Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Custombike Show Bad Salzuflen 2018 - časť 1.

 Zdieľať

Pridané: 31.12.2018 Autor: Romoto
Čitatelia: 3723 [Novinky - Reportáž]

V dňoch 30.11. až 2.12.2018 sa v nemeckom Bad Salzuflene uskutočnil 14. ročník CUSTOMBIKE SHOW. V skratke pre tých, čo o tomto ívente čítajú po prvý krát, je to najväčšia výstava prestavieb a stavieb motocyklov v Európe.

Seriál článkov - Custombike Show Bad Salzuflen:

Organizátori uvádzajú viacej ako 28 000 m2 plochy (cca 5 futbalových ihrísk), 1000 modifikovaných / prestavaných bikov a viacej než 300 vystavovateľov. Nie je dôvod týmto číslam (od organizátorov) neveriť.

výstavisko

Spomienky na 2015

Naposledy som tu bol v roku 2015. Dal som si potom pauzu, lebo sa mi zdalo, že custom scéna ma nemá čím obohatiť. Všetko sa to vtedy točilo (na moje sklamanie) okolo nepraktických showbikov. V skratke - nepojazdný bajk po veľkej sláve na výstave skončí pod vrstvou prachu niekde ako výstavný exemplár. Občas ho oprášia, utrú vlhkou handrou, naleštia gumy a privezú na ďalšiu výstavu. Prípadne neprivezú...

26.01.2016 - Romoto Čitatelia: 5110 [Novinky - Reportáž]

-

Custombike Show Bad Salzuflen 2015 - 2. časť

V dňoch 4.-6. decembra 2015 sa uskutočnil v Bad Salzuflene ďalší ročník výstavy CUSTOMBIKE SHOW. Toto je pokračovanie reportáže a mojich postrehov z výstavy.

 

19.01.2016 - Romoto Čitatelia: 5592 [Novinky - Reportáž]

-

Custombike Show Bad Salzuflen 2015 - 1. časť

V dňoch 4.-6. decembra 2015 sa uskutočnil v Bad Salzuflene ďalší ročník výstavy CUSTOMBIKE SHOW. Bol to pre mňa ako návštevníka štvrtý ročník v rade a druhý krát som sa zúčastnil ako súťažiaci.

 

výstavisko
výstavisko
výstavisko
výstavisko

Po dvoch rokoch trpkosť opadla a zvíťazila zvedavosť, či sa niečo na klasickom custombikovom trhu nezmenilo. A tak som dal 1000 km, 10 hodín autom tam, 1000 km, 10 hodín autom späť a 10 hod pobytu (v piatok 30.11.2018) na výstavisku.

Malý problém nastal pri novinárskej akreditácii. Tá mala dávať platnosť vstupu na výstavisko v piatok až od 12:00 spolu so vstupom pre verejnosť. Potom nám to (novinárom) posunuli na 10:00. Ale pre Slováka zvyknutého pracovať prinajmenšom od 7:30 stále neskoro... Znervózňovala ma predstava, že sa dostanem na výstavisko až po 10-tej hodine. Nemecká perfektnosť je známa, ale slovenská vynaliezavosť za ňou prinajmenšom nezaostáva.

výstavisko

Hlavný vjazd na výstavisko bol v piatok o 8:30 samozrejme zatvorený a strážený. Ale „zadný“ vjazd pre vystavovateľov bol ponechaný napospas serióznosti. A tak som o 8:45 (neseriózne) vkĺzol autom na parkovisko a z parkoviska pešo na výstavisko okolo ospanlivých strážnikov spolu s prichádzajúcimi - neoznačenými vystavovateľmi. Počas ešte čulého predvýstavného ruchu som za 1 hod 15 min urobil podstatnú časť fotiek „bez ľudí“. Možno je to iba moja svojhlavosť, ale z výstav mám rád fotky motocyklov bez ľudí. Žiaľ, nedali sa urobiť bez „svetla“. Bez toho rušivého, z okolitých stánkov čo sa odrážal od podlahy prípadne priamo halogénoval do objektívu. O 10:05 , keď som mal nafotené to podstatné, som sa bol seriózne zaregistrovať ako novinár...

výstavisko

Je jasné, že takmer všetko sa točilo okolo H&D, ale ...

Keď H&D pred pár rokmi oznámil, že 750-ku bude vyrábať v Indii, tak som si myslel, že motorky vymysleli doma v USA. Je to pre mňa okrajová kategória, nevenoval som tomu pozornosť. Až teraz som mal trochu času na detaily. A tie vyzerajú aj vymyslené, nielen vyrobené v Indii. Ale tých lepších konštruktérov (asi) pred tým zlákal Royal Enfield na vývoj a výrobu svojej 650-ky.

Do malej pozornosti dávam štvorbodovú „ochranu“ výstupnej remenice (štvrtý kotviaci bod je vo vzduchu) a medzeru medzi plastovým telesom smerovky a oranžovou prednou časťou. V prvom prípade sa zabudlo na pevnosť, v druhom na vodu.

H&D original
H&D original

No a 114-ka...? Tam by som rád počul autorov, ako to mysleli. Lebo keď sa na ten dizajn pozerám, tak tam ako amatér (dizajnér) ťažko nachádzam spájajúce prvky. Ako nestraník to ani nemám právo ďalej rozoberať.

H&D original
H&D original
H&D original
H&D original
H&D original

Naopak nechápavo som pokyvoval hlavou pri Harleyi, ktorý mal za sebou neskutočných drastických 190 000 km v ťažkých cestovateľských podmienkach bez výmeny motora alebo jeho hlavných častí.

H&D rekordér

H&D rekordér
H&D rekordér
H&D rekordér
H&D rekordér

Podstatnú časť stavieb a prestavieb samozrejme tvorili viacej či menej vydarené kreatúry s V2 ako základom. Mám ale pocit, že čoraz viacej motocyklov je síce okolo toho, čo vrakovisko, garáž alebo dobrá kúpa dala, ale už to nie je iba tá obohratá pesnička s V2 refrénom.

H&D prestavby

H&D prestavby
H&D prestavby
H&D prestavby
H&D prestavby

H&D prestavby
H&D prestavby
H&D prestavby
H&D prestavby

H&D prestavby
H&D prestavby
H&D prestavby
H&D prestavby

Iba málo fotiek motoriek / stavieb / prestavieb s V2 H&D je mi bytostne blízkych. Pre mňa to je stret dvoch svetov.

Môj motocyklový svet je jazda na custom biku, ktorý dokáže umožniť jazdcovi dať koleno. Ten neopísateľný pocit brúsiť asfalt. Môj motocyklový svet je jazda pre radosť po krajine. Ten neopísateľný pocit (po krajine) iba tak pohodlne jazdiť. A v tomto roku ma (skupina adventure turistov) presvedčila, že na custom biku sa dá ísť aj do Albánska. Tam vznikol môj tretí (neopísateľný) pocit.

H&D prestavby
H&D prestavby
H&D prestavby
H&D prestavby
H&D prestavby

Tu sa dostávame k téme showbikov - príliš veľa kávy a málo jazdenia. Ale toľko úsilia a času stráveného v garáži... Toto občas nechápem. Lebo aj som už pár krát strávil stovky hodín v garáži. Z môjho pohľadu ja som ten čas premenil na jazditeľný motocykel. Môj (neznámy) kolega V2 H&D stvoril za rovnaký čas niečo iné...

kuriozity

kuriozity
kuriozity
kuriozity
kuriozity

Našiel som dva motocykle s „natruc“ o 90° otočeným véčkom. Jeden autor (Nemec) použil SV 650 a pragmatické riešenie, druhý (pravdepodobne anglický sir) veľké véčko od Kawy a stavba bola v štýle stredovekého rytiera, kde sa kovom nešetrilo.

kuriozity

kuriozity
kuriozity
kuriozity
kuriozity

Zábavné boli variácie na tému Simson

Simson
Simson
Simson
Simson

Druhá časť bude online o pár dní.

Pridané: 31.12.2018 Autor: Romoto Zdieľať

Seriál článkov - Custombike Show Bad Salzuflen:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 143054 | Včera: 172243