Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.06.2018 Autor: Vojvoda
Čitatelia: 8975 [Vaše stroje - Moja motorka]
Redakcia portálu motoride priniesla prvé info o Veľkom malom chuligánovi už v roku 2012. Avšak doteraz nikto z nás nepriniesol žiadne dlhodobé skúsenosti, ktoré by prezradili čo to aj o duši a srdci tohto stroja, a nielen ukázali jeho lesklý šat z recenzie a tabuľkové technické údaje, ktoré ľudia bez hlbších technických znalostí väčšinou čítajú len po riadok z údajom výkonu.
Preto píšem tento článok ako zhrnutie mojej životnej cesty k mojej prvej moto láske, základných znalostí pri starostlivosti o motorku a vo všeobecnosti všetkých technických znalostí a odporúčaní ohľadom mojej KT-Emy, ktorá síce už so mnou nie je, ale v mojom srdci zostane navždy tak isto ako v pamäti zostáva prvá pusa od dievčaťa. Alebo chlapca, každý nech si vyberie podľa seba :)
K motorkám som mal strašne dlho veľmi vyhranený názor. Nesadať, nekupovať a hlavne nejazdiť. Dve kolesá, veľa výkonu a žiadne plechy na ochranu jazdca. Toto myslenie sa mi zmenilo keď som prvý krát zbadal farebné prevedenie Repsol pre Hondu CBR 250 R. Po štvrť litri som sa pozeral schválne kvôli pôvodným obavám z prehnaného výkonu a nulových skúsenosti s jazdou na dvoch kolesách. Ak teda nepočítam bicykel z mladosti. Nie to staršie tmavo modro oranžové, ale oranžovo bielo čierne. Pre neskôr narodených bez historických znalostí tu je foto.
Nakoľko som mal kopec iných vecí v živote na práci, ako napríklad priateľku a vybavovanie vlastného bývania, tak moje okúzlenie zostalo len mojím plánom do budúcnosti. Ako ale už veľká väčšina z nás v živote zistila, nič netrvá večne a priateľka už tým dupľom nie. Doteraz sa sám seba pýtam či to už so mnou nemohla potiahnuť aspoň do jari, nech som nemusel čakať od septembra na to, aby som mohol začať robiť vodičák :D.
Jeseň upršaná a dlhá, zima usnežená a ešte dlhšia. Čo s voľným časom, tak poďme hľadať koľko € potrebujem na tú moju CBR. Hneď som začal pozerať po nových kusoch, aby som získal nejaký základ. Problém číslo jedna. U slovenského dílera som pre modelový rok 2016 už 250 R nenašiel a s Repsol prevedením už tobôž nie. Zrovna teraz s Honda rozhodla prekopať model z 250 na 300 (žeby v moto priemysle bolo hitom posledných rokov up-sizing :) ). Čuduj sa svete, ani na bazároch som nič nenašiel. No ok teda, tak bude teda CBR 300 R s Pearl White prevedením.
Relatívne rýchlo som si vybral a spravil kompromis. Až mi to bolo čudné, vzhľadom na moju povahu. Tu ale nastúpila vyššia moc a s pomocou cookies a veľkého brata v podobe Googlu sa mi na Youtube začali zobrazovať recenzie s mojou vybranou CBRou. Akosi ale moje nadšenie opadlo keď boli recenzie zväčša negatívneho charakteru. Okej, ak 4 z 5 recenzentov tvrdí, že toto nie je bohviečo za tie prachy, tak asi by som ich mal počúvnuť. Najčastejšie odporúčania recenzentov smerovali k novej R3 od Yamahy s novým dvojvalcom s objemom 321 ccm. Ok, marketing na stránke Yamahy dobrý, recenzie takisto, a dizajn môjmu oku ulahodil hádam aj viac ako pôvodný Repsol design, ktorý som mal vysnívaný. Aj s odstupom času musím uznať, že R3 v základnej modrej variante je naozaj pekná mašina.
Samozrejme ako už tušíte, nezostalo pri tom. Po pár rozhovoroch zo susedom, ktorý sa viac motorky natlačil ako som ja za tie posledné dva roky išiel dopredu, som znova skúsil prehodnotiť môj výber, nakoľko moto som chcel na behanie po okolí a nie závodenie.
Hľa, Yamaha s takým istým motorom robí aj naháča :) Akonáhle som zbadal zábery novej MT-03, tak som vedel, že toto je cesta. Zrazu som zistil, že superšporty mi akosi dizajnovo moc nevoňajú a naháče majú svoje čaro práve kvôli odhalenému motoru a pridruženým častiam. Technik z povolania sa vo mne nezaprel.
S kurzom na vodičák som ešte poriadne ani nezačal a kamarát ma upozornil na jeden model od KTM. Bum. Láska bola na svete. Svetlo oranžová kostra, odhalený motor, dizajn ako s veľkej knihy. Počkať toto tu už raz bolo predsa. Takže som prelúskal niekoľko recenzií na tento model a zistil som, že proste lepšia mašina po technickej stránke jednoducho neexistuje. Najväčší výkon, najmenšia váha, ABS v základe. Proste TOP na trhu v danom segmente. Takže volám na inzerát ročného kusu s malým nájazdom, cenovkou o 1500 € nižšou ako nový kus, a zisťujem, že som sa dovolal k chalanom do KTM v Bratislave :)
Motorka je dostupná, môžem sa zastaviť na obhliadku. Neviem akým zázračným spôsobom alebo konšteláciou hviezd mi po par sekundách predajca navrhol alternatívu. Úplne novy kus, dátum výroby 05/2015. Motorka bola v zľave ako minuloročný model. Pán čo za ňu uhradil zálohu sa však rozmyslel a tým pádom som mal cenu poníženú aj o jeho zálohu. Nie je o čom, nový kus za bezkonkurenčnú cenu hneď beriem, ani sa nič nepýtam.
Touto cestou sa chcem poďakovať neznámemu pánovi na úkor ktorého som sa dostal k mojej prvej láske za tak neuveriteľnú cenu, že som až tomu neveril. Ak si sa spoznal, daj vedieť, pozvem ťa aspoň na obed ;)
Písal sa 13. máj 2016. Piatok. Moju lásku som si vyzdvihol v Bratislave.
K dokončeniu vodičáku mi zostával ešte mesiac, takže som moju lásku mohol len chodiť obdivovať do garáže. Prišiel jún 2016, kedy som dostal vodičák do rúk a poďho na cesty. Znie to až neuveriteľne, ale za prvý kalendárny rok som dokázal najazdiť 8500 km. Ak ste začínajúci jazdec, určite Vám hneď odporúčam zakúpiť komplet sadu na ochranu pri páde, takzvané padáky. Protektory motora a šasi lepšie nenájdete ako originál za 150 €.
Čo sa však oplatí objednať z Číny, sú ochranné dištance na prednú a zadnú vidlicu. Originál stojí cca 80 € vs dosť kvalitná náhrada za 20 € je už celkom rozdiel. Za tých zvyšných 60 € viete prejsť cez 1000 km a navyše sú vysústružené presne do prednej a zadnej vidlice. Ak bude mať niekto záujem, skúsim nájsť presný link na EBay ak ma kontaktujete.
Ďalšou vecou, ktorá určite stojí za investovanie 35 €, je cestovné plexi originál od KTM. Plexi aj napriek tomu že ma menšiu plochu ako A4 papier, odvádza svoju prácu do 100 km/h neuveriteľne dobre. Pri diaľničnej rýchlosti s ním už moc nepočítajte, ale to nie je prostredie, kde sa asi budete moc často vyskytovať s týmto strojom.
Ak sa moc obávate pádu, tak určite prihoďte do košíka aj ochrany rukovätí, respektíve si dajte prerobiť páčky na zalamovacie, aby ste sa vyhli odťahu pri odlomení spojkovej páčky pri páde. Cenovo to vyjde asi na rovnako a predsa zalamovacie páčky vyzerajú o dosť lepšie ako korytnačky na rukovätiach.
Jazdné vlastnosti pri toľkých recenziách nemá zmysel z mojej strany rozoberať. Myslím, že na to vedia recenzenti podať omnoho lepší názor ako ja. Ale z užívateľského pohľadu viem podať niekoľko postrehov. Motor je jednovalec, takže treba mu dať viac otáčok, aby sa cítil príjemne. V meste okolo 50 používajte 3-ku. Najmenšia spotreba, hladký chod. Niekde na webe som čítal, že pri tomto motore sa musíte riadiť rovnicou: zaradený kvalt krát 10 plus 10 sa rovná najmenšia možná rýchlosť pre plynulý chod. Osobne by som to upravil na: zaradený kvalt krát desať plus ešte dvadsať navrch sa rovná krásne hladký chod tohto jednovalca.
Motor ma tendenciu dosahovať často teplotu, hlavne v lete, kedy sa zopne ventilátor. Odporučil by som preto súčasným aj budúcim majiteľom skúsiť použiť namiesto predpísaného oleja 15W-50 skôr 15W-60, aby olej dokázal lepšie znášať hlavne v lete vyššie teploty. Takisto irídiová sviečka z väčšou teplotnou vodivosťou má dobre ohlasy na webe. Bohužiaľ som sa osobne nedostal do stavu, aby som menil originál od výroby.
Ak ale pátrate po irídiovej sviečke kvôli výmene a nechcete strácať týždeň života hľadaním tak ako ja, žiadny výrobca k dnešnému dňu ju totiž nemá vedenú podľa výrobcu a modelu v katalógoch, tak je to presne ta irídiová sviečka ktorú KTM ponuka ako originál náhradný diel pre väčšieho Dukea 690.
Po kúpe som sa zopárkrát stretol s názorom rôznych ľudí, že KTM je značka ktorá sa kazí a má drahý servis. Priznám sa, že na serviske som bol dvakrát. Po prvých 1000 km sa menil olej aj kontrolovala vôľa ventilov. Cena cca 150 €. Druhýkrát po 7500 km sa menil len olej (plus ďalšie veci podľa servisného manuálu), takže cena cca 120 €. Neviem ako chodia iné značky pri takýchto intervalových servisoch, tak by som chcel požiadať o vaše skúsenosti v diskusii či je to podľa vás málo alebo veľa za 3 - 4 hodiny roboty a materiálu.
Čo sa týka spoľahlivosti, tak KTM dáva zdarma asistenčnú službu na jeden rok, ak absolvujete servis v originál servise. Navyše aj po skončení záruky si viete k moto dokúpiť predĺženú záruku až na 8 rokov. Cena vychádza cca 120 € na jeden rok. Z mňa osobne dávam červený diplom za služby, ktoré KTM poskytuje na svoje stroje. Ak máte podobné skúsenosti od iných značiek, prosím podeľte sa v diskusii pod článkom. Možno KTM nie je jediná s takýmto prístupom.
Ďalšou vecou s ktorou sa majiteľ stretne, je nastavenie podvozku. Teda predpätie pružiny. Na základnom nastavení (3 stupeň) je od podvozku cítiť hlavne pri prudšom zrýchlení ako by sa skrúcala zadná vidla. Keď to prestavíte na 6 stupeň, tak podvozok reaguje bez zaváhania a nie je cítiť už žiadne tancovanie. Avšak na našich slovenských cestách je už 6 stupeň dosť tvrdý a cítite kvalitné prevedenie prác na našich cestných komunikáciách. Takže buď zvolíte kompromis na 4 alebo 5 stupni alebo to necháte na základnom 3 stupni, kedy zadná pružina vie celkom pekne tlmiť nerovnosti. Respektíve vymeňte originál pružinu za nejakú progresívnu.
Musím sa priznať, že mi trvalo chvíľu kým som prišiel tomuto "papiňáku" na chuť. Tak ako každá žena, aj každý motor potrebuje špecifický prístup, aby neprskal. Nakoľko má motor relatívne vysoký kompresný pomer, 13,1:1. Tak som si za tie dva roky dokázal všimnúť aj jeho špecifické správanie pri používaní rôznych druhov benzínov. Človek by neveril ako presne musí byť tento motor nastavený, keď dokáže reagovať na rôzne oktány a aditíva. Niekto by to mohol brať tak, že tento jednobuch je moc fajnový a rozmaznaný, ale ako som už písal, technik vo mne sa nezaprie, takže mňa osobne to celkom fascinovalo.
Bohužiaľ sa teraz asi nedokážem vyhnúť komerčnej vsuvke, ale bez všetkých detailov sa to asi vysvetliť nedá. Ak dáte 95 oktán, tak motor beží v pohode. Ak teda udržíte otáčky. Ak moc pridáte, na menších otáčkach tak zažijete knock efekt. Naproti taký 100 oktán si vie veselo priasť aj na menších otáčkach bez toho, aby ste to z motora cítili. Spotreba sa vedela dostať na 2,6 na stovku. Takže ak ste nejaký ten kajnšmetke, tak si zaplatíte viac a motor bude krajšie priasť.
Teraz ale prichádza moja dvojročná skúsenosť s 95-kami. Tento motor je tak citlivý na zmenu paliva, až by to niekoho mohlo až výsostne sr...
Mňa naopak bavil empirický výskum v tomto smere :D. Najhladší chod mal motor pri prémiovej 95-ke z Tesco púmp. Zrejme obsah aditív potlačuje knock pri vysokej kompresií a robí hladší priebeh. Bohužiaľ, spotrebu som nedokázal dať pod 3,2 litra na stovku.
Krásna zmena nastala keď som šupol 95-ku z OMV. Musím ale podotknúť, že musí ísť o OMV zo západného Slovenska. Kamarát, ktorý pracuje ako obchoďák v Slovnafte mi prezradil, že OMV pumpy na západnom Slovensku berú benzín priamo z rafinérie vo Viedni. Zvyšok Slovenska kvôli logistike berie benzín zo Slovnaft rafinérie v Bratislave podľa OMV receptúry. Motor pekne ťahal, spotrebu som v extréme vedel vyhnať na 2,6 na stovku, ale chod motora už nebol taký hladký. Slovnaft niečo medzi, spotreba tak 2,8 litre.
Priznám sa, že Shellke sa zo zásady vyhýbam kvôli skúsenostiam z minulosti, takže neviem posúdiť. Ak máte podobné skúsenosti s benzínmi na svojej moto, prosím podeľte sa v diskusii pod článkom. Rád by som vedel, či ide iba o môj premenlivý štýl jazdy alebo rozdielnosť aditív a receptúr môže mať takýto vplyv.
Všetci dlhoroční členovia motoride portálu prosím preskočte túto kapitolu. Jednak je určená pre úplných začiatočníkov akým som bol aj ja, a jednak tento portál by už asi neuniesol ďalšiu diskusiu na tému mazania reťaze.
Môj nový Duke som si doniesol zo showroomu krásne nablýskaný. Samozrejme ako to býva, tak tento lesk nevydrží večne a hlavne ak vás chytí dážď, tak je to úplne v... Našťastie mám garáž pri ľuďoch, ktorí toho majú najazdeného viacej, takže hneď pri prvom umývaní piesku z ráfikov len mokrou handrou profesionálne vysvetlili (rozumej naložili mi tak ako som si zaslúžil), že takto sa to nerobí. Piesok a iné druhy prachu na ceste sú poväčšinou z tvrdšieho druhu materiálu ako lak samotný. A ako si môžeme pamätať z fyziky zo základnej školy, tvrdší materiál obrúsi/rýpe do toho mäkšieho. Takže ak mokrou handrou prejdete po ráfiku kde je piesok, tak sa vám z tej handry v momente stane šmirgľový papier. A ako ste sa mohli dovtípiť, umývať motorku šmirgľovým papierom nie je bohvieaký nápad.
Riešenie je v tomto smere jednoduché. Použiť vapku (z väčšej vzdialenosti, aby ste dýzou neprerezali gumové časti) alebo záhradnú hadicu na kompletný oplach, aby voda zobrala všetky veľké čiastočky. Potom treba aplikovať nejaký druh moto šampónu, aby pena na seba naviazala zvyšok jemného bordelu a znova poriadne opláchnuť. Až po tomto všetkom môžete moto poutierať handrou do sucha, najlepšie jelenicou.
Ak nemáte takéto možnosti na záhrade alebo v garáži, ideálnou voľbou pre vás sú samoobslužné bezdotykové umyvárky, ktoré sú dnes už skoro všade. Osobne ešte používam vosk na lakované časti a silikónový sprej na plastové, aby moja kráska mala lesk a šmrnc už z diaľky.
Ach tá reťaz. Už som spomínal, že som technik z povolania. Toľko rôznych názorov a rád som dostal na to ako sa má správne starať o reťaz a čo pri tom použiť, že som vlastne bol tam kde som začal. Čiže som nevedel nič. A tak šup na mocný web. Stratených 6 hodín môjho života som ale zainvestoval celkom dobre. Prešiel veľa technických článkov o konštrukciách reťazí a odporúčaní ako ich servisovať, až som sa dostal k článku o návšteve ČZ závodov na výrobu moto reťazí. V rámci článku bol aj rozhovor s jedným technikov ktorého vysvetlenie a odporúčania mi dávali najviac zmysel.
Základným dôvodom prečo sa reťaz maže nie je ten, aby bola namazaná v nitovaných spojoch. Tak isto nie kvôli tomu, že sa reťaz otáča na rozetách. Reťaz sa na rozetách len ohýba vždy v tom istom uhle a potom sa vracia do pôvodnej polohy. Dnešné reťaze sú už v jadre namazané olejom, ktorý je zalisovaný do jadra a od vonkajšieho sveta ho delí gumové tesnenie, aby nevytiekol naspäť do sveta. Podľa toho aké písmeno sa vám ukáže z profilu keď toto tesnenie prerežete, sa odvodzuje typ reťaze. O, X a Z reťaz. Niekde som tuším videl aj H, ale to sa tuším na moto nepoužíva. Hlavným dôvodom je samozrejme ochrana proti korózií, a aby nám reťaz nehrkotala na pol dediny. Z mechanického pohľadu sa reťaz maže kvôli tým malým valčekom, ktoré prichádzajú do priameho kontaktu s rozetou a ako jediné sa dokážu na reťazí voľne otáčať. Niežeby to v bežnom stave robili. Technologický postup pri čistení a mazaní by mal byť nasledujúci:
Dôvodom ako som už písal, je všade prítomný piesok a prach. Ak sa vám do maziva nachytá bordel, tak sa vám na reťazi vytvorí akási brúsna pasta, ktorá vám skráti životnosť vašej reťaze. Jednoducho vybrúsi rozety a články rýchlejšie ako pri čistej reťazi. Môže poškodiť gumové tesnenia a tým pádom vám unikne zalisovaný olej z jadra článku. V podstate je úplne jedno čím reťaz očistíte. Stačí aj voda z hadice. Všetko je lepšie ako nič. Samozrejme, najlepší výsledok dosiahnete čističom, ktorý je určený na reťaze s O, X a Z krúžkami. Nikdy nepoužívame technický benzín, riedidlo alebo nebodaj čistič na brzdy. Tieto látky Vám vysušia gumové tesnenia, ktoré potom popraskajú a zase máte problém s unikom maziva z jadra článku. Zotrieť prebytok čističa handrou a nechať uschnúť. Čističe majú zväčša na obale napísane koľko treba nechať reťaz preschnúť, aby sa čistič odparil.
Ak rozmýšľate nad konkrétnou značkou, tak najlepšie je zvoliť toho istého výrobcu od ktorého si zakúpite mazivo na reťaz. Nejde o marketing, ale o elementárnu chémiu. Každé mazivo má trocha iné zloženie a preto výrobca vie aký pomer látok použiť, aby sa dané mazivo dalo ľahko rozpustiť a dať dole z reťaze. Nezabudnite očistiť bordel aj z prednej a zadnej rozety. Dobrým pomocníkom pri čistení sú také veľké kefky na reťaze, ktoré sa dajú kúpiť dnes už skoro všade. Respektíve ak ste trochu úchyl na perfekcionizmus ako ja, tak práčka na reťaz je pre vás ako stvorená.
Aplikujte mazivo na reťaz v striedmom množstve na reťaz. Radšej viac ako menej. Striekame na vnútornú časť reťaze z vrchu. Mazivo je v základnom stave rozpustené a má vysokú viskozitu. Jednoduchým optickým ukazovateľom či dobre mažete sú maličké bublinky ktoré uvidíte keď mazivo korektne vniká pod valčeky. Mazivo necháte 20 minút preschnúť a utriete celú reťaz handrou od zbytku, aby sa vám z reťaze nestal magnet na prach. Nie zase ale úplne do sucha, reťaz by mala byť trochu mastná, aby nás nestrašila korózia. Ideálne je, keď mazivo necháte preschnúť cez noc v garáži. Keď nie je iného východiska, dajte tomu aspoň hodinku na slniečku. Inak vám hrozí, že vám veľká časť maziva odprskne počas jazdy z reťaze preč.
Ak si náhodou všimnete že po namazaní ide reťaz tichšie a necítite také silné kopance od motora na zadné koleso, tak vaša úloha bola úspešná. Každý valček keď je nanovo namazaný, tak funguje ako malý tlmič rázov práve prítomnosťou čistého maziva. Sám o sebe toho veľa neutiahne. Ale keď sa ich zapojí niekoľko desiatok z celej reťaze, tak už to je cítiť.
Ako som písal, tento portál asi neznesie už ďalšiu diskusiu na tému mazania reťaze. Ale ak by sa mi Raptor z jeho skúsenosťami ohľadom reťazí vyjadril k môjmu postupu, tak by som bol vďačný. Nikto učený z neba nespadol, a aj ten čo spadol, nemusí mať vždy pravdu.
Neviem ako je to inde vo svete, ale keď som kamarátom povedal, že do Rumunska na trip idem s nimi na jednovalci s objemom 373 ccm, tak reakcie boli skôr vtipného charakteru. Prvýkrát som sa vybral na takúto dlhú trasu a musím znova odporučiť zakúpiť to cestovné plexi. Bez neho by som asi nedal toľko km s takou dobrou náladou. A hlavne nie teda tých 800 km po diaľniciach, ktoré sme absolvovali cestou do Rumunska a späť. Ak máte fajnový zadok ako ja, tak určite aj gélové sedlo. Inak si určite spomeniete na hlášku z filmu Pulp Fiction od Marcelusa.
Papierový výkon 44 koní vám bude postačovať na akúkoľvek činnosť a cestu na akú sa vyberiete. Pri bežných zákonných rýchlostiach sa nemusíte báť, že by ste niekedy niekomu nestíhali. Motor spriahnutý s relatívne krátkymi prevodovými dráhami vie do 150 km/h potiahnuť krásne dynamicky, potom už to ide trocha lenivejšie. Samozrejme, takéto veci skúšame na uzatvorených okruhoch a nie na ceste ;).
Ako nám KTM vo svojich promo videách opakuje už nejeden rok, Duke 390 je navrhnutý ako Cornering rocket. V preklade Zákrutová raketa. A tu sa prejavuje jeho najväčšia sila. Štandardne obuté Pirelli Diablo Rosso 2 sú ideálnym spoločníkom do zákrut, kde 390-ka so svojou malou váhou a podvozkom vyniká nad oveľa väčšími svalovcami z radov litrových objemov.
Kto niekedy išiel Transfagarasan a Transalpinu, tak si určite pamätá tie nádherné zákruty, ktoré sa tiahnu z údolia cez hory a lesy naspäť do údolia na druhej strane Karpát. Duke v tomto smere nesklamal a pri stúpaní do kopcov som priateľov nechával za sebou. Rozdiel 70 kíl oproti bežnej váhe litrových bratov je pri preklápaní v zákrutách neuveriteľne cítiť. Samozrejme, poznámku "Chlapci kde ste toľko? Ja byť vami, tak by som aspoň dvojvalce ubral aby ste mi stíhali" som si v cieli odpustiť nemohol :D.
Popisovať jazdu v meste asi ani nemá zmysel. Mesto je prostredie, kde využijete malú váhu a ovládateľnosť stroja na jednotku. Tak isto jazdu po cestách ktoré nesú štvorciferné označenie som si vyslovene užíval.
Po dvoch rokoch a 13 000 kilometroch však nadišiel čas na posledné zbohom a moja prvá láska putovala do rúk nového majiteľa, ktorý ju dúfam spraví rovnako šťastnou ako bola so mnou. Vyrástol som a vybral som sa cestou viacobjemového dvojvalca o ktorom podám report zase o 2 roky, tentokrát už bez technických kecov okolo...
Juraj alias Vojvoda
Pridané: 06.06.2018 Autor: Vojvoda Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | KTM |
Model: | 390 Duke |
Rok: | 2015 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 375 ccm |
Max. výkon: | 43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 35 Nm / 7250 ot. |
Kompresný pomer: | 12.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 89 x 60 |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 110/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 230 mm |
Pneu vzadu: | 150/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 139 kg |
Výška sedla: | 800 mm |
Rázvor: | 1367 mm |
Svetlá výška: | 170 mm |
Objem nádrže: | 11 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 3.4 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 242 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
Cena 07/2014: 5.000 € |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 159924 | Včera: 176147