Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 19.04.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5685 [Novinky - Predstavujeme]
Nový Roadster je odstrojený až na samotnú podstatu formy a funkčnosti.
MILWAUKEE (18. apríla 2016) – Nový Harley-Davidson Roadster je stelesnením takmer 60 ročnej tradície rady Sportster, odstrojenej až na samotný základ ničím nerušenej radosti z jazdy. Jeho doménou sú ulice veľkomiest i zakrútené horské cesty, silný dojem ale dokáže navodiť aj samotný pohľad na stojací motocykel.
„Od svojho vzniku v roku 1957 sa rada Harley-Davidson Sportster neustále mení a rozvíja a Roadster otvára novú kapitolu tejto histórie,“ hovorí Brad Richards, Director of Styling v spoločnosti Harley-Davidson. „Sledovali sme ako si majitelia upravujú Sportster v mnohých rôznych smeroch. Nový Roadster je kombináciou rôznych štýlov, ale hlavným zámerom bolo postaviť motocykel primárne orientovaný na jazdcov. Preto má Roadster štíhlu konštrukciu, pôsobivý výkon a perfektnú odozvu pri riadení.“
Nový model Roadster, ktorý je hlavným prvkom súčasnej marketingovej kampane Live Your Legend spoločnosti Harley-Davidson, sa radí do rodiny Dark Custom s minimalistickým dizajnom inšpirovaným klasickými závodnými motocyklami a súčasným dopytom po jednoduchých strojoch v štýle custom. Profilom pripomína závodné motocykle Sportster z obdobia päťdesiatych a šesťdesiatych rokov.
„Chceli sme, aby sa do modelu Roadster premietlo DNA super výkonných motocyklov KHR z päťdesiatych rokov i neskorších Sportsterov upravených pre dragsterové závody,“ hovorí Richards. „Tieto stroje mali orezané blatníky, malú palivovú nádrž a boli odstrojené až na samotný základ, aby čo najlepšie slúžili na závodné účely.“
Roadster ponúka moderný výkon vďaka kombinácii nových kolies a pneumatík, špičkových komponentov odpruženia a vzduchom chladeného motoru V-Twin 1200 ccm, ktorý disponuje silným krútiacim momentom v strednom pásme otáčok. Päťlúčové kolesá s rozmermi 19“ vpredu a 18“ boli navrhnuté špeciálne pre tento model a umocňujú jeho vyvážený a atletický výraz.
„Nové kolesá sa inšpirujú klasickým prekladaným usporiadaním a patria k najprepracovanejším liatym kolesám, aké sme kedy vyrobili,“ hovorí Ben McGinley, Industrial Designer v spoločnosti Harley-Davidson. „Prekladané lúče kolies smerujú von k opačnému okraju kolesa a vytvárajú pútavý vizuálny efekt. Tieto kolesá sú napriek svojej veľkosti veľmi ľahké, čo prispieva k výbornej ovládateľnosti modelu Roadster.“
Odpruženie modelu Roadster je posilnené o novú 43 mm obrátenú kazetovú vidlicu s pružinami s tromi stupňami tuhosti, ktorá je upevnená pomocou troch masívnych úchytov. Zadné odpruženie je vybavené tlmičmi plnenými dusíkom s pružinami s tromi stupňami tuhosti a nastavením predpätia. Má väčšie zdvihy než odpruženie u ostatných modelov Sportster – 114mm vpredu a 81 mm vzadu. Duálne plávajúce kotúče s priemerom 300 mm na prednom kolese sú zárukou perfektného brzdného účinku. Roadster je v ponuke s ABS v štandarde.
Roadster sa vyznačuje agresívnou pozíciou jazdca vďaka nízko umiestneným riadidlám a nožným ovládačom uprostred pod motorom, čo pomáha posunúť váhu jazdca do stredu nad 12,5 litrovú nádrž s kultovým tvarom rady Sportster.
Aby sme udržali minimalistický štýl modelu Roadster, je zadný blatník skrátený o 38 mm oproti predchadzajúcim blatníkom využívaným radou Sportster. Dierkovaný kryt remeňa a kryty výfukov napodobujú dierkované komponenty používané u pretekárskych strojov pre zníženie hmotnosti. Nízko posadený prístrojový budík s priemerom 100 mm obsahuje analogový tachometer s digitálnym otáčkomerom. Zadné smerovky sú osadené priamo na rám blatníka, nový modul zadného svetla a držiaku registračnej značky a vykrojený tvar sedadla podporujú čistý a ničím nerušený dizajn chrbta motocykla.
„Profil sedadla plynule prechádza do skráteného zadného blatníka,“ hovorí McGinley. „Poťah sedadla je prešívaný po vzore koženého oblečenia a zadná časť sedadla je tvarovaná ako sedadlo spolujazdca, čo zvyšuje všestrannosť modelu Roadster.“
Harley-Davidson Roadster bude v ponuke v štyroch farebných prevedenia: Vivid Black s tmavým pruhom s textilným vzorom; Black Denim s červeným pruhom; Velocity Red Sunglo s červeným pruhom a dvojfarebná kombinácia Billet Silver/Vivid Black s vínovým pruhom.
Pridané: 19.04.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Harley-Davidson |
Model: | XL1200V Roadster |
Rok: | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1202 ccm |
Max. krútiaci moment: | 97 Nm / 4250 ot. |
Kompresný pomer: | 10.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 88.9 x 96.8 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň |
Zdvih vpredu: | 115 mm |
Zdvih vzadu: | 81 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70R19 M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm |
Pneu vzadu: | 150/70R18 M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 250 kg |
Výška sedla: | 785 mm |
Rázvor: | 1505 mm |
Dĺžka: | 2185 mm |
Šírka: | 840 mm |
Výška: | 1080 mm |
Svetlá výška: | 150 mm |
Objem nádrže: | 12.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 191 km |
Servisný interval: | 8000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie |
Trakčná kontrola: | nie |
Palivové mapy: | nie |
Palubný počítač: | nie |
El. Podvozok: | nie |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 251420 | Včera: 224418