých cieľov spoločnosti Honda v oblasti udržateľnosti. Došlo k výraznému rozšíreniu použitia recyklovaných materiálov a prvýkrát bol na niektoré diely kapotáže použitý materiál z biomasy DurabioTM .
Všetky vylepšenia nadväzujú na presvedčivú kombináciu klasického grand touring (GT) štýlu a komfortu modelu Forza 750 so športovými jazdnými vlastnosťami, skvelou ovládateľnosťou a silným výkonom motora. Za naposledy menovanú vlastnosť stroj vďačí silnému a úspornému dvojvalcovému agregátu s objemom 745 cm3, ktorý umožňuje nastavenie charakteristiky prostredníctvom troch predvolených jazdných režimov a jedného používateľsky definovaného režimu. Rozsiahla výbava zahŕňa aj systém Honda Selectable Torque Control (HSTC), ktorý pre rok 2025 ponúka ešte vylepšenejší režim RAIN či prepracovanú dvojspojkovú prevodovku (DCT) s vylepšeniami pre plynulejšie ovládanie pri nízkych rýchlostiach. Robustný oceľový rúrkový rám, hliníková kyvná vidlica, 41 mm USD vidlica, radiálne montované štvorpiestové brzdové strmene a zadné odpruženie Pro-Link aj naďalej zaisťujú úroveň ovládateľnosti športového stroja, ktorú zákazníci od každého skútra s názvom Forza očakávajú.
Vylepšenia pre rok 2025 sa nevyhli ani modelom Forza 350 a Forza 125, ktoré sa vyrábajú v továrni Honda v Atesse na talianskom pobreží Jadranského mora. Oba modely dostali nové nastavenie riadiacej jednotky, prepracovaný katalyzátor a vnútorné časti tlmiča výfuku či snímač CO2, aby rovnako ako model 750 spĺňali emisnú normu EURO5+.
Novinkou pre rok 2025 na všetkých troch modeloch Forza je päťpalcový TFT displej, ktorý ponúka prepracované ponuky a usporiadanie pre intuitívne ovládanie, lepšie viditeľné zobrazenie počas jasných dní a jednoduché prepojenie so smartfónom vďaka technológii Honda RoadSync, ktorá umožňuje ovládať telefón tlačidlami na ľavej rukoväti. Praktickosť tejto trojice je ďalej zvýšená vďaka USB zásuvke a svetlu v úložnom priestore pod sedadlom.
Základom atraktivity modelov Forza zostáva ich rozsiahla výbava. Všetky stroje sú štandardne vybavené elektricky ovládaným plexi štítom, ktorý je možné nastaviť v rozmedzí 180 mm, čím je možné stroj prispôsobiť širokej škále jazdných scenárov, kompletným LED osvetlením, systémom HSTC, USB-C zásuvkou či inteligentným kľúčom Smart Key.
Ceny modelov Forza pre rok 2025:
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda |
Model: | Forza 125 | Forza 350 | Forza 750 |
Rok: | 2025 | 2025 | 2025 |
Novinka: | NOVINKA 2025 | NOVINKA 2025 | NOVINKA 2025 |
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | |||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 125 ccm | 330 ccm | 745 ccm |
Max. výkon: | 14.55 k (10.70 kW) / 8750 ot. | 29.2 k (21.5 kW) / 7500 ot. | 58.6 k (43.1 kW) / 6750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 12.3 Nm / 6500 ot. | 31.5 Nm / 5250 ot. | 69 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 11:5 : 1 | 10.5:1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 53,5 × 55,5 mm | 77 x 70,7 mm | 77 x 80mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | automatická | automatická | automatická 6 stupňová dvojspojková |
Sekundárny pohon: | variátor | variátor | reťaz |
Zdvih vpredu: | 89 mm | 100 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 101 mm | 115 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová dvojpiestková | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 256 mm | 256 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-15MC 56P | 120/70-15MC 56P | 120/70-R17 M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 140/70-14MC 68P | 140/70-14MC 68P | 160/60-R15 M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 164 kg | 186 kg | 236 kg |
Výška sedla: | 780 mm | 780 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1510 mm | 1510 mm | 1580 mm |
Dĺžka: | 2145 mm | 2145 mm | 2200 mm |
Šírka: | 754 mm | 754 mm | 790 mm |
Výška: | 1350 mm | 1360 mm | 1480 mm |
Svetlá výška: | 148 mm | 145 mm | 135 mm |
Objem nádrže: | 11.7 l | 11.7 l | 13.2 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 108 km/h | 137 km/h | |
Spotreba paliva: | 2.4 l/100km | 3.4 l/100km | 3.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 365 km | cca 258 km | cca 274 km |
Servisný interval: | 12000km | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | nie | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | nie | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | ||
Štart-stop funkcia motora: | áno, v sérii | ||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | za príplatok |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Iná výbava: | USB-C zásuvka | USB-C zásuvka | automatická prevodovka DCT |
Poznámka: | |||
Poznámka: | EURO 5+ Cena 1/2025: 5 590 eur | Cena 1/2025: 6 490 eur | Cena 1/2025: 11 490 EUR Dvojspojková prevodovka DCT, hlasovo ovládaná konektivita. EURO 5+ |
Pridané: 01.11.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 3845 | Včera: 290591