Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.05.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 16584 [Testy a predstavenia - Test]
Honda CB500X je hotová nenáročná motorka a navyše za dobré peniaze. Je to plne vybavený stroj, so slušným podvozkom a brzdami, zábavným motorom, LED svetlami a pekným dizajnom. Je to motorka s ktorou majiteľ môže spokojne na výjazd aj s oveľa väčšími strojmi. A tak ako je môže s ňou vyraziť za dobrodružstvom, kľudne aj na Balakán a bez problémov si prejde miestne šotolinové trasy. Zvládne aj jazdu vo dvojici. No a toto všetko dokáže aj pri priaznivej spotrebe, ktorú ocení nejeden turista. Osobne by som si ju vedel predstaviť v garáži, ako motorku na všetko na dochádzanie do práce aj na výlety...
zábavný motor, ľahké ovládanie spojky, super spotreba, ochrana pred vetrom, vysoké plexi, držiak GPS, komplet LED osvetlenie, cena | chýba ochrana spodku motora, gumené stupačky jazdca |
Konkurenciu pre CB500X začnem dvojicou Benelliek Benelli TRK 502 Traveler a TRK 502 X. V podstate sú to rovnaké motorky len X-ko ma vypletané kolesá a vpredu 19-tku a vyššiu cenu. K Honde majú porovnateľný výkon, väčšiu nádrž, plne nastaviteľný podvozok no sú ťažšie. Cenovo je Traveler na 17-palcových kolesách lacnejší o 400 EUR a 502X zas o stovku drahší.
Japonská konkurencia je už zo sveta väčších motoriek, ktoré sú ale dostupné aj v 35kW verzii. Cena je tam už ale okolo 8000 eur.
Kawasaki Versys 650 je cestnejšie zameraný na 17-stkach a má pne nastaviteľný podvozok. Suzuki ponúka obľúbený Suzuki V-Strom 650 rokmi overený s parádnym vidlicovým dvojvalcom. Yamaha zas malého Tracer 700 ľahký, kompaktný a podobne ako Versys na 17-stkach kolesách.
Z podobnej kategórie je aj konkurent z vlastnej stajne Honda NC 750 X zaujme väčším motorom, nízkou spotrebou ale aj možnosťou voľby automatickej prevodovky DCT.
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 3.6 l/100km |
Objem nádrže | 17.7 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 368 km |
Cena motorky | 6390,- EUR |
Komfort sada (hlavný stojan, kryty rukovätí, deflektory kapotáže, vyhrievané rukoväte a 12V zásuvka) | 620 EUR |
Hmlové svetlá | 330 EUR |
Kufor topcase (35 l) + nosič | 470 EUR |
Kryty rukovätí | 125 EUR |
Vyhriavané rukoväte | 315 EUR |
Tmavé plexi | 54 EUR |
Tankvak | 91 EUR |
Padacie rámy | 240 EUR |
12 V zásuvka | 26 EUR |
Hlavný stojan | 144 EUR |
Páčka brzdy | 60 EUR |
Stupačka | 67 EUR |
Spätné zrkadlo | 72 EUR |
Smerovka | 57 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Benelli | Benelli | Kawasaki |
Model: | CB500X | TRK 502 Traveler | TRK 502 X | Versys 650 |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovná |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 471 ccm | 499.6 ccm | 499.6 ccm | 649 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | 69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 43 Nm / 6500 ot. | 46 Nm / 6000 ot. | 46 Nm / 6000 ot. | 64 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 11.5:1 | 11.5:1 | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 | 69.0 x 66.8 mm | 69.0 x 66.8 mm | 83 x 60 mm |
Palivový system: | PGM FI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | |||
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 150 mm | 150 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 135 mm | 150 mm | 150 mm | 145 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 320 mm | 320 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 110/80R19M/C | 120/70 R17 | 110/80-R19 | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 260 mm | 260 mm | 250 mm |
Pneu vzadu: | 160/60R17M/C | 160/60 R17 | 160/60 R17 | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 197 kg | 210 kg | 210 kg | 214 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 800 mm | 840 mm | 840 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1525 mm | 1525 mm | 1415 mm |
Dĺžka: | 2155 mm | 2170 mm | 2170 mm | 2165 mm |
Šírka: | 825 mm | 890 mm | 890 mm | 840 mm |
Výška: | 1410 mm | 1235 mm | 1235 mm | 1400 mm |
Svetlá výška: | 180 mm | 170 mm | ||
Objem nádrže: | 17.7 l | 20 l | 20 l | 21 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 184 km/h | |||
Spotreba paliva: | 3.6 l/100km | 5.1 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 368 km | cca 308 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | nastaviteľná USD vidlica a tlmič | vypletané kolesá (R19 vpredu), nastaviteľná USD vidlica a tlmič | nastaviteľný podvozok, USD vidla | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Vyššie zdvihy, 19-palcové koleso, anti-hop, nová prístrojovka, Cena 05/2019: 6390 EUR | Cena 05/2019 5 999 EUR | Cena 05/2019 6 499 EUR | Cena 7/2018: 7 995 eur |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Suzuki | Yamaha | Honda |
Model: | CB500X | V-Strom 650 | Tracer 700 | NC 750 X |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovná | Cestovná |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 471 ccm | 645 ccm | 689 ccm | 745 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8600 ot. | 70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot. | 54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 43 Nm / 6500 ot. | 62 Nm / 6500 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 68 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 11.2:1 | 11.5 : 1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 | 81.0 x 62.6 mm | 80 x 68.6 mm | 77 x 80mm |
Palivový system: | PGM FI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 150 mm | 137 mm | 153.5 mm |
Zdvih vzadu: | 135 mm | 159 mm | 130 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 282 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 110/80R19M/C | 110/80-R19 | 120/70-17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 260 mm | 245 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60R17M/C | 150/70-R17 | 180/55-17 | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 197 kg | 213 kg | 196 kg | 219 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 830 mm | 835 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1560 mm | 1450 mm | 1540 mm |
Dĺžka: | 2155 mm | 2275 mm | 2138 mm | 2210 mm |
Šírka: | 825 mm | 835 mm | 806 mm | 840 mm |
Výška: | 1410 mm | 1405 mm | 1270 mm | 1285 mm |
Svetlá výška: | 180 mm | 140 mm | 165 mm | |
Objem nádrže: | 17.7 l | 20 l | 17 l | 14.1 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 184 km/h | 185 km/h | ||
Spotreba paliva: | 3.6 l/100km | 4 l/100km | 4.3 l/100km | 3.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 368 km | cca 375 km | cca 296 km | cca 302 km |
Servisný interval: | 12000 km | 12000 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | |||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | 12V zásuvka | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Vyššie zdvihy, 19-palcové koleso, anti-hop, nová prístrojovka, Cena 05/2019: 6390 EUR | Cena 7/2018: 7 990 eur | Akciová cena 7/2018: 7 790 eur | Cena 07/2018: 7 390 eur verzia s DCT: 8 190 eur |
Pridané: 22.05.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 234256 | Včera: 174540