Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 11.07.2016 Autor: Radas
Čitatelia: 11626 [Vaše stroje - Moja motorka]
Tento článok som napísal ešte v r. 2014, v období, keď som sa preháňal na tomto nádhernom skútri miestnych po okreskách. Dnes (2016) som ho náhodou našiel. Je to ako keď objavíte starú knihu zapadanú prachom. Jemné ho sfúknete, opatrne a s očakávaním otvoríte prvú stranu a začnete čítať..
Síce skútrik už nevlastním, ale mám taký divný pocit, ako keby som tejto temperamentnej Talianke niečo dlžil za všetky tie krásne momenty, ktoré sme spolu prežili. Rozhodol som sa preto splatiť dlh a prikladám tento článok k ostatným..
Účelom článku je pokúsiť sa podať všeobecnú recenziu 125-ky Nexusa, ktorá je určená hlavne úplným začiatočníkom, ktorí na žiadnej moto ešte nesedeli, resp. pre tých, ktorí zvažujú kúpu tejto temperamentnej talianky. Priznám sa, prišlo to tak nejak samo. Sám som hľadal niečo podobné na nete, a ani strýco vševed google toho moc nepovedal. Rozhodol som sa preto prispieť kvapkou v mori. Ak článok pomôže čo i len jednému človeku pri výbere skútra, cieľ bude splnený.
Odkedy je možné riadiť túto kubatúru a s variátorom s Béćkom, skútre si nachádzajú majiteľov aj medzi čisto autármi. Niet sa čomu diviť, nie sú to dýchavične 50-tky, ktoré do kopca nejdú, 11kw motor má pre začiatočníka veľmi slušné zrýchlenie a zároveň stovka na tacháči nepredstavuje žiadnu hranicu. Cena skútrov je prijateľná a ak Vás to prestane baviť, jednoducho ho predáte.
Tak isto patrím medzi ľudí, ktorí osedlali jednu stopu prvý krát. Sezóna 2014 moc nepriala bikerom, no napriek tomu sa mi podarilo urobiť s Nexikom cca 2 tis. km. Pre niekoho veľa, pre niekoho málo, jazdil som, keď som chcel, potreboval, na výlety, na nákup, len tak na „kochačku“.
Recenzia odráža moje skúsenosti a pocity začiatočníka, nemá snahu porovnávať s inými strojmi, nakoľko je to jediný skúter, na ktorom som jazdil. Technické veci neriešim, to si každý naštuduje. V sérii je to top výkon, ktorému šéfujete s Béčkom.
Hmm, má vôbec význam sa baviť o ňom? Veď sa na to pozrite! Parkujem v meste, vypínam motor, otáča sa nádherná mamina...jediné čo z nej vyjde je: woow! A za takéto wow situácie chcem talianovi poďakovať, za tak krátku dobu som ich zažil za vagón. Ďalšia situácia: v krčme stretnete chalanov, ktorí sa hádajú, čo to za morku išlo. Bol to supersport? Asi ťažko, nie je ho totiž počuť..Hmm, ale šiel nejako rýchlo! Takže prosím, urobte si názor sami. Je možne, že Vám bude časom chýbať výkon, no pre design ju budete milovať.
11 kw Vás z križovatky odpáli okamžite, šesťdesiatka je tam „coby dup“ a kým sa rozhýbu autá, vy už brzdíte na ďalších svetlách. :) Nemusíte ma brať doslovne, ale v meste budete stále vpredu a 125-ka mi prišla ako dostačujúca. Jazda po dedinách kde je päťdesiatka Vás bude baviť minimálne z dvoch dôvodov: 1. Rýchlosť dodržiavať nebudete! 2. Ak tam budú naviac zákruty, budete sa usmievať jak harvepíno. Nexík je až nezdravo obratný, naozaj mení smer jak mucha okolo žiarovky, veľmi ľahučko sa preklápa, kanály vyberá ľavou zadnou. Stačí sa naučiť pár dobrých trikov od skúsených jazdcov a hra môže začať. Autá idúce 60 km/hod. dáte s prehľadom..Mimo obec v deväťdesiatke je situácia podobná až na pár drobností. Osemdesiatka je tam rýchlo, pri obiehaní nad osemdesiat je už treba brať do úvahu osminkový motor. Kde nevidím, neobieham, už to nemá taký záťah. Ale ako som už na začiatku načrtol, 100km/hod. nie je hranica, ide to aj viac, ale predsa len na to sú tu už iné kubatúry. Optimum u tejto 125-ky hľadajte medzi 60 – 90. Pomalšie Vás to bude nudiť a viac už to tiež nie je úplne to pravé orechové. K tomu len malú poznámku: Nenechajte sa zmiasť tým, že však je to skúter, šortky, tričko a idem! V osemdesiatke by som sa v šortkách a tričku nechcel váľať po ceste..Čo sa týka diaľničných presunov, zabudnite na to. Obdivujem ľudí, schopný ísť s niečím takýmto na dovolenku do Chorvátska. :) Dlhé presuny áno, ale skôr po nejakých okreskách. Maximálku som neskúšal, je to otázka času a rovnej cesty. Dlhé a tiahle kopce bude dávať max. v 80-tke. Pozn. pre nadšencov, horlivcov a nevybúrených: na zadné to postaviť nejde, o prednom by som radšej nerozmýšľal. Ak by to nejaký fešák predsa len skúšal, nezabúdajte že to nemá padáky a plasty sa ťažko zháňajú. ;)
Gilerka toho uvezie dosť. :) Samozrejme sa to odrazí na výkone. Náklad cca 150kg uvezie bez problémov. 90 – 100 na rovine nebude problém, ale dlhé a tiahle kopce jej už nevoňajú. V závislosti na kopci samozrejme, ale cez 60 už nešla. Rozjazdy sú samozrejme cítiť, ale nebojte sa, moto ala Flinstone to nie je, zvládne to sama :) Vo dvojici som už cítil ruky. Či je to dané konštrukciou, alebo záťažou, alebo faktom, že som začiatočník, neviem. Každopádne druhý a tretí výlet vo dvojke bol už oveľa lepší.
Závisí, čo od skútra očakávate. Ak chcete mat prdel v perinke, kúpte si gauče typu Peugeot Satelis, Suzuki Burgman príp. Piaggio Xevo. Sedel som na nich a zaručujem Vám, že budete spokojní a zadok Vám poďakuje. Táto temperamentná talianka má iný cieľ. Chce Vás okúzliť šarmom, zahrať sa na nedostupnú, je zábavná, chce sa hrať. Vždy Vás niečím prekvapí a keď jej dáte Všetko čo potrebuje, bude Vám verná. Pri tom všetkom aj zabudnete, že pohodlím sa nevyrovná ani Satelisu, ani Xevu, ale na hru, ktorú s ňou hráte je pohodlná dosť. Inak povedané, sedlo je dostatočne široké, pohodlie si nájde aj spolujazdec. Nie je to obývačka, ale zo skúsenosti viem, že 100 km na ňom usedíte rel. v pohode. Zadné tlmiče sú tiež nastaviteľné, takže, ak Vám to nebude vyhovovať, prosím. Niektorí gurmáni dajú na ňom (len v inej kubatúre) aj Grossglockner..
Čo sa týka nočného svietenia, cestu Vám osvieti dostatočne, lepšie než moje staré punto napr. :D Pod sedlom nájdete koncovku na nabíjanie. Ochrana proti vetru je dobrá. Veterný štít plní svoju úlohu. Nad 100km/hod už ale trochu fučí, ale žiadny epileptický záchvat to nie je. Neviem, nakoľko je to prijateľné, z iných moto nemám skúsenosť. Nohy máte úplne kryté, nebude Vám na ne fúkať. Podobné je to aj s dažďom. Ochrana nôh je na jednotku. Bude Vám na ne kvapkať akurát tak z helmy. Brucho a hruď suchá. Ruky bohužiaľ zmoknú. Keď chytíte riadnu búrku, je to jedno, v kaluži budete aj sedieť Celkovo musím ale Nexík pochváliť v tomto smere.
Pri kúpe som zvažoval aj kufor za sedlom. Nakoniec som ho nekúpil. Nepotreboval som ho. Pod sedlo sa Vám zmestí 1x helma plus ďalšie drobnosti, napr. menší nákup, alebo ruksak a pod. 2 helmy sa tam nevojdú...ďalší úložný priestor je vpredu pri ľavom kolene, vojde sa tam mobil, peňaženka a doklady. Úložný priestor pod sedlom je osvietený.
Vec ktorú veľa ľudí rieši. Myslím si ale, že v tejto kubatúre je to zbytočné. Za dvacku natankujete do plna a ešte dostanete výdavok. Potom už len jazdite, jazdite, jazdite a jazdite...a nie a nie sa dočkať, kedy ubudne ďalšia bakuľa z displaya. Ten Vám ukazuje aktuálny počet km, ktoré prejdete na 1l paliva. Talian to tak chcel, tak to tam dal. Chvíľu sa nad tým budete zamýšľať, potom vás to prejde. Moja spotreba sa pohybuje v rozmedzí 2,8 – 3,00 litre. Občas jazdím seniorsky štýl, občas si zaťahám za plyn, občas ideme vo dvojici. Vo dvojici idete za 3,5 litra.
Gilera Nexus 125 je veľmi hravý skúter, ktorý Vám vyčarí na tvári nejeden úsmev. Začiatočníka ohromí, skúsenejšieho možno prekvapí a očarí. Je to výborná vstupná brána do sveta jednej stopy. PS.: Keď si ho budete kupovať, skontrolujte si, či nerobí náhodou stopy dve :P :D
Pridané: 11.07.2016 Autor: Radas Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 79673 | Včera: 132917