Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Harley-Davidson Roadster 2016 - otvára novú kapitolu histórie rady Sportster

 Zdieľať

Pridané: 19.04.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5685 [Novinky - Predstavujeme]

Nový Roadster je odstrojený až na samotnú podstatu formy a funkčnosti.

MILWAUKEE (18. apríla 2016) – Nový Harley-Davidson Roadster je stelesnením takmer 60 ročnej tradície rady Sportster, odstrojenej až na samotný základ ničím nerušenej radosti z jazdy. Jeho doménou sú ulice veľkomiest i zakrútené horské cesty, silný dojem ale dokáže navodiť aj samotný pohľad na stojací motocykel.

Harley-Davidson Roadster 2016
Harley-Davidson Roadster 2016

„Od svojho vzniku v roku 1957 sa rada Harley-Davidson Sportster neustále mení a rozvíja a Roadster otvára novú kapitolu tejto histórie,“ hovorí Brad Richards, Director of Styling v spoločnosti Harley-Davidson. „Sledovali sme ako si majitelia upravujú Sportster v mnohých rôznych smeroch. Nový Roadster je kombináciou rôznych štýlov, ale hlavným zámerom bolo postaviť motocykel primárne orientovaný na jazdcov. Preto má Roadster štíhlu konštrukciu, pôsobivý výkon a perfektnú odozvu pri riadení.“

Harley-Davidson Roadster 2016
Harley-Davidson Roadster 2016

Nový model Roadster, ktorý je hlavným prvkom súčasnej marketingovej kampane Live Your Legend spoločnosti Harley-Davidson, sa radí do rodiny Dark Custom s minimalistickým dizajnom inšpirovaným klasickými závodnými motocyklami a súčasným dopytom po jednoduchých strojoch v štýle custom. Profilom pripomína závodné motocykle Sportster z obdobia päťdesiatych a šesťdesiatych rokov.

„Chceli sme, aby sa do modelu Roadster premietlo DNA super výkonných motocyklov KHR z päťdesiatych rokov i neskorších Sportsterov upravených pre dragsterové závody,“ hovorí Richards. „Tieto stroje mali orezané blatníky, malú palivovú nádrž a boli odstrojené až na samotný základ, aby čo najlepšie slúžili na závodné účely.“

Roadster ponúka moderný výkon vďaka kombinácii nových kolies a pneumatík, špičkových komponentov odpruženia a vzduchom chladeného motoru V-Twin 1200 ccm, ktorý disponuje silným krútiacim momentom v strednom pásme otáčok. Päťlúčové kolesá s rozmermi 19“ vpredu a 18“ boli navrhnuté špeciálne pre tento model a umocňujú jeho vyvážený a atletický výraz.

Harley-Davidson Roadster 2016
Harley-Davidson Roadster 2016
Harley-Davidson Roadster 2016
Harley-Davidson Roadster 2016

„Nové kolesá sa inšpirujú klasickým prekladaným usporiadaním a patria k najprepracovanejším liatym kolesám, aké sme kedy vyrobili,“ hovorí Ben McGinley, Industrial Designer v spoločnosti Harley-Davidson. „Prekladané lúče kolies smerujú von k opačnému okraju kolesa a vytvárajú pútavý vizuálny efekt. Tieto kolesá sú napriek svojej veľkosti veľmi ľahké, čo prispieva k výbornej ovládateľnosti modelu Roadster.“

Harley-Davidson Roadster 2016
Harley-Davidson Roadster 2016

Odpruženie modelu Roadster je posilnené o novú 43 mm obrátenú kazetovú vidlicu s pružinami s tromi stupňami tuhosti, ktorá je upevnená pomocou troch masívnych úchytov. Zadné odpruženie je vybavené tlmičmi plnenými dusíkom s pružinami s tromi stupňami tuhosti a nastavením predpätia. Má väčšie zdvihy než odpruženie u ostatných modelov Sportster – 114mm vpredu a 81 mm vzadu. Duálne plávajúce kotúče s priemerom 300 mm na prednom kolese sú zárukou perfektného brzdného účinku. Roadster je v ponuke s ABS v štandarde.

Roadster sa vyznačuje agresívnou pozíciou jazdca vďaka nízko umiestneným riadidlám a nožným ovládačom uprostred pod motorom, čo pomáha posunúť váhu jazdca do stredu nad 12,5 litrovú nádrž s kultovým tvarom rady Sportster.

Aby sme udržali minimalistický štýl modelu Roadster, je zadný blatník skrátený o 38 mm oproti predchadzajúcim blatníkom využívaným radou Sportster. Dierkovaný kryt remeňa a kryty výfukov napodobujú dierkované komponenty používané u pretekárskych strojov pre zníženie hmotnosti. Nízko posadený prístrojový budík s priemerom 100 mm obsahuje analogový tachometer s digitálnym otáčkomerom. Zadné smerovky sú osadené priamo na rám blatníka, nový modul zadného svetla a držiaku registračnej značky a vykrojený tvar sedadla podporujú čistý a ničím nerušený dizajn chrbta motocykla.

Harley-Davidson Roadster 2016
Harley-Davidson Roadster 2016

„Profil sedadla plynule prechádza do skráteného zadného blatníka,“ hovorí McGinley. „Poťah sedadla je prešívaný po vzore koženého oblečenia a zadná časť sedadla je tvarovaná ako sedadlo spolujazdca, čo zvyšuje všestrannosť modelu Roadster.“

Harley-Davidson Roadster 2016
Harley-Davidson Roadster 2016

Harley-Davidson Roadster bude v ponuke v štyroch farebných prevedenia: Vivid Black s tmavým pruhom s textilným vzorom; Black Denim s červeným pruhom; Velocity Red Sunglo s červeným pruhom a dvojfarebná kombinácia Billet Silver/Vivid Black s vínovým pruhom.

Video: Harley-Davidson Roadster 2016

Pridané: 19.04.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Harley-Davidson XL1200V Roadster 2016:

Foto:
Harley-Davidson XL1200V Roadster 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:Harley-Davidson
Model:XL1200V Roadster
Rok:2016
Novinka:NOVINKA 2016
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1202 ccm
Max. krútiaci moment:97 Nm / 4250 ot.
Kompresný pomer:10.0:1
Vŕtanie x Zdvih:88.9 x 96.8 mm
Palivový system:vstrekovanie
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:remeň
Zdvih vpredu:115 mm
Zdvih vzadu:81 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm
Pneu vpredu:120/70R19 M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm
Pneu vzadu:150/70R18 M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:250 kg
Výška sedla:785 mm
Rázvor:1505 mm
Dĺžka:2185 mm
Šírka:840 mm
Výška:1080 mm
Svetlá výška:150 mm
Objem nádrže:12.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 191 km
Servisný interval:8000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:nie
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:nie
El. Podvozok:nie

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 251420 | Včera: 224418