Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.02.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 12145 [Novinky - Oznam]
Už štvrtý rok pokračuje stúpajúci trend v predaji nových motocyklov. Za minulý rok ich celkový počet po prvý raz v histórii Slovenska prekročil hranicu 5000 kusov. V článku nájdete bližšie informácie o tom, aké modely či kategórie sa najviac predávali.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Štatistiky predaja motocyklov | Nasledujúci
Spomínané číslo 5042 kusov je skutočne veľmi pekné, keď si predstavíme, že napríklad v roku 2012 sa u nás predalo len 1888 nových motoriek. Potom prišla malá úprava legislatívy, ktorá spustila veľké oživenie; odvtedy náš trh neustále rastie. Aj keď nárast medzi ostatnými dvomi rokmi nebol až taký veľký ako predtým (2012/2013 bol takmer 100 %), stále nás môže tešiť, že je nás na cestách čoraz viac.
V porovnaní s rokom 2015 sa u nás teda predalo o 3,8 % motoriek viac. Hneď v úvode musíme podotknúť, že tento údaj je trochu skreslený tým, že do konca roka 2016 bolo potrebné prihlásiť všetky motocykle, ktoré nespĺňali emisnú normu Euro 4. Preto boli registrácie za december nezvyčajne vysoké, zhruba na októbrovej úrovni, čo je na slovenské pomery anomália. Ak by sme však tieto kusy odfiltrovali, celkový počet predaných motoriek by bol aj tak vyšší než v roku 2015.
Najväčšiu porciu koláča, takmer polovicu, si odtrhli skútre do 125 cm3. Táto trieda v ostatných rokoch celkom logicky rástla najrýchlejšie, ale v minulom roku po prvý raz poklesla, a to najmä z dôvodu poklesu lacných ázijských značiek. Tie klesali ako jediné, a to vo veľkých číslach - Maxon o 37 %, Adamoto o 55 %, Longjia o 26 %. Až na pár výnimiek nám "v ringu" zostávajú v podstate už iba tradičné a silné značky, a dá sa povedať, že z nich rástli takmer všetky. Rekordérmi v tomto smere sú Kawasaki a Harley-Davidson, ktoré narástli o takmer 50 %, či Triumph so 43-% nárastom.Ďalšími obľúbenými triedami zostávajú enduro (takmer 18 %), naháče (13 %), či čopre (takmer 8 %).
Z hľadiska značiek sa u nás najviac darilo Honde: takmer každá štvrtá predaná motorka bola z jej fabriky. Na druhom mieste sa drží tradične Yamaha so štrnástimi percentami, prvú trojku uzatvára Kawasaki so 7 %.
A ktorým modelom sa u nás darilo najviac? Pre ľahšiu orientáciu si to rozdeľme na skútre a motorky - pribudlo 134 kusov Yamahy MT-07, čo je inak medzi "veľkými" motorkami pomerne vysoké číslo. Druhé miesto si uchmatlo endurko Honda NC750X so 110 kusmi, tretie je stále obľúbené "géesko" od BMW s 86 kusmi.
Medzi skútrami stále neohrozene vedie PCX od Hondy, a to so 463 predanými kusmi. Dvojkou je Maxon JJ125T-23 s menej než polovičným výsledkom (210 ks), prvú trojku uzatvára Yamaha N-Max so 167 kusmi.
Mimochodom, v Rakúsku sa za rok 2016 predalo takmer 30 000 nových motoriek, čo je oproti roku 2015 značný nárast o pätinu. Český trh máličko poklesol; predalo sa na ňom viac ako dvojnásobné množstvo motoriek čo u nás, teda takmer 12 000 kusov. Maďarský motocyklový trh síce rástol rýchlejšie než náš, ale aj tak je pomerne malý - predalo sa tam iba o niečo viac než 2000 nových motoriek.
Údaje spracované z podkladov Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky a zdrojov redakcie motoride.sk.
Pridané: 07.02.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Štatistiky predaja motocyklov | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 14536 | Včera: 121379