Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 30.01.2023 Autor: Romoto
Čitatelia: 2193 [Novinky - Reportáž]
Tak som v tomto roku predsa len ten môj Grand Slam dal na štyri účasti. Pri písaní článku Glemseck 101 vydanie rok 2022 som úplne zabudol na Custombike Show v nemeckom Bad Salzuflene.
Možno aj preto, že ostané dva ročníky kvôli pandémii neboli a akosi mi to vypadlo z kalendára (hlavy). Našťastie organizátorom nevypadla zo systému moja registrácia z predchádzajúcich ročníkov a sami sa ohlásili, že či nemám záujem prísť sa pozrieť na to najlepšie, čo ponúka custom scéna hlavne z Nemecka, ale aj z iných krajín. Milé. A tak som znova meral tisíc kilometrov tam a rovnaké množstvo späť.
Po minulé ročníky novinárov vpúšťali na výstavisko v piatok v rovnakom čase ako verejnosť, teda o 12:00. Zabudnite na dobré fotky. Ako som sa tam dostal „na čierno“ som písal v predchádzajúcej reportáži. V tomto roku vpustili novinárov na výstavisko od 10:00, teda dali nám legálne dve hodiny na intenzívne fotenie. 120 minút na možno 400 motoriek. Fotky sú znova z môjho už nie najnovšieho mobilu, preto opätovne poprosím pozerať na kvalitu na obrázku a nie kvalitu obrázku.
Bol som zvedavý, čo všetko sa objaví po dvojročnej pauze.
Mojou jasnou jednotkou je Bistella 500 od českého autora Mareka Foltisa. Nebudem sa rozpisovať o detailoch, tie sú na www.bistella.czwww.bistella.cz/bistella-500-motorcycle/ . Je to neuveriteľné dielo technického umu a húževnatosti tohto mladého muža. Mal som možnosť prehodiť s ním pár slov a veľmi ochotne sa podelil o svoje skúsenosti. Na moju poznámku, že to určite nebol lacný špás odpovedal, že musel predať auto, aby motocykel dokončil. Neviem sa dopátrať, aká je momentálne situácia s AMD World Championship of Custom Bike Building 2022. Malo to byť na Intermote v Kolíne, ale tam to nebolo. Spomínam to preto, lebo takýto motocykel by nemal byť bez šance aj na takejto svetovej výstave - súťaži.
Na druhom mieste malorážka od Maurusa Sigga zo Švajčiarska. Tento tak isto hviezdicový motor - ako má Bistella, má na rozdiel od jej 10 valcov o tri menej. Videl som to už na Glemsecku 101, a preto to pre mňa nebola až taká horúca novinka. Čisto hodinárska práca, ale veď aj autor pochádza z krajiny hodiniek.
Tretím mojim favoritom bola Ľadová Kráľovná. Motor Honda VF 1000 a zbytok ručná práca. Tá nakoniec v hodnotení neuspela.
Organizátori komunikovali ústretovo aj po výstave a všetky fotky z vyhlásenia víťazov sú od nich. Ako vidno na počte kategórií, porota mala celkom slušnú zábavku a my si vieme urobiť obraz, čo sa oceňuje na nemeckej custom scéne.
Ako protiklad k veľkoobjemovým V2 boli celkom zaujímavé malé päťdesiatky a sú dôkazom, že dobrá prestavba nemusí byť iba o veľkom a výkonnom motore.
Na záver tejto prvej časti je zopár kuriozít a zaujímavých maľoviek.
Pokračovanie nabudúce.
Pridané: 30.01.2023 Autor: Romoto Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 192598 | Včera: 180977