Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Motozem

Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Marauder VZ800 vs. sezóna 2005

 Zdieľať

Pridané: 10.01.2006 Autor: Cistic
Čitatelia: 10395 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tak nám to zase raz pekne rýchle ubehlo a sezóna 2005 sa stala históriu. Ako aj minulý rok aj tento som v dlhých zimných večeroch dostal chuť ju zhodnotiť z pohľadu vášnivého majiteľa Suzuki VZ 800 MARAUDER.

Hanba ma fackuje, že som za túto sezónu najazdil slabých 7 tisíc km. Pevne som veril, že prekonám hranicu 10 tisíc, ale nejako nevydalo. Cez týždeň práca a počasie na víkendy ako vždy upršané. Nevyšiel mi žiaden z výletov, ktoré som si plánoval. Ale preč s pesimizmom. Aj tak tých 7 tisíc km stálo za to. Stretol som kopec nových motorkárov a dokonca som pozitívne nainfikoval aj jedného nového. Síce som ho nezlákal na jedinečný MARAUDER, ale jazdíme všade stále spolu aj keď má Ducati 620 Monster.

 …Monster
…Monster

Nedá mi nespomenúť úžasné výjazdy na Makov (niekedy aj viackrát za deň). Nádherný celodenný výlet na Oravu – Zuberec - Liptov a hlavne záverečnú superšportovú jazdu na Kľak, Šturec a Donovaly. Dúfam že si to v sezóne 2006 pekne zopakujem a pridáme k tomu ďalšie krásne výjazdy.

 Elektron – Ryba – Čistič - Nimo
Elektron – Ryba – Čistič - Nimo

A čo na túto sezónu môj Marauder a jeho jazdec? Keď, že som si motorku po vizuálnej stránke vyšperkoval v sezóne 04 teraz došlo na potrebnejšie veci. O výmene výfukov som už článok napísal. Ako vždy na začiatku sezóny výmena oleja a olejového filtra, kontrola brzdovej kvapaliny, bŕzd a chladiacej kvapaliny. Mal som pripravené aj sviečky, ale neprekročil som 15000 km od poslednej výmeny, takže mi ostanú na budúci rok. Väčšou investíciou sa však stal reťazový kit, o ktorý môj Maroško už dávno urputne prosil. Podarilo sa mi ho zohnať v Nemecku za 100 €, čo bola podľa mňa veľmi dobrá cena. Čo sa týka jeho výmeny, ako by som to, no, hanbím sa, že som vyštudoval technickú školu a robím stále v strojárskom obore. Samozrejme, že som reťaz spojil tak že neprechádzala rámom a musel som ju rozpájať a zháňať náhradnú spojku. Ale všetko dobre dopadlo a výsledok je markantný. Už žiadne svišťanie reťaze a žiadne seky pri prudkom podradení.
A aj nastavovať nebolo treba tak často. No proste jedna báseň. Ako druhé došlo k výmene zadnej pneumatiky. Z ekonomických dôvodov som zvolil značku Avon s rovnakými rozmermi ako originálna guma Dunlop. Jediná odlišnosť, že je určená do vyšších rýchlostí a dezén je menej perforovaný, čo asi nebude najvýhodnejšie riešenie do dažďa. Jej vlastnosti v daždi som nevyskúšal, za to zákrut som jej dal ochutnať veľa a vôbec neprotestoval a zvládla všetko ako pôvodná Dunlopka. Čo sa týka jazdca, ten je s Maraudrom nanajvýš spokojný.

Zápästia som potrénoval, už nebolia a aj na zadku sa mi vytvoril ten správny mozoľ. Štýl jazdenia oproti sezóne 04 sa dosť zmenil. V sezóne 04 som jazdil prevážne sám, sólo, pekne v klídku. S príchodom Ducati sa začali zákruty viacej rezať a s tým prišli nové skúsenosti. Stále viac a viac som so svojou motorkou spokojný a plne mi vyhovuje. Mnohí motorkári sa ma pýtajú či si nekúpim 1600-vku alebo niečo iné, väčšie. Ale ja už viem, že toto je presne to čo mi sedí. Úplne mi stačí výkon a hmotnosť 800-kubíkového Maraudra. Nemám problém s parkovaním a otáčaním sa. Výkonu má dostatok a odvezie mňa aj s ľadvinkou a batožinou úplne bez problémov v plnom pohodlí aké len dokáže poskytnúť. No ale aby som len nechválil. Našiel som aj negatívne vlastnosti. teda vlastne len jednu jedinú a tou sú brzdy. Predná je celkom dostačujúca, aj keď dva kotúče by som prijal hneď. Stále si však neviem zvyknúť na zadný bubon. Už som ho aj kontroloval, čistil, nastavoval, ale stále mi pripadá ako keby vôbec nebrzdil až zrazu začne flekovať. Poviete si, čo je to za motorka, keď nebrzdí. Tieto vlastnosti som zistil pri tých pre mňa najnáročnejších situáciách na ktoré daný typ motorky ani nebol stavaný.
Snaha bola aj o upevnenie videokamery na nádrž. Držiak navrhnutý, aby pasoval presne na veko od nádrže a pozeral ponad riadidlá na tachometer.

Avšak výsledok nič moc. Vibrácie, ktoré sa prenášali z motora na nádrž boli tak silné že sa obraz miestami úplne strácal. Ale nevzdávam sa a špekulujem ďalej.

Pár čísel na záver:

  • počet prejdených km: 7785 km
  • počet litrov benzínu: 369,6 l
  • priemerná spotreba: 4,75 l/100km
  • celkové náklady: 22 875,- Sk
  • celkové náklady na sezónu 05 prepočítané na 1 km: 2,94,- Sk/km
  • Pre sezónu 06 si plánujem predovšetkým výmenu prednej pneumatiky a úspešné absolvovanie STK kontroly. No a v neposlednej miere kopec výjazdov a výletov v našej dokonalej motorkárskej štvorke Čistič (Suzuki VZ 800 Marauder) – Elektrón (Ducati 600 Monster Dark) – Nimo (???) – Ryba (Ducati 620i Monster). No a samozrejme Jožin (Suzuki GS 500). Všetkým ostatným prajem krátku zimu a krásnu, slnkom zaliatu sezónu 2006 a nech vás váš anjel strážny neopúšťa.

    Pridané: 10.01.2006 Autor: Cistic Zdieľať

    Technické parametre z Moto DB:

    Suzuki VZ 800 Marauder 2000:

    Foto:
    Suzuki VZ 800 Marauder 2000
    Všeobecné informácie:
    Výrobca:Suzuki
    Model:VZ 800 Marauder
    Rok:2000
    Kategória:Chopper/Cruiser
    Motor:
    Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
    Objem:805 ccm
    Max. výkon:50.7 k (37.3 kW) / 6500 ot.
    Max. krútiaci moment:64 Nm / 5000 ot.
    Chladenie:kvapalinou
    Pohon / Podvozok:
    Prevodovka:manuálna 5-stupňová
    Sekundárny pohon:reťaz
    Hmotnosť / Rozmery:
    Suchá hmotnosť:207 kg
    Výška sedla:700 mm
    Objem nádrže:13 l
    Dynamické Parametre / Spotreba:
    Max. rýchlosť:155 km/h

    Súvisiace články:

    Ďalšie články tohto autora:

    Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

    PC verzia motoride.sk

    © Copyright 2001-2022 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
    Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
    Počet návštevníkov Dnes: 16063 | Včera: 228237