Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.12.2013 Autor: Romoto
Čitatelia: 3980 [Novinky - Reportáž]
V dňoch 6.-8. decembra 2013 sa uskutočnila výstava CUSTOMBIKE show v Bad Salzuflene. Po minuloročnej skúsenosti diváka som v tomto roku skúsil šťastie aj ako účastník.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Custombike Show Bad Salzuflen | Nasledujúci
Na ploche 25 000 m2 sa tiesnilo 330 vystavovateľov (tí si platili plochu) a asi 800 radikálne modifikovaných motoriek. Amatérski nuž, dajme tomu že builderi, ako napríklad ja, mali plochu pod svoje dielo a vstup na výstavu bezplatne.
Organizátori očakávali asi 30 000 návštevníkov. No a tým srdce a všetko ostané pracuje prevažne do rytmu V2. Ako minulý, tak aj v tomto roku prevládala čierna farba s oranžovými nápismi. Až mi to trocha pripadá tak, že ako pravý moslim by mal ísť raz za život do Mekky, tak by mal ísť pravý harleják v zime do Bad Salzuflenu. Tí nemeckí (ale podľa reči aj napr. holandskí a švédski) tam chodia.
Regulárni vystavovatelia ponúkajú všetko možné od výmyslu sveta pre priaznivcov H&D. Od trápnych prsteňov, sponiek do vlasov, cez oblečenie až po seriózne komponenty rámom počnúc a poslednou krytkou končiac. Tu sa dá motorka poskladať za výstavu. A to doslovne.
V tomto roku bol vyhlásený duel o European Biker Build-Off 2013 medzi dvomi Schraubermi. V dueli sa streli stavitelia – jeden zo Švajčiarska – Seven Star Choppers (Stokan Dukič) a druhý z Nemecka - A.T. American cycles (Aykut Tataroglu). Mená lídrov sú napísané správne a súťaž bola naozaj v Nemecku. Tí dvaja so svojimi tímami mali za dva dni postaviť čo najlepšiu V2 verziu. 50% hlasov mali návštevníci, 50% odborná porota. Prvou podmienkou bolo, aby v nedeľu o 14:00 svoje stroje naštartovali, potom mali prísť k slovu hlasy poroty a návštevníkov. O 14:15 odborná porota pred zrakmi veľkého počtu nedočkavcov diskvalifikovala oboch hrdých účastníkov, lebo neboli schopní svoje stroje naštartovať. Krásne a drahé V2 utŕžili hanbu a dovtedy suverénny a sebavedomí potetovaní borci mali sklonené hlavy. Súťaž tak skončila bez vyhlásenia víťaza.
Výstava mala bohatý sprievodný program. Bol bodypaiting (niekoľkokrát), vyhlásenie celoročnej čitateľskej súťaže časopisu Custombike o bike roka, cez stripshow, jazdenie v drevenom sude - otec, dcéra a chlapík zo Srí Lanky plus nejaká dobrovoľníčka. Bolo nemecké premiérové predstavenie BMW R nine T atď. V sobotu bola pikantná after párty.
Nemeckému trhu s motorkami sa darí a v medziročnom období mal zaznamenať nárast 2,25 % s počtom predaných 81 175 kusov motoriek vo všetkých kategóriách. Obrat v doplnkoch sa vraj má pohybovať v miliónoch eur. Tabuľku predajnosti vedie BMW s vyše 18 500 mtc, nasleduje Honda s viacej ako 11 300, Harley je tretí s 9000 , pred Kawou s 8700 a KTM 6300 atď.
Ako nestrannému pozorovateľovi sa mi veľakrát zdalo, že ľudia sa prišli iba poprechádzať a dať si pivo, cigaretku a wurst. Že nič nekupujú a neobjednávajú. Niekoľko vystavovateľov nám však pri osobných rozhovoroch potvrdilo spokojnosť so záujmom o ich výrobky. Záujemcovia nezvyknú nakupovať a objednávať priamo na výstave. Tá slúži iba na propagáciu. Po výstave prídu za dílermi a výrobcam a potom si v kľude objednajú to, o čo majú záujem.
Zdá sa mi, že lídrom na domácom luxusnom nemeckom trhu sa stáva THUNDERBIKE, ktorý už získal status výrobcu motoriek rovnocenného s H&D. Ich minuloročný PainTTless získal hlavnú cenu pre rok 2012 v AMD World Championship Of Custombike. Tohtoročný Unbreakable získal cenu European Bike week 2013 Show winner a Custom Class Best in Show Champion class. Cenu tohto jedinečného bajku odhadujem niekde okolo 150 000 eur. Na výstave sa predal. Ich tohtoročný printový katalóg má 588 strán a váži 2 kg. Súhrnne táto firma ponúka online 65 000 dielov.
Celková ponuka bola neuveriteľne široká. Od rámov, na ktorých sa železom nešetrilo a ktoré prenášali dvaja chlapi, cez neuveriteľné množstvo doplnkov až po keramické práškovanie výfukových zvodov napr. bielou farbou. Módnym sa stalo jemné strojové obrábanie na čierno popráškovaných hliníkových súčiastkách. Vytvára to kontrastný čierno – hliníkový efekt. Tí najlepší ponúkajú vyfrézovanie napr. predného kolesa na požadovaný tvar z duralového monobloku. V zberných surovinách si prídu na svoje...
Pridané: 16.12.2013 Autor: Romoto Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Custombike Show Bad Salzuflen | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 125534 | Včera: 160390