Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (49)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019 2/2

 Zdieľať

Pridané: 17.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12238 [Testy a predstavenia - Test]

Konkurencia

16.07.2019 13:10 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:10 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Konkurencia je pomerne široká, ale ja k Multe Enduro spomeniem hlavne tie offroad zamerané. Začnem KTM 1290 Super Adventure R. Rakúšania to s terénom ako jediný myslia fakt vážne a eRko jazdí na 21 / 18 palcovych kolách, má najvyššie zdvihy, je najľahšia a k tomu má pomerne slušnú vybavu , výkon ako Multa a nádrž nie zanedbateľnú 23 litrov.

Multa sa stavia aj proti etalónu triedy BMW R 1250 GS Adventure. Bavorák má najvyšší krútiak, vyššie zdvihy, rovnaké kolesá a aj 30l nádrž. Má kardan napriek tomu nie je nejako extremne ťažšia ako Multa Rovnako BMW má plno voliteľných prvkov výbavy a asistentov tak si ju môže majiteľ vyskladať ako chce.

16.07.2019 13:00 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:00 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Nakoniec spomeniem trojvalcového Triumph Tiger 1200 Explorer XCx Angličania dnes ponúkajú vysokú kvalitu a najmodernejšiu techniku. Elektrikou nabitý Tiger sa kľudne môže postaviť Multe čelom. Aj keď papierovo motoricky zaostáva v reále to nie je vôbec také výrazné. Trojvalec je netradičným zjavom v segmente.

16.07.2019 13:04 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:04 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Záver

MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8723 TAH hires
MM 190717 Ducati-MS-1260 94I8723 TAH hires

Ducati Multistrada 1260 Enduro je stelesnenie zábavy na dvoch kolesách. Viac ako Enduro ju vnímam ako veľký Adventure koráb prispôsobený aj do ľahšieho terénu postavený okolo zábavného športového L-kového dvojvalca. Má plnohodnotnú elektro výbavu, luxusné prevedenie a jedinečný dizajn. Okrem pohodlného turistu má však v sebe aj druhú tvár a to je šoprtové srdce a výkon superbiku. Mne táto Multa príde oveľa viac univerzálnejšia a využitelnejšia ako jej na cestu zamerané sestry, na ceste mi tento rozmer kolies absolútne neprekáža a má rád aj tu možnosť vyblázniť sa rámci možností aj v teréne.

16.07.2019 13:11 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:11 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:36 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 12:44 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Plusy, mínusy

skvelý motor, plná el. výbava, prehľadná intuitívna farebná prístrojovka, športové jazdné vlastnosti, dobrá ergonómia pre jazdu v stupačkách široká stavba (veľká nádrž), smerovky v blastroch

Pozadie / Wallpaper:

MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8731 TAH hires
MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8755 TAH hires
MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8764 TAH hires
16.07.2019 12:53 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
16.07.2019 13:03 - Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
MM 190717 Ducati-MS-1260  94I8716 TAH hires

Video

Video: Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019 - našlapaná talianka na cesty aj necesty

Video: Nová Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019

Video: Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019 - Chorvátsko

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Martin Matula
Video: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť www.ducati.sk. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Klim.

Foto:
 Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019 KTM 1290 Super Adventure R 2018 BMW R 1250 GS Adventure 2019 Triumph Tiger 1200 Explorer XCx 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiKTMBMWTriumph
Model:Multistrada 1260 Enduro1290 Super Adventure RR 1250 GS AdventureTiger 1200 Explorer XCx
Rok:2019201820192019
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:L-kový dvojvalec DVT (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:1262 ccm1301 ccm1254 ccm1215 ccm
Max. výkon:158.3 k (116.4 kW) / 9500 ot.160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot.136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.141.4 k (104.0 kW) / 9350 ot.
Max. krútiaci moment:128 Nm / 7500 ot.140 Nm / 6750 ot.143 Nm / 6250 ot.122 Nm / 7600 ot.
Kompresný pomer:12,5 : 113.1 : 112.5:111.0:1
Vŕtanie x Zdvih:106 x 71.5 mm108 x 71 mm102.5 x 76 mm85 x 71.4
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchom a kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazkardankardan
Zdvih vpredu:185 mm220 mm210 mm190 mm
Zdvih vzadu:185 mm220 mm220 mm193 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvoj kotúčová, radiál 4 piestdvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm305 mm305 mm
Pneu vpredu:120/70 R1990/90-21120/70-ZR19120/70 R19
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:265 mm268 mm276 mm282 mm
Pneu vzadu:170/60 R17150/70-18170/60-ZR17170/60 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:225 kg217 kg248 kg
Hmotnosť s náplňami:254 kg268 kg
Výška sedla:870 mm890 mm890 mm835 mm
Rázvor:1530 mm1580 mm1504 mm1520 mm
Dĺžka:2190 mm2270 mm2230 mm
Šírka:1000 mm952 mm962 mm
Výška:1495 mm1470 mm
Svetlá výška:250 mm
Objem nádrže:30 l23 l30 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:4 s
Spotreba paliva:5.6 l/100km4.75 l/100km5.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 308 kmcca 473 kmcca 288 km
Servisný interval:15 000km15 000km16 000
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiza príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériinieza príplatokáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:vypletané kolesáv sérii plne nastaviteľný podvozok, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí.vypletané kolesápovozok WP, vypletané kolesá
Poznámka:
Poznámka:Touring pack (hliníkové bočné kufre, vyhrievané rukoväte, taška na riaidilá) Sport pack (homologovaná titánová koncovka výfuku Termignoni, čierny, hliníkový kryt vodného čerpadla, hliníkový kryt spojkovej nádržky a nádržky prednej brzdy) Urban pack (hliníkový zadný kufor, taška na nádrž, USB port) Enduro pack (prídavné LED svetlomety, kryt vodného chladiča, kryt olejového chladiča, padací rám, kryt zadného brzdového kotúča, spodný kryt reťaze)

Cena 09/2019: 20 890 EUR
Cena 2/2017: 16 750 eurVariabilné časovanie ventilov ShiftCam

<

Pridané: 17.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (49)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 41398 | Včera: 230560