Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.09.2016 Autor: happy
Čitatelia: 4570 [Šport - MotoGP]
Ďalší nový - ôsmy víťaz tohtoročnej sezóny Dani Pedrosa!
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2016 | Nasledujúci
Je za nami ďalší napínavý víkend, ktorý nám priniesol opäť pekné súboje, strhujúce chvíle a sporné momenty. Počas celého víkendu bolo pekné letné počasie, teplota vzduchu okolo 27°C.
Tentokrát bol dejiskom okruh - Misano World Circuit Marco Simoncelli Italy neďaleko mesta Rimini. Okruh bol postavený v roku 1972, od tej doby bol viackrát upravený. Pravidelne sa tu jazdila Veľká cena v 80. a začiatkom 90. rokov a od roku 2007 sa vrátila Veľká cena MotoGP na tento okruh.
Štvrtok na tlačovej konferencii oznámil šéf Dorny Carmelo Ezpeleta vyradenie štartovného čísla #58. Toto číslo patrilo Marcovi Simoncellimu, ktorý pretekal v kráľovskej kubatúre. Počas preteku VC Malajzii v roku 2011 tragicky zahynul a na jeho počesť pomenovali okruh v San Marine - Misano World Circuit Marco Simoncelli Italy.
Piatok sa oficiálne potvrdil vstup KTM do kráľovskej kubatúry majstrovstiev sveta MotoGP na nasledujúcich päť sezón.
V článku po VC Veľkej Británie som písal o havárii ktorú mali Loris Baz a Pol Espargaro. Spomínal som, že sú obaja v poriadku a že sú pripravený na VC San Marina. Espargaro je v úplnom poriadku a tento víkend jazdil v dobrej forme, no Loris Baz sa po vyšetrení, ktoré absolvoval v Ženeve, nemohol zúčastniť pretekov. V pravej nohe mu našli zlomeniny. Toto zranenie si našťastie nevyžaduje operačný zákrok, no VC San Marina musel vynechať, nahradí ho pretekár zo seriálu WorldSBK Xavi Forés.
Ešte jedna info a to ohľadom Andrea Iannoneho. Tento pretekár mal v piatočnom tréningu haváriu po ktorej si spôsobil zlomeninu tretieho stavca T3. Po nehode odišiel po vlastných nohách do boxov, no po vyšetrení v zdravotnom stredisku, bol letecky prevezený do nemocnice kde mu robili ďalšie vyšetrenia. Jeho štart počas nedeľného preteku bol otázny, no nakoniec mu hlavný lekár zamietol štart a na preteku ho nahradil Michele Pirro.
V prvej kvalifikácii sa podaril najrýchlejší čas Michele Pirrovi 1'33.059 sekundy, druhý bol Hector Barbera 1'33.098. Obidvaja pretekári postúpili do druhej “rýchlejšej” kvalifikácie.
Od začiatku druhej kvalifikácie mal najrýchlejšie tempo Lorenzo, ktorý útočil aj na rekord trate (1'32.146). Tento rekord z minulého roku sa mu aj podarilo prekonať v siedmom meranom kole s časom 1'31.868 a týmto si upevnil pole position. Druhý skončil Valentino Rossi, ktorý strácal na Lorenza 0.348 sekundy. Tretí skončil Maverick Viñales s časom 1'32.381 sekundy.
Pozícia | Číslo | Jazdec | Národnosť | Tím | Moto | Km/h | Čas |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 289.8 | 1'31.868 |
2 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 289.2 | 1'32.216 |
3 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 291.3 | 1'32.381 |
4 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 286.7 | 1'32.443 |
5 | 51 | Michele PIRRO | ITA | Ducati Team | Ducati | 292.0 | 1'32.467 |
6 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 294.3 | 1'32.677 |
7 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 286.9 | 1'32.743 |
8 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 290.8 | 1'32.859 |
9 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 285.4 | 1'32.918 |
10 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 287.3 | 1'33.002 |
11 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Ducati | 288.3 | 1'33.301 |
12 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 287.0 | 1'33.929 |
13 | 6 | Stefan BRADL | GER | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 283.9 | 1'33.399 |
14 | 22 | Alex LOWES | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 286.1 | 1'33.635 |
15 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 287.6 | 1'33.716 |
16 | 50 | Eugene LAVERTY | IRL | Pull & Bear Aspar Team | Ducati | 287.8 | 1'33.772 |
17 | 43 | Jack MILLER | AUS | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 286.7 | 1'33.847 |
18 | 45 | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 288.0 | 1'33.989 |
19 | 53 | Tito RABAT | SPA | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 284.7 | 1'34.302 |
20 | 68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Pull & Bear Aspar Team | Ducati | 284.5 | 1'34.465 |
21 | 12 | Javier FORES | SPA | Avintia Racing | Ducati | 283.4 | 1'35.161 |
Väčšina tímov zvolila tú istú kombináciu pneumatík - na obe kolesá zvolili pneumatiky “medium”. Viñales, A. Espargaro a Marquez si vybrali na prednú pneumatiku “hard” a zadnú “medium”.
Najlepší štart mal Dovizioso ktorý štartoval zo 6. miesta a dostal sa na štvrté miesto a výborný štart mal aj Dani Pedrosa. Po prvom meranom úseku viedol Lorenzo, druhý bol Rossi, za ním Viñales, Dovizioso, Marquez, Predrosa…V tomto poradí sa odjazdilo aj prvé kolečko.
Pedrosa štartoval až z ôsmeho miesta, hneď po prvých metroch sa mu podarilo prebojovať na šiestu priečku a začal doťahovať Marqueza. V tesnom závese za tímovým kolegom sa mu v prvej polovičke pretekov podarilo prepracovať na štvrté miesto. Od začiatku pretekov mal Dani asi najlepšie tempo zo všetkých pretekárov, v 11 kole sa mu podarilo prekonať rekord s časom 1'33.203 sekundy. V 14 kole sa mu podarilo predbehnúť Marca, hneď v nasledujúcom kole, čo zostávalo približne 14 kôl do konca, si opäť zlepšil čas na 1'32.979. Chvíľu na to sa mu podarilo predbehnúť aj Lorenza a Dani začal stíhaciu jazdu za Rossim ktorý mal 1.244 sekundy náskok, no zostávalo ešte 11 kôl do konca preteku. Keď zostávalo sedem kôl do konca, Dani predbehol Rossiho a s prehľadom si robil náskok. Dani Pedrosa vyhral Veľkú cenu San Marina a stal sa ôsmim pretekárom ktorý vyhral Veľkú cenu v sezóne 2016.
Rossi štartoval z druhého miesta, no od druhého kola, v ktorom sa mu podarilo sporne prebehnúť Lorenza viedol Veľkú cenu. Na prvom mieste sa udržal 20 kôl, mal výborné tempo a od začiatku mal pekný náskok od druhého Lorenza. No v 22. kole si Rossi neudržal prvú priečku a predbehol ho Pedrosa, ktorý išiel svoj najlepší pretek v tohto ročnej sezóne. Rossi nakoniec skončil druhý, strácal 2.837 na Pedrosu.
Jorge mal tento víkend vynikajúce tempo. Po sérii posledných, pre neho neúspešných Veľkých cenách, to po kvalifikácii vyzeralo pre úradujúceho majstra sveta nádejne, aj počasie mu hralo do kariet a dalo sa od Lorenza očakávať vynikajúci výsledok. Nakoniec skončil na tretom mieste. Hneď na začiatku pretekov sa dostal Rossi šikovne pred Lorenza na prvé miesto a v sedemnástom kole Jorge pustil pred seba aj Daniho Pedrosu. Na tlačovej konferencii sa Lorenzo stažoval na Rossiho predbiehací manéver, uznal že bol Rossi rýchlejší, no podla jeho slov bol Rossi veľmi agresívny a mohlo dôjsť ku kolízii. Našťastie tento manéver obaja jazdci zvládli - veď sú niekoľkonásobný majstri sveta a podobných a možno aj viac nebezpečných manévrov sme už videli niekoľko.
Štvrtý skončil Marc Marquez ktorý nestíhal prvým trom pretekárom. Došiel do cielu o 9.569 sekumdy neskôr ako prvý Pedrosa. Na piatej pozícii sa umiestil Maverick Viñales a strácal 15.467 sekundy na Pedrosu.
Pozícia | Body | Číslo | Jazdec | Národnosť | Tím | Moto | Km/h | Čas |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 162.3 | 43'43.524 |
2 | 20 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 162.1 | +2.837 |
3 | 16 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 162.1 | +4.359 |
4 | 13 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 161.7 | +9.569 |
5 | 11 | 25 | Maverick VIÑALES | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 161.4 | +15.467 |
6 | 10 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 161.1 | +19.676 |
7 | 9 | 51 | Michele PIRRO | ITA | Ducati Team | Ducati | 160.9 | +22.936 |
8 | 8 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda | Honda | 160.7 | +25.702 |
9 | 7 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 160.7+ | 27.155 |
10 | 6 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 160.2 | +33.968 |
11 | 5 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 159.9 | +39.206 |
12 | 4 | 6 | Stefan BRADL | GER | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 159.9 | +39.967 |
13 | 3 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Ducati | 159.7 | +42.997 |
14 | 2 | 50 | Eugene LAVERTY | IRL | Pull & Bear Aspar Team | Ducati | 159.3 | +49.450 |
15 | 1 | 45 | Scott REDDING | GBR | OCTO Pramac Yakhnich | Ducati | 159.0 | +54.879 |
16 | 68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Pull & Bear Aspar Team | Ducati | 158.4 | +1'05.072 | |
17 | 53 | Tito RABAT | SPA | Estrella Galicia 0,0 Marc VDS | Honda | 131.3 | 5 Laps |
Číslo | Jazdec | Národnosť | Tím | Moto | Km/h | Čas/strata |
---|---|---|---|---|---|---|
41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 160.4 | 11 Laps |
12 | Javier FORES | SPA | Avintia Racing | Ducati | 155.8 | 13 Laps |
22 | Alex LOWES | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 157.9 | 21 Laps |
Pozícia | Jazdec | Moto | Národnosť | Body |
---|---|---|---|---|
1 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 223 |
2 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 180 |
3 | Jorge LORENZO | Yamaha | SPA | 162 |
4 | Dani PEDROSA | Honda | SPA | 145 |
5 | Maverick VIÑALES | Suzuki | SPA | 136 |
6 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | 99 |
7 | Andrea IANNONE | Ducati | ITA | 96 |
8 | Cal CRUTCHLOW | Honda | GBR | 93 |
9 | Pol ESPARGARO | Yamaha | SPA | 89 |
10 | Hector BARBERA | Ducati | SPA | 81 |
11 | Eugene LAVERTY | Ducati | IRL | 69 |
12 | Aleix ESPARGARO | Suzuki | SPA | 60 |
13 | Scott REDDING | Ducati | GBR | 55 |
14 | Danilo PETRUCCI | Ducati | ITA | 50 |
15 | Alvaro BAUTISTA | Aprilia | SPA | 47 |
16 | Stefan BRADL | Aprilia | GER | 43 |
17 | Jack MILLER | Honda | AUS | 42 |
18 | Bradley SMITH | Yamaha | GBR | 42 |
19 | Michele PIRRO | Ducati | ITA | 32 |
20 | Tito RABAT | Honda | SPA | 27 |
21 | Loris BAZ | Ducati | FRA | 24 |
22 | Yonny HERNANDEZ | Ducati | COL | 13 |
23 | Alex LOWES | Yamaha | GBR | 3 |
24 | Javier FORES | SPA |
Text: happy
Zdroj: www.motogp.com
Foto: www.motogp.com
Pridané: 12.09.2016 Autor: happy Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2016 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 115547 | Včera: 158648